Gå til innhold

Behov for å se stemor eller biomor som bare dum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest innlegg her inne litt til og fra. Synes det er et nyttig forum, men blir ganske ofte oppgitt av hvor unyanserte innleggene kan være. Skjønner at mange bruker forumet til å "tømme seg", men synes det av og til går over alle støvleskafter. For det første skjønner jeg ikke det at det alltid er stemor eller biomor som er helt idiot og ikke skjønner noen ting. Hva med han som er pappa midt oppe i dette da? Hvordan er han som har valgt å få barn med en så idiotisk dame eller som har valgt å flytte sammen med den verste dama i verden og som er slem mot barna hans? For det andre kan jeg ikke la være å lure på hvordan dere bidrar til et tidvis vanskelig samarbeidsforhold ved å omtale den andre dama så unyansert. Jeg har nemlig ingen tro på at et så negativt syn ikke viser seg frem når dere skal bli enige med den fæle dama, enten det skjer gjennom en mann eller i direkte samtale. Oppfordrer dere alle til å tenke på at midt i dette kaotiske bildet finnes det et barn eller flere som må leve med den konflikten det er at de voksne de er glade i, ikke kan forholde seg til hverandre. Hvis "den andre" er så ille som mange av dere forteller om, er det ekstra viktig at dere fremstår som voksne og ivaretar barna!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jada, jada ,jada

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, Maud.

tigerinnen*

Skrevet

Hei, tigerinnen! Hyggelig å se nicket ditt igjen. Er alt bra?

Skrevet

Det er nok mange av oss som lar være å fortelle for mange detaljer i fare for å bli for gjennkjennelige... Men når det er sagt er det jo klart at man noene ganger blir for unyansert.

Selv var jeg veldig positiv til barnas mor fra første stund. Hadde hun bare straffet barnas far og meg ved å gå utenom barna, så skulle jeg fremdeles respektert henne.

Så det er nok litt for unyansert av deg også å påstå det du gjør. Alle har nok sine grunner. Det jeg heller reagerer på her inne er alle de stygge kommentarene. Man kan godt si sitt uten å være ufine!

Alle kan vi nok gå litt inn i oss selv og være litt bedre enn det vi for øyeblikket er. Og sånn jeg ser det, sånn det er hos oss, er at far er bindeleddet og den som tar/gir beskjeder. Avgjørelsene hans er i 99% av tilfellene drøftet med meg først, og vi er i 99% av tilfellene helt enige.

Ja - han var en dust da han fikk barn med henne.. men det er en laaaang historie! :-)

Skrevet

..og svaret på overskriften: Har ikke behov for å se barnas mor som bare dum-- Det ville faktisk vært en glede å se henne oppføre seg om et normalt menneske! Det ville i tillegg skaffet oss langt færre problemer....

Skrevet

Hmmm...tenker veldig sjeldent på biomor som dum eller idiotisk, men har tatt mannen i huset for å ha den holdningen. Da spurte jeg ham om han mente det når de var sammen også, og om hvorfor han da valgte å få barn med henne. Etter det har han faktisk sluttet med disse uttalelsene. Men biomor hos oss er ressurssvak, pga handikapp, og det gjør oss av og til frustrerte. Så min mann valgte stikk motsatt når han ble sammen med meg. Men barnas mor og jeg har likt syn på mye også. Hadde jeg latt meg prege av hans holdninger i forhold til moren til sine særkullsbarn, ville jeg også syntes hun var dum. Mens hans holdninger er veldig mye knyttet til bruddet og alt som skjedde i forbindelse med dette, så vil ikke jeg at disse følelsene skal prege mitt inntrykk av personen som biomor jo er.

Som biomor selv opplever jeg at stemor til mine barn veldig lar seg prege av de følelsene som min x har i forhold til meg og vårt brudd. Som ikke var helt rent fra min side. Min x var veldig bitter, og trodde og tror at jeg var utro. Med god grunn. Hun velger også blindt å tro at jeg hindrer han i å ha barna sine. Eller bruker barna som et middel.

Min x har også valgt en helt annen persontype enn meg når han har fått seg ny samboer. Vi er veldig like av utseende og klesstil, men er veldig forskjellige som personligheter.

Jeg liker henne som person, men ikke hennes behov for å baksnakke og lage intriger. Dette er ikke særpreg som hun har vist nå, men som alltid har vært en del av hennes væremåte. Dette er ting jeg vet siden vi var veldig gode venninner som ungdom. Og jeg vet at hun ikke liker min væremåte bl.a i konfliktsituasjon, der jeg bare setter opp et stort smil, lar henne kjefte seg ferdig og går. At jeg får henne til å føle seg liten og dum, uten at jeg mener det, bare gidder ikke krangle.

Jeg liker faktisk både biomor og stemor jeg, men ser at jeg kunne vært flinkere til å vise det. Men jeg liker ikke alltid det de gjør i forhold til barna. Men det gjør sikkert ikke de andre veien heller. Har slått meg til ro i forhold til endringene som har preget barnas samvær hos far, selvom jeg av og til lurer på å om han har glemt at barn trenger å bli sett. Men så lenge barna har det bra, så har jeg det bra. Og jeg stoler fult og helt på at de har det topp hos far. Han er en fantastisk far, men en elendig xmann! :)

Skrevet

Det som er saken for mange stemødre er at de ikke har noen andre å gå til enn her inne. Alle de rundt meg har NULL forståelse for meg og mine ting i livet. Jeg har selv valgt dette, og da får jeg være voksen nok å takle det!!!!!

Og jeg er delvis enig. Men det finnes da flust av venner og familie som beklager seg over ting. For eksempel mamma og pappa. De klager over for stor hage og stort hus. HVER gang jeg er hos dem. Og de kan jo også takke seg selv. For de kan jo bare selge og flytte!!!!

Men dette er temaer som er OK å "klage" om og snakke med andre om. Når jeg kommer og forteller at vi får bråk med biomor bare vi er 5 min for sent ute, så sier de bare at sånn er det. Det får jeg leve med. Oppmuntring og støtte finnes FÅ steder for stemødre. For VI kan takke oss selv :-)

Så da bruker vi her inne som eneste sted.

Skrevet

Godt sagt Jalla!!

Tror ikke jeg ville blitt en dårligere stemor om jeg ikke hadde hatt dette forumet, men jeg ville nok hatt mer innestengt frustrasjon inne i meg. Og det kan jo bli en eksplosjon en dag:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...