pludri Skrevet 20. mai 2006 #1 Skrevet 20. mai 2006 Min 4 mnd gamle baby spiser nesten ingenting på dagtid lenger! Hvis jeg legger henne til brystet når hun ikke er sulten, gulper hun opp alt sammen. Og i går spiste hun bare ett måltid på dagen.. Men når natta kommer, vil hun plutselig ha mat både tre og fire ganger! I natt prøvde jeg å la være å ta henne opp og gi henne mat, men etter 2 timer måtte jeg kapitulere... Er det for tidlig å begynne å avvenne henne nattemåltidene? Jeg må jo få snudd dette! Dessuten bæsjer hun så sjelden. Tidligere har hun hatt 2-4 bæsj-bleier hver dag, men i det siste har det gått 3 dager mellom hver bæsj-bleie.. Er dette normalt? Hun begynte å ta smokk for en og en halv uke siden.. Det var da alt dette startet.. Noen sammenheng der, kanskje?
-Petrine- Skrevet 20. mai 2006 #2 Skrevet 20. mai 2006 He! Synes kanskje det var litt tidlig med nattavvenning allerede nå, morsmelk er jo veldig lett fordøyelig, så hun er nok sulten på natta. Hva med å ikke gi henne smukken annet enn når hun skal sove på dagen, heller legge henne mye til brystet? Om natten kan du jo prøve å gi henne smukken først for å se om hun roer seg med den. Min jente begynte å spise oftere da hun var på den alderen, gikk aldri lengere enn 2 timer mellom hvert måltid på dagen. Hun sov 9 timer i strekk om natten uten melk, men da fikk hun som sagt melk hver annen time på dagen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå