Gjest Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Sjekka bilettene i går (Reiser til Tyrkia på lørdag). Står da bak at pass må være gyldige 6 mnd etter hjemkomst. Når jeg ser på sønnen min sitt så går det ut i september. Stressa og fikk tatt passbilder av han i går, og skal på politistasjonen i morgen. Satser på å få nytt pass i posten til fredag da. Hvi ikke så får vi få et hastepass. Forstår ikke at det skal være 6 mnd igjen på et pass som varer 3 år!!!! Er det slik til alle land?
d",)~^~^~ Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Er sånn i noen land, dessverre. Vi bestilte pass på en mandago gpå onsdagen lå de i postkassa. Kan jo være du er like heldig :-) God tur forresten!
Far til tre Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Vel, egentlig er det vel sånn til mange land. Men for barns del, tror jeg det er en sovende regel. Slå på tråden til den tyrkiske ambassaden for å spørre. Vi hadde samme problemstilling da vi skulle til Mexico med barn. En rask telefon til den mexicanske ambassaden oppklarte at det ikke var noen regel de brydde seg om der. Vi dro med et pass som utløp to måneder etterpå, og det gikk helt greit.
Gjest Skrevet 22. mai 2006 #4 Skrevet 22. mai 2006 Ringte på den tyrkiske ambasaden i dag. Der var det en sur dame som bare sa :"do raise på eget ansvar" på alt jeg spurte om omkring passet til gutten. så var på politistasjonen og fikk bestilt nytt i dag, og kommer det ikke til lørdag får vi gå å få oss nødpass .0( Med min flaks så er det vel det som skjer.
prekæs Skrevet 23. mai 2006 #5 Skrevet 23. mai 2006 Opplevde dette i fjor. Skulle reise og passet til mannen min hadde gått ut. Passavd. utsatte utløpstiden på passet i 3 mnd. og saken ordnet seg uten at det kostet noe. Men jeg tror ikke det går i alle land.(Vi skulle kjøre til Frankrike)
gogo Skrevet 25. mai 2006 #6 Skrevet 25. mai 2006 Det går nok bra. For oss tok det 3 dager, så lå det i posten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå