Gå til innhold

Om vending


slummymummyanthekids

Anbefalte innlegg

Ser det er mange som er redde for vendingsforsøk her, så jeg tenke å bidra med mine erfaringer. Jeg hadde min lille baby i seteleie for et par mndr tilbake (titter innom forumet her i ny og ne enda), og forsøkte i den sammenheng ytre vending. Det er ikke noe å være redd for. Litt ubehagelig, men jeg er ganske sikker på at det er mindre vondt enn både keisersnitt og setefødsel. Dessuten- de passer veldig godt på i tilfelle noe skulle oppstå og de trenger å forløse barnet raskt. Det var både lege og to jordmødre til stede og alt ble overvåket med ultralyd og ctg, og de var følsomme for endringer i hjerterytmen til barnet. Mitt forsøk mislyktes, men det var helt klart verdt et forsøk. Jeg endte til slutt med keisersnitt, også det gikk kjempefint!

 

Vet alt om hvor stressende innspurten blir når barnet har bestemt seg for å sette seg på rompa, men husk at til slutt skal det komme en liten baby- uansett forløsningsmetode.

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

JEG HAR EN JENTE PÅ 3 ÅR OG HUN BLE SNUDD FØR FØDSELEN. nAVLESNOREN SNURRET SEG OM HODE Å ARMEN KOM I KLEM. JEG FØDTE HENNE MED HODE+SKULDER OG SPAKK FLERE BLODKAR, SÅ DET KAN OPPSTÅ KOMPLIKASJONER DE IKKE ER KLAR OVER SOM DE IKKE REGISTRERER. TROR IKKE JEG VIL SNU IGJEN DENNE GANG OM JEG FÅR ET BARN TIL I SETE, MEN DET ER KANSJE MANGE MEN POSITIVE ERFARINGER OGSÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...