Gå til innhold

Guttenavnet Loa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner en fyr som kalles Loa (heter egentlig Johan) og han fortalte meg at dette er et vanlig kallenavn i Sverige, men at det også kan stå som selvstendig navn. Jeg synes det er kjempefint. Hva synes dere? Er det for spesiellt?

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...jeg jobber sammen med ei jente som heter Loa........ Har ikke hørt det på gutter.

Skrevet

Loa er kult, og gutter liker å være kule. Go for it !

Skrevet

Det høres ut som et kalle navn i pelle og proffen vs olsenbanden stil.

Jeg likte det ikke som navn desverre

Skrevet

navle-loa?? nei ikke meningen med mobbing..men kan vel lett bli det som navn? bedre å bruke det som kallenavn, og heller ha et "normalt" navn på papiret!?

Skrevet

JEg liker spesielle navn... men falt ikke helt for dette desverre...

Skrevet

http://www.scb.se/templates/Standard____31245.asp

Svenske statistiska centralbyrån har:

Det finns 59 män som har förnamnet Loa. Av dessa har 34 namnet Loa som tilltalsnamn/förstanamn.

Det finns 32 kvinnor som har förnamnet Loa. Av dessa har 19 namnet Loa som tilltalsnamn/förstanamn.

Jeg synes igrunnen Loa var greit som jentenavn - men for feminint for gutt. Tror det vil være en feilkilde for alle offentlige instanser, arbeidsgivere osv.: Hæ? Er du MANN? Med dèt navnet?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tenkte automatisk på en jente når jeg hørte Loa, og er litt enig med hun over her at det minner litt om navle-lo... Sorry!

Skrevet

Jeg kjenner to jenter som heter Loa, så for meg blir det altfor feminint. Det er også et poeng at et så rart navn kan medføre unødvendig belastning i form av mobbing.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...