Gå til innhold

Hvordan få han til å sove lenger? Tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 9 mnd gammel gutt, som legger seg kl 1900 hver kveld. Da er han trøtt, skikkelig trøtt!! Problemet er bare at hver NATT våkner han kl 0500 og det er umulig å overbevise han om at det er natt ute ennå. Jeg har prøvd å gi han drikke, gå inn legge han til rette og gi han smokken før jeg går ut igjen og nå vet jeg ikke hva annet jeg kan gjøre. Jeg nekter å stå opp kl 0500 altså, ærlig talt!! Kan jo ikke gi han frokost på den tiden heller!!! Noen som har forslag så er de dypt velkomne!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg og vil ha tips!!! Vi våkner og kl fem, men jeg nekter å stå opp kl fem så det ender med at jeg ligger å døser mens han leker i senga en halv times tid. Kan du gi ham en senere hvil så han legger seg senere? Funker ikke her, men kanskje det virker for deg. vi har dessuten hengt opp søppelsekker foran vinduene. Skikkelig lekkert altså:(

Skrevet

8 mnd her, med samme problem, men han var sulten kl. 0500. Det jeg gjorde var å gi han mere mat på dagen og legge seg 1930, selv om han var stup trøtt kl 1830-1900. Det tok 2 dager så sov han til 0730 og det har han gjort i en uke nå. Håper det varer.-)

Skrevet

Kan jeg bare spørre litt hva du mener med mer mat? Flere måltider da? Jeg gir han en kraftig dose grøt før han legger seg, men nå lurer jeg jaggu på om han bør spise tettere på ettermiddagen sånn at han har mer å "flyte" på i løpet av natta.....

Skrevet

Jeg gir grøt X 2, mme og brødskive til lunch, og 1 til 11/2 middagsglass, og mme til grøtmåltidene. samt frukt og juice, vann eller saft til middag.

Skrevet

Pass på.

På mandag slumra eg (litt vel tungt) og guten leika i senga på sida av meg og plutselig datt han på golvet. Det var heilt grusomt, heldigvis slo han seg ikkje mykje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...