Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #1 Skrevet 20. mai 2006 Stedatter på 9 blir frosset ut av jentene i nabolaget her. Hun er hos oss annenhver uke, så det er jo trist at hun ikke har noen å leke med den uka hun er her. Hun går dessuten på en annen skole enn nabolagets jenter. Faren hennes/mannen min har lyst til å si ifra til disse jentene/foreldrene deres, men jeg har ikke noen tro på at det er en god ide - tenker at det kan bli verre da.... Noen med erfaringer med dette?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #2 Skrevet 20. mai 2006 Jeg tro heller ikke det er noen god ide å si fra til foreldrene. Men hvordan blir hun "frosset" ut da? Går de sammen mot henne? Kanskje du kan si til henne at hun må ta initiativ til å leke med de andre. Spørre om hun får bli med på den leken de holder på med. Nå nærmer det jo seg sommer. Alle er jo ikke på ferie samtidig og mange reiser bort i helgene. Kanskje hun kan dra til en av jentene å spørre om hun vi være med å finne på noe. Kanskje hun kan prøve å finne noen andre, noen som er ett år eldre? Nei, jeg vet ikke jeg. Håper hun får seg venner snart.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Hun går bort til dem når de er ute og leker, spør om de vil være sammen, de later som de ikke ser henne, eller de sier de ikke vil være sammen.... Når en av dem er alene derimot, da vil de gjerne leke, og komme hit å få is osv. Jentungen er så beæret de får gangene dette skjer, at hun vet nesten ikke hva godt hun skal gjøre!! Det er en av jentene i gata som liksom er sjefen. Det er hun som bestemmer at jentungen her ikke får være med. De andre sier henne ikke imot...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 Driver hun med idrett eller sport da? Kanskje hun kan bli med på ett lag i nærområdet deres. Eller turn eller noe slikt. Det er så kjedelig når slikt skjer. Man føler liksom at man ikke får gjort noe og man føler med det barnet som blir utenfor.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 de er vel slik i de fleste nærmiljøer og de fleste jente gjenger. en sjefer og en dilter,og innimellom så er de en annen som sjefer og den andre som dilter. av og til er en med, og av og til er en ute. var slik da jeg var liten, ser det er slik nå også. det er opp til foreldre å ta amsvar å passe på at sitt eget barn ikke holder andre utenfor. la denne jentas foreldre henne holde på slik så virker det ikke at de er sitt ansvar bevisst. kamskje dere kan snakke med de andre jentene sine foreldre, eller invitere alle jentene over på noe. stedatter har 2 venninner hos mora, av og til er det hun og J og av og til hun og K, og av og til er det K og J. og av og til leker de alle sammen. vi oppmunter til at hun inviterer begge med seg hit, og ikke kun den ene. nå har de visst styra en del, så nå skal vi ha alle på middag og lek her i uka, men det varer nok ikke så lenge, så fyker de i tottene på hverandre, før de blir venner igjen. det er vondt å se når det er noen en bryr seg om, men tror det er veldig vanlig del av det å vokse opp. kan hun ikke ta med seg venner fra der mora bor, det kan jo ikke være så langt unna nå hun e hos dere annenhver uke. dessuten er det kanskje lettere å bli kjent med de andre om hun gjør det samen med en venninne.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 Jo, kunne forsåvidt snakke med foreldrene til den jenta det gjelder, faren er grei, men jenta er sin mor opp ad dage, og moren er ikke grei. Det høres nok spesielt ut, men vi er naboer gjennom flere år, og det har vært så mange episoder opp gjennom årene med henne at jeg forlengst har gitt henne opp. Nå ser jeg at datteren går i hennes fotspor, sjefer over de andre ungene i gata, kan tilogmed finne på å kommandere over voksne naboer! Faren hennes virker på en måte maktesløs, og moren synes visst det er normal oppførsel, hun ter seg jo slik selv. Lurer på hvorfor denne jenta er så populær, men tror det kommer av at hun har en dronnings vesen, meget pen og velkledd, myndig vesen, masse kule leker og utstyr... Jaja, vi sier jo til jenta vår at hun ikke skal bry seg, hun får heller ta med seg venner fra skolen hjem, eller dra på besøk dit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå