Gå til innhold

da forlater jeg dere...


-4.mai-

Anbefalte innlegg

mistet igår... 7+2 og hadde begynt å glede meg veldig mye! Er fortvila nå... min svigersøster har termin 3 dager før jeg hadde, og jeg gruer meg til å se magen hennes vokse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Beklager at det gikk sånn for deg.Det var veldig synd.

 

Hvis det er en trøst så er det ganske vanlig å miste.

Hvert 4. svangerskap (statistikklig) ender i en spontan abort. De fleste vet ikke en gang at de er gravide når de mister. Det kan virke som en sen menstrasjon.

Hvis du begynner å prate med folk så er det overraskende mange det har skjedd med. Det hjelper ikke stort for deg akkurat nå.

Jeg vet hvordan det er, mistet selv i mars. Er nå gravid igjen.

Det lønner seg visst nok å prøve igjen med en gang. Kroppen er mest motagelig for et nytt svangerskap akkurat nå!

 

Du får prøve å finne styrke i det du opplever. Bruke det til noe positivt.

Kom innom å fortell hvordan det går med deg!

 

Lykketil videre!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble du gravid så fort igjen? Hadde du mensen før du ble gravid, eller skjedde det på første EL etter? hvor langt på veg var du da du mistet? Vet ikke om vi kommer til å prøve igjen, men det er fint å vite hva som er mulighetene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager lille lulle...men du må ikke gi opp nå er som det blir sagt at kroppen er motaglig nå,så man kan aldri vite..

ønsker deg lykke til videre.

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en menstrasjon før jeg ble gravid igjen, men vi prøvde med en gang etter på. så klaffet det igjen, har termin 16. januar denne gangen.

Jeg hadde gått 8+5 altså nesten 9 uker, men fosteret var kun 7 uker. Fosteret døde, men kroppen ordnet ikke opp selv så jeg måtte ha en utskrapning.

Hvor gammel er du?

Har dere prøvd lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 26 år, og dette var et uhell... vet ikke om vi kommer til å prøve igjen, men nå er vi begge enige om å pråve.. vi har jo i alle fall to uker å bestemme oss på.. Livet vårt er ikke A4, og vi kommer sikkert til å få reaksjoner, men det føltes veldig riktig å få et til barn, og situasjonen slik den er nå føles ikke bra.. har så lyst på en til baby... sørger nå, og har veeeeldig lyst til å pli prøver! Håper indelig jeg slipper utskraping.. blør masse, så det virker som kroppen min tar hand om det!

Tusen takk for svar :) godt å vite at det er mulig å bli gravid fort derssom vi bestemmer oss for det! Er så utrolig innstilt på å få et til barn nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist at dere mistet! Ta vare på hverandre i denne vanskelige tiden, og lykke til med ny prøving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for støtte :) Ikke så enkelt å prate med andre om det.. mamma sa "jaja.. det var kanskje like greit!" ikke akkurat det jeg ville høre! Nå vil jeg bare spole frem i tid til neste EL så vi kan komme igang! Håper det ikke tar lang tid før kroppen kommer i lage igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud sa virkelig mora di det????

Jeg er døds sjokkert!

 

Selv gråt jeg i 3-4 dager i strekk. Sov veldig dårlig og hadde mye mareritt, ble sykemeldt en uke. Tenkte på det stort sett hver eneste time de første ukene. etter hvert ble det mindre vondt og jeg tenkte sjeldnere på det vonde. Det er kanskje teit, men tiden leger alle sår er ingen klisje...

 

Stort sett alle visste at jeg var gravid av de nærmste og venner. Fikk noen trøstende ord og andre ord som var sinnsykt teite!

 

Fant det diktet her på nette beskriver det meste:

 

 

Nobody Knew You

 

 

Nobody knew you

" Sorry about the miscarriage dear, but you couldn't have been very far along."

...existed.

 

Nobody knew you

" It's not as though you lost an actual person."

...were real

 

Nobody knew you

" Well it probably wasn't a viable fetus.

It's all for the best."

...were perfect.

 

Nobody knew you

" You can always have another!"

...were unique.

 

Nobody knew you

" You already have a beautiful child. Be happy!"

...were loved for yourself.

 

Nobody knew you

...but us.

And we will always remember

...You.

 

Kikk på denne internet siden:

 

http://www.barnetsomikkeble.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lille lulle!

tenker på deg, og vet hvordan du har det. ville bare si noe som kanskje er til oppmuntring!

jeg ble gravid, og det var ikke planlagt. men vi gledet oss. så mistet vi da jeg var 6+4. så vi bestemte oss for å ta det som det kom, hvis jeg ble gravid igjen. nå er jeg altså gravid, ble det på første el etter SA. så hadde ingen mens imellom heller! det kan gå fort, stå på du!

lykke til!

 

masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk :) føler meg litt bedre idag.. skriker ikke hele tiden... snakket med pappaen ikveld, og vi er enige om å gå aktivt inn for å prøve å få en til... på tross av hva alle andre mener! dette gjør at jeg har det litt bedre.. det er håp for å få en til.. selv om det ikke er garantert :) Har blitt gravid to ganger nå på uhell, og det er de eneste gangene i mitt liv jeg har hatt muligheten til å bli gravid. Tenker at når det har vær 100 % uttelling til nå (selv om nr 2 ikke ble...) så er det kanskje sansynlig? håper det :) skal forsøke å være positiv og ikke grave meg ned, men det er vanskelig å fungere.. har eksamen om en uke! lurer på hvordan det kommer til å gå..

Tusen takk igjen! det hjelper å høre deres erfaringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...