Gå til innhold

Hmm..hva hadde dere gjort? (2,5 åring på biltur) samme som skravle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamman min skal oppover i konfirmasjon, jeg skulle også blitt med, men fikk barn for 3 uker siden, og orker ikke en så lang biltur nå.

Hun skal dra på onsdag og dra ned igjen søndag/mandag..

Jeg og emma (dattern min på 2,5 år) har vært med på turen før (ca 8 timer i bil) og det gikk faktisk veldig greit..men da var jo jeg med..hehe..

Nå blir det liksom bare emma og mamma ene veien. mens pappa blir med tilbake..

Hadde dere latt henne dra? Hun trives jo sammen med besteforeldrene sine, og det hadde vært deilig å BARE tenke på meg selv litt..(ja, og hun nye selvsgat..hehe).

Det var liksom det mamma tenkte..at jeg kanskje ville slappe av litt med bare meg og Maya..

Hmm..er litt hønemor jeg kanskje:P hehe...

Men hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde tatt i mot tilbudet uten å tenke. Ville tro det blir godt for dere. Så kan du slappe av sammen med babyen og ha litt overskudd til storesøster når hun kommer hjem. Så lenge hun trives med besteforeldrene hadde jeg syntes det var greit. Kommer faren senere siden ikke han er med dit?

Hadde det vært min mor hadde jeg latt de reise, for jeg vet hvor glad ungene er i henne og hvor glad hun er i de.

Skrevet

Huff, er som deg jeg da, tenk om det skal skje noe på veien. Bestforeldre har ikke trening på å kjøre med små barn i bil, og det kan fort skape farlige ukonsentrete øyeblikk.

Men det må du selv føle på. Er din mor en god sjåfør så kan du jo vurdere det.

Jeg selv hadde aldri gjort det. Men nå er ikke mamma verdens beste sjåfør heller.

Skrevet

Har hun vært alene med besteforeldrene sine før, overnattet hos de? I så tilfelle går det sikkert helt fint. Du skriver jo selv at hun trives med besteforeldrene sine. Da hadde jeg tatt imot tilbudet, og kost meg hjemme!

Hos oss har ikke besteforeldrene passet småen enda, og han har heller aldri overnattet hos de, så hadde noe slik dukket opp her hadde jeg sagt nei. Men hadde han vært vant med å være hos sine bestforeldre hadde jeg sagt ja.

Følg hjertet ditt!

Skrevet

Hvem kjenner vel barnet sitt - og ogsaa sine egne foreldre - best?

Nettopp: Du! Har du tvil rundt datteren din eller foreldrene dine, saa maa du veie for eller imot, og stoler du paa dem, saa er det jo greit!

Jeg ville tatt imot tilbudet, jeg. Luksus aa faa litt tid bare for deg og den nye babyen:o)

Skrevet

Takker for svar =)

Jeg har veldig lyst, men vi skal diskutere det litt mer først. Eneste jeg tenker på er at mamma skal kjøre alene med henne i bilen så langt. Altså, hun kjører bra, det er ikke det..men emma prater jo i ett sett..kan bli veldig slitsomt for henne! hehe..

Men vi får se:) Hadde jo vært veldig deilig ja...

Skrevet

Du må avgjøre selv: Er det grunn til engstelse, eller er du bare hønemor? Antakelig kommer det til å gå helt fint, men det er sikkert vanskelig å bestemme seg siden det er første gangen.

Min svigermor er mye ute og kjører alene med sønnen min (2,5 år) og det går veldig bra. Hun er flink å kjøre, og de tar masse pauser. Sønnen min er også veldig glad i å kjøre bil, særlig hvis han får høre på favoritt Cd-ene sine.

Skrevet

La jenta di bli med på tur;-)!! Kos deg og nyt det.Det har dere begge godt av..hehe.Jeg hadde ikke vært i tvil! Vi selv reiser på en liten ferie uten barn nå,De er 2,5 og 5,5 år.De skal være hos besteforeldrene,og der storkoser de seg!!

Skrevet

Tror ikke jeg hadde latt jenta mi bli med - men det er fordi hun HATER å kjøre bil, og jeg ville ikke utsatt hverken meg selv eller andre for en 8,5 timer lang biltur med henne :-)

Skrevet

La moren din ta henne med.

Er en lang reise, men de får noen gode dager sammen, så kos atte. :-)

Hva med at mamman reiser litt om ettermiddagen da. Det gjorde vi sist. Reiste i 3 tiden. Da hadde hun akkurat spist middag. Så slapper hun av litt, leser bøker, osv. Plutselig er klokken 18. Da kan de stoppe(noe de sikkert allerede har gjort i mellomtiden), spise kveldsmat, og kjøre igjen.

Da er det lalletid, og gullet sovner som en stein :-)

Skrevet

Takk for alle svar :)

Det blir nok til at hun blir med, hvis det i det hele tatt blir tur:P

Bilen hadde streika, så er på verksted i dag..så vi får se! hehe..Akkurat nå som jeg hadde begynt å glede meg:P hihi..

Men men..Vet iallefall til en evt neste gang at det ikke er noe å tenke på engang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...