Gjest Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Her er det slik: Sovner mellom 23:30 - 00.45. Våkner mellom 06:00 - 08.30 (avhengig av når hun sovnet, sover ca 6 timer i slengen) Får mat og rapes, kanskje et bleieskift om nødvendig. Sovner etter mat. Våkner mellom 09:00 - 11.30 (igjen avhengig av når hun våknet for mating, sover 2-4 timer etter mating på morgenen). Alt i alt sover hun ca 10-11 timer avbrutt av mating på morgenen. Vi legger oss ikke noe tidligere selv, så for så vidt er det ikke noe problem at hun sovner sent. Men hadde jo etter hvert vært litt godt å ha litt mer kveld for oss selv. Er dette noe hun vil regulere selv, eller kan vi skyve litt på henne? Hvordan er søvnmønsteret til deres 2-3 mnd gamle gullunger?
Mamma'n til Tuva & Ella:-D Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Heia:o) Ella har nå blitt 2 mnd og 13 dager. Ho sovner ca 19.30 på kvelden (deilig det, Tuva er i seng kl 19...), våkner mellom 01.30 og 02.30 for mat, sover deretter i 3-4 timer til, får så litt mat til, og sover deretter til ca 08.30... På dagtid har vi ikke fått noe soverutine enda, men det er kjempe deilig med litt alene tid på kvelden... Klem fra
Gemini77 Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Hei Student21 *stolt mamma*! Min lillegutt blir 3 mnd neste lørdag.. Han sovnet litt hipp som happ på kveldene den første tiden, men den siste mnd har det vært så og si faste leggetider. Begynte med å være "streng" på at han skulle legges 20.30-21.00 tiden. Da sov han til rundt 04.00-05.00 før han skulle ha mat, og deretter til 08.00 for mat, og et en time eller to etter dette før vi sto opp.. KJempe deilig å få noen timer for oss selv etter at lillegutt har lagt seg. Nå har vi gradvis begynt å venne han til å legge seg rundt 20.00. Det har gått veldig bra. De siste 5 dagene nå har han sovnet mellom 20.00-20.15. I tillegg sover han like lenge på natta. I natt våknet han faktisk ikke før 04.30, så han sov i 8,5 time i strekk. Så fikk han mat og sov videre til 09.00. Vår gutt sover som regel 13 timer med ca 2 matinger. Jeg ville ha prøvd å være litt bevist leggetidene og prøvd å lagt henne tidligere og tidligere gradvis, til dere har kommet til et tidspunkt dere syns er greit. Jeg syns det er helt herlig å legge lillegutt kl 20.00 og deretter kan sambo og jeg kose oss med video etc uten forstyrrelser av en baby,,, Lykke til!
Bærende mamma Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 Snuppa her i huset er 12 uker nå. Begynte for noen uker siden å legge seg 20-21- tiden. Det "avgjorde" hun helt selv, da hun bare skrek helt til vi la henne i sengen og der sovnet hun med en gang. Våkner kl 5 for mat, så sover hun til kl 07.30 - 08. Da står vi opp, spiser og skifter. Det er helt topp at hun legger seg så tidlig "av seg selv" og syns det er passe tid å stå opp på også, da blir liksom ikke dagen borte. Hun er da våken litt under en time, så vil hun sove igjen. Og da sover hun mellom 3 og 4 timer, så mat og skift, litt leking og kos, så sove i 2-4 timer igjen. Er litt lenger våken på ettermiddagen.
mamma 030206 Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 hei du:) jenta mi er 3 og en halv mnd. å hun sovner rundt 22.30 tiden å da sover hun til 8 tiden. dette begynte hun med selv for ca en mnd siden. synes d er godt å ha d sånn jeg da, liker d bedre at hun er litt opp sammen med oss enn å stresse med å få henne i seng så hun krever mat på natten. men d er opp til hver enkelt d der da:) men med d at hun sover så lenge på natten er d vanskeligere å få henne til å sove på dagen da. tar seg bare sånne 10 min dupper nesten. hehe. men men en kan vell ikke få i både pose og sekk. lykke til videre alle sammen:)
mars79 Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 Jenta vår sover fra 21-22 til 8-9 om morgenen.. Det begynte hun med da ho var 5uker Sovingen på dagen er veldig forskjellig.. Enkelte dager sover hun ikke og noen dager er sove dager..
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Har egentlig ikke behov for at hun legger seg i 20-tiden, da blir det jo litt pes når man drar på besøk og sånt hvis hun MÅ i seng rundt da. Liker for så vidt at hun ikke legger seg så tidlig. Men LITT tidligere hadde ikke gjort noe, sånn i 22-22:30 tida hadde vært ideelt, hehe. )
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 Jenta mi på 10 uker sovner kl 22.30, og sover til morgenen; ca 07.30. Synes også det er bedre å ha henne litt lenger oppe enn å stå opp 04-05. Men har prøvd å legge henne tidligere, ca 21, men står da opp igjen 22-22.30 og skal ha litt mat. men gleder meg egentlig tilå ha litt alenetid på kveld. Når begynner babyene å sove fra kveld (19-20) til morgen?
lifa og Eline Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 Her tar vi nattstell rundt kl. 19 og ved første amming etter det er det i seng. Da blir det ca.20.-20.30. Sover da mellom 8-10 timer før mat. Våkner hun for mat før 6.00 prøver jeg å legge henne i sengen sin igjen. Noen ganger sovner hun andre ganger ikke. Men i utgangspunktet synes jeg det er greit å strte dagen i 6.30 til 7. tiden om morgenen. Sover ikke i noen rutine på dagen enda. Vi holder på med å kjøre inn kveldsrutinen, så noen ganger går det ikke å legge henne, men har i grunnen fungert greit de siste 2 ukene. Eline er akkurat 3,5 mnd. i dag.
skimre Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 hei hei! lille Maia er 2mnd og 13 dager i dag. hun legger seg kl 19.00 og sover til 07.00 uten nattmåltid:) så er hun våken i en og en halv time, og så sover hun ca en og en halv time og sånn går igrunn hele dagen. har fulgt prinsippene i "babyguiden" og jenta forandra jo nesten personlighet! nå er hun blid og uthvilt hele dagen, og smiler og ler:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå