HeleneSinMamma=] Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 ...på faddere og Gudforeldre? Er det noen forskjell?
EllenAA Skrevet 20. mai 2006 #2 Skrevet 20. mai 2006 Spurte om dette da datteren vår ble døpt for noen år siden. Presten sa at det ikke er noe forskjell på de forskjellige fadderne. Men det virker som om den som bærer ofte blir kalt for Gudmor/Gudfar. Ihvertfall kalte min manns familie søsteren hans for det, da hun bar sønnen vår til dåpen.
smka Skrevet 22. mai 2006 #3 Skrevet 22. mai 2006 Nettopp! Gudmor/gudfar er den som bærer barnet til dåpen. Denne trenger ikke å være fadder eller foreldre.
DenherJenta Skrevet 23. mai 2006 #4 Skrevet 23. mai 2006 her i nord kalles alle for gudmor og gudfar... jeg har f.eks 3 gudmødre og 1 gudfar. og kaller de f.eks gudmor inger og gudfar trond.... syns det er flott.. da vet barnet at vi har valgt disse personene spesielt til henne. mens hvis man bruker faddere så kaller man jo ikke de for fadder inger og fadder trond.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå