Gå til innhold

1 mnd etter keisersnitt - har fått vondt i såret


luna75

Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen kloke kan svare meg - jeg løftet litt for tungt igår, måtte løfte barnevogna ut og inn av bilen et par ganger, trodde det var ok da jeg følte meg så fin nå - men nå har jeg fått vondt/er stiv og støl i såret igjen. Hvordan vet man om man har fått brokk ? Er livredd for komplikasjoner nå etterpå, håper noen kan svare meg.

Sannsynligvis er alt ok da men..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.......er en grunn til at leger med peiling sier;

....første måneden skal du ikke løfte noe tyngre enn babyen.

....neste måneden skal du unngå tunge løft,

og først tredje måneden kan du så smått og forsiktig begynne å tenke på LITT løfting.........

 

Ellers, så er det ikke normalt å ha vondt i såret, så jeg ville anbefalt en liten tur på legevakta for sjekk hvis det ikke gir seg omgående.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Akkurat det samme har skjedd med meg, høyst sannsynlig er det fordi du har tatt litt for hardt i, slik at vevet blir strukket og dratt i litt for mye. Sannsynligvis vil det gå over av seg seg og sikkert ikke noe å bekymre seg for. Hvis det ikke gir seg så får du ta en tur til legen.

Jeg hadde mitt keisersnitt for snart 6 mnd siden, og det hender av og til at jeg kjenner meg litt mere øm noen dager fremdeles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, det er blitt mye bedre nå, men er fortsatt litt ømt. Heldigvis ingen bul/utposing, og det kjennes helt normalt over arret. Her er jenta som ikke skal løfte på ei stund nå ja :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...