Gå til innhold

Hva er forskjellen..


Anbefalte innlegg

Skrevet

...på faddere og Gudforeldre? Er det noen forskjell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurte om dette da datteren vår ble døpt for noen år siden. Presten sa at det ikke er noe forskjell på de forskjellige fadderne. Men det virker som om den som bærer ofte blir kalt for Gudmor/Gudfar.

Ihvertfall kalte min manns familie søsteren hans for det, da hun bar sønnen vår til dåpen.

Skrevet

Nettopp! Gudmor/gudfar er den som bærer barnet til dåpen. Denne trenger ikke å være fadder eller foreldre.

 

 

Skrevet

her i nord kalles alle for gudmor og gudfar... jeg har f.eks 3 gudmødre og 1 gudfar. og kaller de f.eks gudmor inger og gudfar trond.... syns det er flott.. da vet barnet at vi har valgt disse personene spesielt til henne. mens hvis man bruker faddere så kaller man jo ikke de for fadder inger og fadder trond.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...