Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Må flytte om en stund,bor i en sokkel med min lille sønn på 10 mnd. er mugg i leiligheten vi bor i nå.. så jeg lurer på om d er noen her som betaler så mye som 7000 i husleie å kunn har os og bt???? skal se på en leilighet i dag..alle som har vert utlyst som har 2 soverom ligger på 6-7 000.. koss klarer dere d alene i mnd??? blir litt rar av de dyre leiene jeg.. får ikke lån heller,å flytte må jeg pga lillemann plages mye med luftveiene og er konstand tett og tungpustet..har søkt bostøtte,men fikk avslag... noen som har noen gode råd til en litt stressa alenemamma??? takker for alle svar=O)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Kjære deg da.... Med en inntekt på 9500+2000 ca, gir 11500. Husleie på 7000 kr, da har du igjen 4500 kr, til alle andre utgifter.. Tror du at du klarer det da? Jeg hadde ikke klart det, det er nå helt sikkert! Men, når gutten blir 1 år vil du jo få kontantstøtten på 3300 kr ca, det hjelper jo. Dessuten har du vel noen form for bidrag? Det kan gå, men jeg vil tro du får det trangt. Jeg ville ikke bodd meg i hjel hvertfall, men skjønner godt du må ut av den leil du bor i nå. Med økt husleie kan du jo søke bostøtte igjen
winneboo Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Jeg har selv bare OS å har 5000kr i husleie men så har jeg 2100kr i billån så da er vi like langt. Jeg greier meg fordet. Nå i mai var første gang jeg fikk bostøtte på 2000kr å de kom jammen godt med. Ellers har jeg hatt 12 000kr i mnd siden oktober å jeg og vesla har greid oss på det. Men jeg bruker bare penger på regninger og mat og de vesla trenger. Ikke stort til meg selv. Men sånn er det. Du har da krav på bostøtte. Jeg har utbetalt 8100kr i OS, 2600kr i BT og 1250kr i forskuddsbidrag å jeg fikk bostøtte å bo i en leilighet som koster 5000kr i mnd. Hva slags inntekt har du da? Synes at det var rart at du ikke fikk bostøtte.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 hadde jobbet litt før jeg fikk gutten, så de sa jeg hadde for mye utbetalt tidligere.. de ser tilbake på hva jeg hadde gjort tidligere.. nå har jeg kunn utbetalt 8500 i OS og 2600 i BT det blir 11100 i mnd som vi lever av..har bil jeg også,så kommer strøm,innboforsikring,telefon osv utenom.. synes d er helt sykt jeg at leilighetene er opp i 7000 i leie,.. men jeg må jo flytte pga lillemann... er så forvirret for tiden.. de krever jo også depositum på 2-3 mnd leie.. det er jo mye penger for en alene mamma.. vet snart ikke hva jeg skal gjøre jeg=O(
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Du har KRAV på lån fra husbanken! Jeg fikk det. Sitter med ca 6000 kroner i bo utgifter alene- men jeg betaler nå inn til meg selv. Du kan søke bo støtte på grunnlag av dagens inntekt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 har jeg krav på lån når jeg ikke er i jobb akkurat nå da??? når jeg har kunn OS og BT?? søkte om lån før jeg ble gravid,men fikk blangt avslag.. hvist jeg har kjøpt meg leilighet selv har d ikke vert så sure penger å betale heller.. FRUSTRERT...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Jeg fikk lån med kun overgangstønad og barnetrygd. Sjekk med husbanken i din kommune - lykke til
-Hengebuksvinet- Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 og det var ikke noe stort problem. Selvfølgelig deilig med hvert sitt soverom, men for min del veide det mer å ha litt mer penger å rutte med. Ellers så har du jo rett på bidrag, fra staten om ikke fra far. Og du har rett på dobbel barnetrygd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå