Gå til innhold

Arbeidsledig og gravid, hva får jeg utbetalt??


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er arbeidsledig og vi lurer på å prøve på å få et lite nurk til.

Jeg får ca 10 000 utbetalt i måneden nå i ledighetstrygd.

Hva vil jeg da få etter at barnet er født?

 

Håper noen kan hjepe meg her :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy f... for en bitch du er!! Full av fordommer og dømmekraft!

Kan ikke være godt å være en så sur og bitter kjærring som deg gitt!

Hva med å skaffe seg litt hjelp??? Høres ut som at du trenger det gitt.

Tihihihi.. må le av sånne som deg.

 

PASS DINE EGNE SAKER! Hva vet du om grunnen til at jeg ikke jobber??

Visst du hadde kjent meg så hadde du nok trukket de ordene tilbake.

For er det noe jeg absolutt ikke er så er det ei LAT KJÆRRING UTEN UTDANNELSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ikke alle som får seg jobb vettu!!!!!!!!!!!!!11

Jeg altid jobbet eller gått skole, så at ei astabil dame som deg skal komme å dømme meg vil jeg ha meg frabett!!

 

Jeg får avsmak av sånne personer som deg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tøite tips til : En person med så sterke meninger om andre bør vel være såpass å signere med navn!

 

Eller er du kanskje redd for at folk skal finne ut hvor ufordragelig person du egentlig er????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du selv blir ufrivelig arbeidsledig etter lang tids jobbing en gang, så kanskje du klarer å forstå i stede for å dømme "sånne som oss" som du kalte det!!!!!!

 

Er du virkelig så trangsynt at du tror alle arbeidsledige sitter på RÆVVA helle dagen(som du sa) og ikke gjør noen ting!!!!!!

 

Jøye meg du drar alle under en kam gitt.

 

Jeg er jobbsøker jeg vettu!!!

 

Synd på sånne som deg, kan umulig ha det godt med så mye bitterhet av en eller annen grunn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen kjære statlig superutgift,

 

jeg skal forsøke og være så klar og saklig som overhodet mulig, til tross for din meget motsatte respons.

 

Først og fremst. Her er tolkningen min av ditt første innlegg. For ordens skyld skal jeg sitere det:

 

 

" Jeg er arbeidsledig og vi lurer på å prøve på å få et lite nurk til.

Jeg får ca 10 000 utbetalt i måneden nå i ledighetstrygd.

Hva vil jeg da få etter at barnet er født?

 

Håper noen kan hjepe meg her :o)

Vuggi Vuggi :o) "

 

 

Jeg tolker det slik:

 

Du har allerede et barn fra før. I og med at du er arbeidsledig, betyr det at dette barnet mer eller mindre allerede er forsørget av Staten/skattebetalerne. Nå ønsker du et barn til, men er usikker på om din nåværende økonomi tåler en slik belastning. Derfor undrer du hvor mye støtte/skattepenger du vil få, om og når du får barn nummer to.

 

Min mening er at dersom du ikke kan forsørge ditt første barn med EGNE midler, bør du IKKE få enda et. Fordi dette vil også havne under forsørgelsen av staten, som igjen "sponses" litt vell godt, av hardt abeidende skattebetalere. Det er ikke rettferdig at vi skal forsørge dine avkom. Er du i en situasjon hvor du ikke lenger dekker dine egne regninger, bør du gjøre alt for å hindre at du får flere. Det er ikke min, skattebetalernes, eller samfunnet forøvrig sin oppgave og brødfø dine avkom. Meningen er at dette skal enhver borger mestre selv, noe du tydeligvis ikke gjør for øyeblikket. Enhver borger som lever under arbeidsledighetstrygd er pliktet til og skaffe seg arbeid så fort som mulig. Din situasjon er med andre ord ment til å være MIDLERTIDIG! Så ikke sett deg i en situasjon som nærmest gjør den PERMANENT.

 

Nå vil svare deg på noen av dine direkte spørsmål og kommentarer.

 

Nei, jeg er ikke fordomsfull eller bitter. Jeg er saklig, og prater fakta. Disse må du tåle, for jeg preiker sannheten kjære deg.

 

Du ber meg om å "passe mine egne saker", men ditt misbruk av velferdssystemet blir MINE saker, i og med at det er jeg, som skatteyter, som må betale for det. Ja, det er riktig. Jeg. Pengene du mottar hver måned vokser ikke på "magiske trær". De trekkes hver måned av lønna til oss som bidrar til dette "fantastiske fellesskapet". Legg merke til anførselstegn i sistnevnt.

 

Du har rett i at jeg ikke vet noe om deg. Jeg kjenner ikke til din situasjon, eller tidligere utdanning. Alikevell, sett ut i fra alle de gramatiske feilene du gjor i din mangfoldige respons, så tviler jeg sterkt på at du er en kvinne av karriere eller utdanning. Noe særlig dannet virker du heller ikke å være. Men for all del, det kan hende at du rett og slett bare ikke fulgte med i timene hvor rettskriving stod på agendaen.

I så fall beklager jeg denne påstanden.

 

Dette var forøvrig så usaklig som jeg ønsker å bli i denne responsen.

 

Du sier du ikke er, eller la meg sitere: "ei lat kjerring uten utdannelse". Lat har jeg aldri kalt deg, inhabil derimot.. Å passe sine egne barn er ikke en jobb, det er et valg. De aller fleste makter å både ha en jobb, samtidig som de har barn. Takk Gud for barnehager og dagmammaer!

 

Du nevner også at du ikke får en jobb, at ikke alle får seg arbeid. Det finner jeg mildt sagt meget usannsynlig. Norge er fremdeles slik, at hvis en vil HA jobb, så får man en jobb. Selv har jeg jobbet konstant siden jeg var 13 år gammel, både med og uten utdanning. For å oppnå dette, har jeg ikke alltid kunnet ta de beste jobbene, men jeg har alltid hatt en vilje og evne til og arbeide meg opp i hierakiet. Dette er et valg, mitt valg. Hvilket valg har DU gjort?

 

Du sier også at du ble "ufrivillig arbeidsledig". Du er langt i fra den eneste. Desverre finnes det flere av dem, meg selv blant annet:

Det første var å melde seg arbeidsledig hos Aetat. De gjor en heller dårlig jobb i og finne passende arbeid for meg, og var mer opptatt av å lære meg hvordan jeg skulle fylle ut dagpengekupongene. Her bestemte jeg meg kjapt for at dette var ikke aktuelt for meg, rev kupongen i stykker, og begynte å sondere arbeidsmarkedet selv. Med liten erfaring, men med høy vilje og evne, var jeg i nytt arbeid kun tre uker etter jeg gikk fra den forrige jobben. ALLE kan få til dette med litt egenvilje. Selv du. Så ikke fortell meg at du "ikke får jobb". Alle får jobb, men en må gjerne akseptere og gå til noe mindre attraktivt til og begynne med.

 

Så for og oppsummere: at du mottar arbeidsledighetstrygd, er i og for seg selv greit. Det er mange som deg deg. Mange uheldige og triste skjebner. Det er viktig at vi hjelper hverandre, men at vi også har en kritisk holdning til et altfor utbredt, og misbrukt velferdssystem. Pass på at du ikke blir an av dem som er med på videre skape større misbruk, og desto høyere regninger for Ola Nordmann, som mister opptil 75 % av lønna si tilbake til staten i form av skatt, moms og avgifter. Dette for å støtte "fellesskapet" som for lengst er blitt meget irrasjonelt og urettferdig.

Problemet mitt med deg er ikke at du går på arbeidsledighetstrygd, men at du gjør det og vurderer et tiltak som vil gjøre regningen din større for alle oss andre, i stedet for å vente til du er i stand til å dekke det SELV. Ikke minst så vil også din vurdering av flere barn føre til at din MIDLERTIDIGE situasjon forlenges, og i verste fall blir permanent.

 

 

Med Hilsen

 

Mats C Knutsen AKA "Bevisst"

STAVANGER

 

Vil du ha telefonnummeret også?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg, du er full av fordommer gitt!!!!

Bra jeg ikke kjenner deg, for da hadde jeg nok konstant gått å irritert meg.

 

Tror du virkelig at folk med dyseleksi ikke kan utdanne seg og gjøre kariere?????????

 

Stakkars deg som dømmer folk på den måte og uttaler deg om ting du ikke vet noen ting om.

 

Jeg har ikke tenkt å sitte her å prøve å forsvare meg ovenfor deg en gang , for det har jeg ingen grunn til.

En fremmed mann skal komme på den måten der å utale seg om livet mitt som om du vet hva jeg gjør og har gjort!

 

Hvis du virkelig tror at alle mødre sitter på RÆVVA hele dagen(som du sa), SÅ ER DET GANSKE TYDELIG AT DET ER DU SOM HAR PROBLEMET HER!

 

Men jeg har ikke tenkt å synke på ditt nivå å angripe deg på samme måte som du har gjort her, men håper du tenker deg bedre om en annen gang.

 

For er det noen som ikke eier oppførsel her så er det du.

 

SKAM DEG!!!! (Det er værtfall tydelig at jeg har et mer harmonisk forhold til mitt liv enn det du har, med all de forommer og bitterhet som du drasser i rundt på).

 

Oh happy day :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS: Hvis du har egne barn: Hva har du tenkt å gjøre med de om de mister jobben en gang, har dyseleksi eller andre problemer???

Skyve de bort å tråkke på de på samme måte som du tar deg friheten til å gjøre det til fremmede mennesker???????????

 

Stakkars barn som har sånne kjipe foreldre i værtfall.

 

Ang jobbing: Jeg søker jobb og prøver faktisk å få jobb.

Man kan faktisk jobbe når man går gravid oxo vettu!! Det gjorde jeg forrige svangerskap oxo. Men man får faktisk ikke jobb på dagen heller vettu.Første gang i hele mitt liv at jeg går arbeidsledig, og har for det første ikke vært det lenge heller.

Jeg er faktisk ikke en av de slampene som ikke gidder å jobbe skjønner du, det haddde visst hvis du hadde kjent meg.

 

Så for din egen del så må du slutte å dømme folk før du vet noen ting om de og slutte å dra alle under en kam!

 

Jeg er et voksent og ansvarsfult menneske som ikke er inntresert i at en vilt fremmed , arrogant mann skal komme å fortelle og dømme livet mitt.

 

La vær å svar på beviste og faktisk ansvarsfulle spørsmål, når du ikke svarer på spøsmålet men begynner å tråkke på folk i stede.

 

Det var faktisk ikke ditt syn på ting spøsmålet dreide seg om visst du kan lese!

 

Men sånne personer som deg , lærer kun å bli medmenneske ved å få seg en smell selv.

Hvis den dagen kommer så får du deg kanskje en vekker da vettu!

Men noen blir jo aldri bedre heller da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mange grunne r til at mann ikke har jobb selv om mann har utdanning så ikke hør på sånne type folk som " bevist".ang hva du får av penger hvis du får en bebi,det blir regna ut de siste måneder og dagpenger regnes ut for fødselspenger,så lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks :o))

 

Jeg nyter livet og gleder meg til å få et nurk til :o)

Skal ikke bry meg om denne arrogante typen mer nå nei:o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om arbeidsledighetstrygd gir grunn for fødselspenger. Dette er noe du må finne ut av. Jeg aner heller ikke hvor lenge man får arbeidsledighetstrygd.

 

Ikke bry deg om de kvasse svarene. Finn ut ting på forhånd og hvis dere fremdeles vil, så sett i gang og lag ny baby.

Får du ikke mer arbeidsledighetstrygd etter så og så lang tid så får du engangsstønaden som er på ca 33 000,-

 

Jeg har ikke jobbet siden begynnelsen av 1999. Jeg ble gravid med mitt første barn det året og etter det så fikk jeg 2 til. Alle 3 gangene fikk jeg engangsstønad. Men jeg har ikke fått noe annen inntekt.

Det er kun barnetrygd og kontantstøtten. Vi har klart oss fint.

 

Men det kan være lurt å finne ut ting på forhånd. Og det er ikke sikkert at du får jobb. En sa i et innlegg lenger ned at hvis man vil ha jobb så får man jobb. Det stemmer ikke. Jeg skal søke på jobber nå.

Men jeg tror ikke jeg er så aktuell siden jeg har 3 barn. Så da spiller det ingen rolle om jeg vil ha en jobb.....

 

Uansett, lykke til :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Herregud, jeg blir så frustrert av slike folk som dere. Er så enig i det Bevisst skrev... Kunne ønske vi hadde bestemt selv hva skattepengene våre skulle ha gått til. Jeg skulle iallefall ikke betalt ei jævla krone for mat og klær til late kjerringer med en hurv unger som ikke gidder å jobbe. SKAM DERE!!!! Vil man ha jobb, så får man jobb. Det er iallefall sikkert, men det gjelder å ikke være så forbaska kravstor!!! Får man ikke noe annet enn en vaskejobb, GREIT! Ta jobben, og vær fornøyd med at dere klarer å forsørge familien deres selv, uten å ta av oss andre. Det var mine tanker om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gud, så enig jeg er, det er arbeidstakers marked nå, og kun latskap/fisefinhet som gjør at normale/friske mennesker ikke kan få seg jobb nå!!

 

Blir utrolig provosert...

 

Dritt lei av alle snyltere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei vuggi....

 

Lett å gløyme her at det er ditt lille nurk som skal betale skattepenger når bevisst og dei andre ligg på sjukeheim og gulpar og tissar på seg.

 

Du har rett på fødselspengar på bakgrunn av arbeidsløysetrygda. Men du får meir om du klarer å skaffe deg ein fast jobb medan du er gravid.

 

Lykke til. Kva utdanning har du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så skal det også sises at det er forskjell på gamle folk på sykehjem som "gulper og tisser på seg" som ikke har MULIGHET til å jobbe lenger, og på late kjerringer som ikke GIDDER å jobbe, men går hjemme og subber med en skokk med unger dinglende i hælene og lar andre betale for seg. Og hvis det lille nurket du snakker om går i sin mors fotspor, så vil vel ikke h*n bli all verdens til skattebetaler heller.

 

Håper det skjer noe med de syke reglene i Norge snart, så bare de som virkelig behøver det får økonomisk hjelp!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :o)

 

Jeg er utdannet frisør, men valgte å håppe av da jeg fant ut at det ikke var noe for meg på full tid.

Ellers har jeg jobbet hele tiden og tatt almenn påbygging.

 

Så skatten min har jeg nok betalt!

Og det skal jeg selvfølgelig fortsette å gjøre.

 

Må virkelig si det er mye temperamang her inne . Utrolig hvor dere som er i jobb henger dere opp i andre sine livssituasjoner og dømmer før dere i hele tatt har peiling !

 

Jeg er heller ikke noe tillhenger av at folk skal snike seg unna å gå hjemme hele livet uten å gjøre noe. Men når man faktisk har jobbet i mange år så synes jeg man godt kan velge å være hjemme med barna sine å nyte det de første årene om man kan det :o)

 

Man har bare småunger en gang, så det er vel heller kanskje det at "dere" som hisser dere så fælt opp oxo faktisk kunne tenke dere det men er for stolte eller ikke kan pga det økonomiske da.

 

Ellers så kan jeg jo bare si det at jeg jobber nå 100 % stilling på Sykehjem. Og skal ta sykepleiern når det starter opp igjen:o)

 

Så der har dere fru neseviser som tror dere er så mye bedre enn alle andre.

 

For det var jo aå mange av dere som påsto at jeg ikke søkte etter jobb og bla bla bla for man kunne jo velge å vrake etter som dere mente.

 

Men det er nok ikke så enkelt alle plasser i landet skjønner dere!!!

 

Jeg liker faktisk å jobbe og starta som 12 åring. (Kankje mye tidligere enn mange av dere tuttrekjærringer her inne noen gang har gjort) klart meg selv fra jeg var 14 år og bodd for meg selv fra jeg fylte 16.

 

Så selvstendig har jeg alltid vært og klart meg selv kjeeempe bra :o)

 

Til alle dere andre her som prioritere å være hjemme med barna sine eller ikke klarer å få seg jobb på dagen lykke til :o)

 

Koz dere massse hjem og unn dere masse kvalitetsrid nå som dere har sjangsen!! :o)

 

Jeg kmmer værtfall aldri til å dømme dere uansett hvor mye jeg selv jobber :o)

 

Til alle dere bedrevitende, overarbeidende, stressende, sure , dømmende kjærringer: Ta kveld tidlig og spar dere spydighetene og alle utalelsene dere kommer med. Det er ingen som har intresse av å høre eller ta i mot frustrasjonene som dere har.

 

Dere må ta dere litt mere fri tror jeg , så slipper dere å bli så aggresive ovenfor andre som er hjemme :o) Tihihiihihihi!!

 

Nå må jeg på jobb, bye bye :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei vuggi vuggi...

 

Jeg dømmer ingen her, men må si at jeg er litt enig med de "bedrevitende, overarbeidende, stressende, sure, dømmende kjærringene" som du kaller dem.. =)

 

Jeg ser ikke noe i veien med at folk skal få gå hjemme med ungene mens de er små (eller iallefall jobbe deltid). Men det denne diskusjonen startet med var at du ville vite hvordan man kunne presse mest mulig penger ut av staten.. Var hvertfall sånn jeg forsto det, og sikkert de andre som svarte en smule negativt her...

 

Jeg tror heller ikke at det er fordi folk kunne ønske at de hadde vært i din situasjon de er en smule irriterte, fordi jeg synes det er UTROLIG frustrerende å jobbe og slite hver eneste dag, betale MYE skatt, og vite noen av de kronene går rett i lomma på folk som går hjemme og ikke gjør en dritt...

 

Og angåede det å få seg jobb.... Det er ikke så fryktelig vanskelig hvis man ikke er kravstor... Jeg vet selv hvordan det er, for jeg gikk arbeidsledig i 2 mnd i fjor, og til å begynne med ville jeg ikke gjøre ditt og ikke datt.. Men når det hadde gått en liten stund, var jeg så lei av å gå hjemme, så da søkte jeg på en vaskejobb, og 1 uke senere var jeg i full jobb.. Og nå har jeg plutselig fått jobb som det jeg er utdannet som...

 

Men det er jo bra for deg at du har fått deg jobb nå da!! Sikkert godt... Det er noe dritt å gå hjemme.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

jeg har bare en kommentar til denne diskusjonen: herre min hatt og jøje meg.

det er vel ikke alle som har en jobb men det må vel være lov til å planlegge barn likevel uten å bli kallt snylter.mange i norges land får seg faktisk ikke en jobb fordi det ikke finnes jobber.

 

nei lykke til til du som skrev innlegget.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før, og sier det gjerne igjen: Alle som vil ha jobb får jobb!!!

 

Så der er jeg nok ikke enig med deg! =) Jeg er enig med alle i denne diskusjonen som blir frustrert altså... Herregud, det finnes så mange snyltere i dette landet at det er til å bli kvalm av!! Jeg skulle ønske jeg hadde bestemt over skattepengene mine selv.. Det er helt greit å betale for sykehus, gamlehjem, skoler osv, men ikke faen om jeg er interessert i å brøfø familier som kunne vært i arbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som at du har lest inlegget mitt nei i likhet med noen av de ande intrige makerne her inne så har du valgt å bruke sånne ord som er veldig unødig dømmende og helt på jordet.

"Ser ut som at du ville finne ut hvordan du kunne presse mest ut av staten" et eksempel!

 

Det står klart og tydelig Vi LURER PÅ Å PRØVE, derfor ville jeg være føre var å finne ut hvordan det da ville utarte seg økonomisk om jeg ble gravid? Det er vel å kalles fornuftig heller spør du meg. Dette var mens jeg var jobbsøkende så jeg visste selv at jeg selv mest sannsynlig ville ha fått meg jobb uansett før den tid , men jeg må selvfølgelig forsikre meg. For JA vi ville prøve uansett om jeg var arbeidsledig eller ikke, men om jeg hadde funnet ut at jeg ikke fikk noen ting om jeg i værste fall ikke hadde funnet meg jobb til da, så hadde vi sikkert ventet litt med prøvinga.

 

Utrolig hvor folk vrir på ting bare for å få lire ut av seg dritt som ingen noen gang har spurt om å få høre.

 

Jeg er null intresert i å diskutere med sånne bedrevitene mennesker, det er det værste jeg veit. Spesielt når så mange velger å ikke holde seg til fakta!

 

Så du er nok like dømmende som mange av de andre her selv om du ikke mener det selv.

 

Jeg har selv jobbet som vaskedame og vet at man alltid heller ikke får seg jobb som det alle plasser i landet ! Så det er ikke snakk om å være kresen eller ikke, for av og til går det faktisk lenger en 2 mnd før man får seg jobb uansett hvor hardt man prøver og lite kresen man er.

 

Så du kan nok ikke utale deg på vegne for alle i hele værden for jeg tviler på du er i kontakt med alle arbeidsledige og vet hvor lenge de har prøvd, hvor kravstore de er osv.

 

IKKE DRA ALLE ARBEIDSLEDIGE UNDER SAMME KAM!

 

Å ja, jeg er glad for å få meg jobb, men NEI jeg synest ikke det var noe DRITT å gå hjemme med sønnen min å få yte mye av meg selv til han å kose oss masse sammen. DET VAR KJEMPE KOZ BARE :o)

 

Nå har jeg 50 rosent stilling og det er akkurat passe synes jeg. For da kan jeg jobbe litt og samtidig også være hjemme å nyte det.

 

Det passer fint for meg, men sikkert ikke for alle andre.

Og det er helt greit for meg og jeg kommer aldri til å dømme noen andre selv om de ikke velger å gjøre akkurat det samme som meg her i livet.

 

Det tror jeg mange av dere andre her burde lære oxo. Ikke alltid det dere mener og sier passer og er riktig for alle andre vettu selv om dere mener det.

 

Og lær dere å ikke dømme folk så lett bassert på ting dere bare antar og tror.

Kan være mange såre grunner til at folk går hjemme også.

 

Men men, i dag er atter just another perfeckt day :o)

 

Så smil og vær glad dere som ikke er i jobb enda, det ordner seg til slutt selv om dere velger selv å være hjemme eller faktisk ikke klarer å få dere jobb.

 

Jeg får betale litt skatt for dere nå jeg da , siden jeg selv gikk hjem å slang sammen med barnet mitt et HELT år etter endt permisjon uten å gjøre noe nytte for meg å bare drive dank. For det er jo kun det man gjør som hjemmeværende husmor i følge veldig mange her! Tihihihi :o)

 

Jeg må le av folk som skal være så bedrevitende åsså viser det seg faktisk at de bare er helt uvitende.

 

Nei nyt all tid sammen med barna deres for det er det værdt! :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gode gud... Vuggi Vuggi :o), jeg er sikker på at du er en av de mindre skarpe knivene i skuffen altså...

 

For det første: Det går an å ikke være dømmende, men likevel ha egne meninger.. Forventer du at alle skal slikke deg i ræva eller???

 

Og, ja... Når man går hjemme og slenger, så driver man som regel dank.. Selv om man vasker og steller i huset.. Det er noe alle gjør, til og med de som er ute i 100% jobb!!!!!!

 

Det denne diskusjonen startet med, var hvordan du skulle presse mest mulig penger ut av staten, ikke prøv å nekt på det.. For du sier jo at hvis du ikke hadde fått noe, så hadde dere ventet med å prøve å få en baby til.. Du skrev det jo nettopp selv... Selv om du kanskje ikke har så mye tankevirksomhet selv, og iq til å klare å legge sammen 2 og 2, så må du regne med at andre har det.

 

AMEN

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare et spørsmål til deg.... Lenger oppe her sier du at du jobber 100% på sykehjem, og i det siste innlegget jobber du 50%... Hva er sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsledighetstrygt teller som vanlig inntekt og du vil få vanlig fødselspermisjon.

Hvor mye du får er avhengig,som hos alle andre,om du velger 80 % eller 100% ( altså 43 eller 53 uker permisjon.) Men du må ha hatt inntekt de 10 siste mnd,eller 6 av de 10 siste. (husker ikke helt)

 

Ikke hør påa alle bedreviterne her inne og lykke til med prøvingen !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehhe, provosert nå :o)

 

Tror du må skaffe det et selvbeherskelsekurs. For dømmende er du , bare les hva du selv skriver!!

 

Det er ikke å ytre egne meninger når man angriper andre.

Å når man angriper andre så respekterer man heller ikke den personens meninger heller. ( Så vi kan vel bare spekulere i hvem som er skarpeste kniven i skuffen her) :o)

 

Å nei, man går nok ikke hjemme å driver dank når man har hus og barn å ta seg av. Regner med du snakker av egne erfaringer her, så det er vel du som velger å gjøre det når du først er hjemme da. Men jeg velger heller å gjøre en del ting å ta meg av barna mine når jeg er hjemme.Småe barn klarer seg ikke alene sjø! Jeg er nok ikke den samme typen som deg som bare ligger å later meg når jeg er hjemme da vettu;o) Men det er jo ditt valg og alle er jo ikke likens som deg vettu!

 

Selvfølgelig vasker man hus når man er i jobb oxo, skulle da bare mangle! Høres nesten ut som at det var noe veldi stort for deg..

 

Uff så patetisk noen voksne mennesker kan være til tider..

 

Svar på spørsmål nr 2 her: Jeg begynte i 100 % stillling, men valgte selv å gå ned til 50 siden jeg er mye alene med ungene pga at mannen min jobber mye borte og det ikke er så enkelt med barnevakt på kveld å helg.

Passer perfekt for oss for da kan jeg nyte jobben samtidig som at jeg har tid til andre ting oxo :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det:o)

 

Men nå er jeg i jobb så jeg trenger ikke tenke på det mer .

Fortsatt ikke klaff i prøvinga men det blir vel når det er ment for det :o)

 

Hei då og lykke til du oxo :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen startet med at jeg ville være føre var før vi startet prøvinga!

Uansett så hadde jeg jo mest sansynlig klart å fått meg jobb før ungen hadde kommet til værden for jeg er jo som sagt enda ikke blitt gravid.

Å innen et år hadde jeg vel forhåpentligvis fått en jobb da.

 

Men om jeg da i værste fall ikke hadde fått jobb så hadde jeg værtfall vært sikkra økonomisk uten å hatt en snev dårlig samvitighet ovenfor noen. For jeg hadde til den tid kommet til å prøvd alt for å finne meg en jobb og hva mer kan man gjøre.

Livet mitt stopper ikke opp pga litt motgang det sjø.

 

I mine øyne er ikke det da å prøve snylte til seg ting fra staten, for skatt har jeg altid betalt så den ledighetstrygden jeg mottok i det året jeg var hjemme har jeg betalt mye av selv... Og nå betaler jeg skatt igjen gitt :o) Uten å hakke ned på andre som er arbeidsledig og faktisk velger å la livet gå videre mens man søker jobb!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...