FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 16. november 2006 #26 Del Skrevet 16. november 2006 Oioi, herreguuud!!! Plag nå heller de jæ...a skattesnylterene som renner ned dørene på sosialkontorene rundt om i landet... Da kan man benynne å snakke om snylting.. Men, på en annen side: Alle må jo få mene det de mener, kjekt med ytringsfrihet!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5105418-arbeidsledig-og-gravid-hva-f%C3%A5r-jeg-utbetalt/page/2/#findComment-7108614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2006 #27 Del Skrevet 27. november 2006 det er vanskelig å få seg en fast jobb, men hvis man er villig til å være vikar en stund og du viser innsats og vilje til å være i den jobben så har man mye større sjanse for å få noe fast! Dette er ikke ment som kritikk, bare et lite råd... Jeg er selv sykepleiestudent og jobber veldig mye utenom skolen, jeg har ofret mange kvelder og helger på jobben og har ikke angret et sekund. Det er veldig greit å kunne ha en jobb å gå til når man venter barn, særlig med tanke på økonomien. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5105418-arbeidsledig-og-gravid-hva-f%C3%A5r-jeg-utbetalt/page/2/#findComment-7250854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #28 Del Skrevet 30. november 2006 Er HELT enig med de "bedrevitende" her!! Hadde jeg hvert arbeidsledig og hjemmeværende, hadde jeg gjort alt som hadde stått i min makt for å få arbeid. Og da hadde det ikke hatt så mye å si om det bare hadde vært helgearb/kveldsarb etc.kun noen timer i uka en gang!! Resten hadde jeg prøvd å supplere med å f.eks.passe barn/være dagmamma,de dagene jeg ikke hadde hatt arbeid. Skrevet inn annonse i avisen om husvask etc. Eller funnet på noe annet glupt. Det handler om å være litt fleksibel.. Jeg vet selv hvordan det er å gå hjemme, med da vil jeg understreke at jeg gikk hjemme sykmeldt p.g.a sykdom og hadde ikke noe valg. Men jeg slet bare med tanken på å være hjemme å få sykepenger uten å jobbe for dem, selv om jeg ikke en gang kom meg ut av senga til å begynne med. Da jeg gradvis ble friskere, men fremdeles ikke kunne ut i arbeid p.g.a. sykdommen, holdt jeg på å gå på veggen! Noe så kjedelig å dafft...dagene bestod jo bare av husarbeid og div.små ting. Nei!! Man er født for å gjøre nytte for seg. Komme seg ut i arbeid, yte av seg selv og tjene penger til livets opphold. Det er slik man får den beste livskvaliteten, og det er slik man oppdrar barna sine på beste måte..vise dem at man må gjøre nytte for seg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5105418-arbeidsledig-og-gravid-hva-f%C3%A5r-jeg-utbetalt/page/2/#findComment-7289959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. november 2006 #29 Del Skrevet 30. november 2006 Selfølgelig skal man gjøre hva man kan for å få seg jobb når man er arbeidsledig og man må være fleksibel så fremst man klarer å få barnevakt. Jeg har vel ikke skrevet noen plass at jeg ikke gjorde det når jeg gikk ledig. Og at jeg mente det motsatte.....??????? Jeg lurte kun på en økonomisk del i mens jeg søkte jobb. Og vipps så ble det omgjort til både det ene og det andre av dere "bedrevitende" som faktisk klarer å snu ting til en helt ny storry en hva spørsmålet faktisk dreide seg om. Men uansett så klarte jeg heldigvis å få meg jobb og det er jo en stund siden nå faktisk! ) Synes ikke det er noe galt i å planlegge framtiden sin og ikke stoppe opp i livet imens man søker jobb. Og å ta div forhondsregler er bare sunn fornuft og ikke å snylte på staten. Uffamei, jeg må le ) Nå avslutter jeg denne debatten! Siden det var jeg som startet den. .o) Ps: Tankevekker til de bedrevitende : Hva skjer om dere selv eller deres barn blir ufrivelig arbeidsledig en gang? De er jobbsøkende og prøver så godt de kan å få seg jobb. Kommer dere virkelig til å være så dømmende og ufine til de som dere er til fremmende folk??? Kaste de på dør før dere har hørt hele storryen og skal dere da fortelle de at de er snyltere av staten som ikke gidder å gjøre noen ting!!! Når faktisk de gjør alt de kan for å få seg jobbe og dere vet at de gjør det hvis dere da velger å ikke lytte på hva de faktisk har fortalt dere fra før da sånn som i denne saken?? Fordi at dere har bestemt dere for at alle som er arbeidsledige ikke gidder å søke jobb, de er kun snyltere og ikke værdt noen ting faktisk. Stakkars dere da sier jeg som er så trangsynt å drar alle under samme kam. Skjebnene er forskjellige og ikke alle blir arbeidsledig frivelig og bare sitter hjemme og ikke søker jobb!!!! WOW! Ble dere overasket nå!!!! Ja, å tenk dette er faktisk sant oxo ) Helt utrolig vettu!! Ja, ja jeg må vel la dere få litt tid til å fordøye dette nå da, for det ble kanskje litt mye å fordøye ! Tihihihi. Aldri døm folk ut i fra en setning "arbeidsledig", det er som regel masse andre setninger i rundt det som forklarer å sier mye mer! Til alle dere andre hyggelige personene her som faktisk svarte på spørsmålene mine uten å ta helt av om helt andre ting. Thanks ;o) Bra det finnes normale , greie , ikke bedrevitende men gode mennesker her i værden. Dere får så mye mere igjen for det ) Lykke til videre alle dere andre arbeidssøkende , det ordner seg til slutt skal dere se ! Ikke la andre dømmende få dere til å tro noe annet for dere er like mye værdt som naboen på hjørnet som er advokat ) Klemzi deizi ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5105418-arbeidsledig-og-gravid-hva-f%C3%A5r-jeg-utbetalt/page/2/#findComment-7295562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå