Gå til innhold

bare lurer.. i forhold til navn som er "opptatt"..plis svar!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei!

jeg og min kjære sambo skal ikke begynne å prøve på barn før om 2-3års tid.. selv er jeg klar som bare det, men sambo ønsker å vente litt.. ettersom jeg er klar er jeg jo veldig opptatt av babyer.. hva jeg ønsker til babyen min og sparer penger til dette...

 

men det jeg tenkre på er at jeg allerede har på en måte bestemt meg (og det har vært bestemt en stund) hva jeg ønsker å kalle barna mine.. problemet er bare det at alle mine venninner produserer barn til den store gullmedalje om dagen.. og vet mange av de har samme smak i navn som meg.. jeg er skikkelig redd for at de skal bruke navnene "mine".. er det frekt dersom de bruker "mitt navn" og jeg bruker det igjen om noen år??

 

kunne ikke tenk meg noen andre navn liksom.. er nesten så jeg føler vi må begynne å produsere selv nå.. slik at jeg får navnene jeg vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe.. Nei. Det er greit. Jeg og bestevenninna mi heter det samme. Har aldri vært noe problem. Om du bruker samme navnet 3 år seinere kan du jo si det er "oppkalling"! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ja, det er frekt!

 

jeg hadde blitt skikkelig lei meg om en venninne hadde brukt et av våre navn!

 

men jeg har derimot holdt meg unna selv hvis jeg visste at en venninne elsket et spesiellt navn, har kjent til noen sånne planer, og strøket navnene av min egen liste i respekt for dem. nå vil sikkert mange si at det ikke går an å tinge et navn, men har du sagt det høyt allerede nå kan de jo ikke klandre deg om du gjennomfører det om to tre år...ikke sant! da er det ikke frekt lenger ;)

 

si dt høyt du! og bruk det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ingenting å tenke på nå.......du kan jo forandre mening mange ganger på tre år!

 

Tenk om du får 3 gutter senere - hva med jentenavnet du har utbasunert at er ditt da? skal ingen få lov til å bruke det?

 

Tenk om du ikke får barn i hele tatt - skal ingen få bruke de navnene du har lyst på idag?

 

Nei, vent å se an når det blir aktuelt du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke blitt så glad nei... Men så har jeg så forskjellig smak fra mine venner at det neppe blir tilfelle i fremtiden... Hvis du hele tiden snakker høyt om det, og sier at det skal barnet ditt hete i fremtiden uavhengig av hva de bestemmer seg for å kalle sitt, så må de jo nesten godta det...:) For da har du sagt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du og sambo enige om disse navnene, eller er det bare du som har tenkt og ikke sagt noe? Syns begge skal ha et ord med i laget, og bli enige. Kanskje du planlegger litt vel mye? Vet du at du kan få barn, og vet du at det vil skje om to-tre år?? Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja vi har jo pratet om når vi ønsker å begynne å prøve.. det er opp til han.. og han vil vente ett år kanskje to.. så regner med det blir baby snart:) og ja, vi har jo diskutert navn.. blir masse slik snakk når vi ligger i senga om kvelden.. er jo mulig jeg har forandret mening.. men vet jeg har ønsket disse siden jeg begynte å tenke på barn for mangemange år siden.. menmen.. regner med de blir opptatt innen tid.. men er jo lov å håpe;) ville bare høre hva dere mente.. vil jo liksom ikke spørre mine venner heller.. føler meg litt teit da:( menmen..

er vel bare det at jeg gleder meg sånn og ser virkelig for meg ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...