Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Hvor mye bruker man på gave til brudeparet?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 kommer ann på hvor nær brudeparet er tror jeg. er det familie? gode venner? bestevenn? søster? bror?søskenbarn? jeg hadde brukt mer penger på søsken og bestevenn iallefall..
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Vi bruker 800-1000 kroner med mindre det er veldig nært som søsken, veldig nære venner etc.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Det er til mitt søskenbarn fra meg og sambo... Har lite kontakt med dem.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #5 Skrevet 19. mai 2006 500 om du er bedt alene, 1000 om dere er to?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #6 Skrevet 19. mai 2006 Syns 500 er passende til det. Jeg åpnet nettopp gaver i ett bryllup og folk gir mellom 200 og 1000 kroner. Sikkert noen som gir mer altså, men det var det de fikk når det var rene penger hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #7 Skrevet 20. mai 2006 man skal gi det man har råd til. man skal jo ikk bruke resten av pengene i lommeboka til gave å ikke klare å leve resten av måneden. bruk så mye man har råd til.. har ihvertfall vi gjort i mitt søskenbarns bryllup..
Gjest Skrevet 20. mai 2006 #8 Skrevet 20. mai 2006 skal gi for ca. 500 til venninna mi. hadde det vært f.eks broren min hadde jeg gitt for 1000
brooklyn Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 var i bryllup i går til en nær venninne. Brukte 600 på gave fra meg og min kommende mann. Hadde det ikke vært for at vi brukte 2000 på reise og opphold til der de hadde vielsen og festen hadde jeg nok brukt litt mer. Mulig noen synes jeg er kjip men det lever jeg med:)
Dubbe Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 æh, det var jo ikke kjipt i det hele tatt! Pleier å gi for det maten koster (kuverten)- så det blir vel omtrent 500 kr hvis det ikke er så nære. Nære- ja, opp mot 1000 kr
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #11 Skrevet 21. mai 2006 så leng edet er en gave du er fornøyd med spiller det ingen rolle hvor billig evt dyr den er....mener jeg
Mortil4-gutter Skrevet 22. mai 2006 #12 Skrevet 22. mai 2006 Hei...Det kommer vel ikke an på hva gaven koster....bare du selv er fornøyd med det du har kjøpt...Det er tanken som teller.. Jeg giftet meg 13 mai og ble helt satt ut av gavebordet... Det var så mye fint der...Hadde aldri trodd det ville bli så mye...Var ikke derfor jeg giftet meg... Uansett hva du kjøper blir de nok førnøyde tror jeg..!! Lykke til iallefall!!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #13 Skrevet 22. mai 2006 Vi gir mindre til de vi bare er invitert til kaffen hos. Synes at en går glipp av all det koselige som taler, sanger osv.når en er annenrangs og må komme til kaffen som begynner i 8 tida. Da er jo de andre 1.prioriterte gjestene i full sving med kosen og så står vi der og føler oss dumme. og skjønner ikke hva de gode poengene i talerne og sangene går ut på. De siste årene har jeg ikke gått når det har kommet invitasjoner til kaffebryllup. Mange mener at en skal gi like mye uansett og en er invitert til kaffe og middag. Vi inviterte alle til middagen i vårt bryllup, unntatt de vi selv hadde vært til kaffe hos! Sært- javel, men slik mener vi!
anaina Skrevet 23. mai 2006 #14 Skrevet 23. mai 2006 Det å invitere noen til kaffen har jo ofte både med økonomi og plass å gjøre. Dette er jo noe som koster gråt og tenners gnissel for mange, som trenger økonomisk drahjelp fra foreldre f.eks, og har stor slekt, at diverse tanter og onkler kommer til middag, men det ofte ikke er plass til venner andre enn forlovere/de aller aller nærmeste. Jeg har valgt å bli glad over å bli invitert til kaffen, jeg, selv om jeg ikke bruker like mye penger på gave da som når jeg er invitert til middag. Noen velger å ha et relativt lite bryllup, og så en stor etterpåfest sommeren etter med venner og alt, jeg gidder jo ikke å bli snurt fordi jeg ikke var invitert til det første da. En gang var jeg i bryllup i Russland, da spleiset jeg og en gjest på salatbestikk, det tror jeg er den billigste gaven jeg har gitt, men brudeparet var lykkelige over at vi gadd å ta turen. det var bare forloveren og to venninner av bruden som gjorde det.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2006 #15 Skrevet 25. mai 2006 Annenrangs? Dummeste jeg har hørt! Vi skal ha et stort bryllup, fordi vi har så store slekter, og det blir helst onkler og tanter pluss de søskenbarna vi har kontakt med. Tilsammen blir vi over 90 stk. Vi har valgt å invitere vennene våre på kaffe, nettopp fordi vi ønsker å dele denne dagen med dem også, men det kan ikke forsvares å ha dem til middag, så nære er vi ikke. (Det er de vi fester med). Men det er da helt på trynet å kalle dette for annenrangs!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå