Gå til innhold

Ut på tur til et land som heter Syden (tror jeg)!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trenger jeg ikke pakke til småtten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde jeg med da jeg og småtten var i syden forrige uke.

Han er 6 mnd.

1 Pass

2 Bleier, 1 pakke

3 Våtservietter

4 A-derma creme + Badeolje og såpe

5 Nesedråper + nesespray

6 Nesesuger + neglsaks

7 Hostesaft

8 Termometer

9 Tannmiddel

10 Paracet

11 Brystpumpe

12 Flasker x2

13 Tutflaske

14 Solkrem

16 Solbriller

17 Solhatter x 3

18 Badeklær

19 Smokker, min 5 stk

20 Grøt, 1 pakke + gaffel + 2 x mme

21 Grøtbolle

22 Skjeer, 4 stk

23 Maltekstrakt

24 Kluter

25 Gulpekluter + smekker

26 Biotex

27 Thermos

28 Vannkoker

29 Plastbokser

30 Sysaker + sikkerhetsnål

31 Plaster etc

32 BabyBjörn

33 Håndklær, 3 stk

34 Fleeceteppe + ullteppe + helseteppe

35 Body lang arm x 5

36 Body kort arm/ T-skjorte x 7

37 Shorts

38 Bukse x 2

39 Genser x 2

40 Sokker x 4

41 Pysj x1

42 Sovepose x2

43 Leker

Håndbagasje

Bleier

Våtservietter

2 stk Ekstra skift

Nesespray

Noen leker

Vannflaske

Mat

Skrevet

Oi, det var mye!

Var på tur rett før vesla ble 6 mnd. Hadde med:

Paracet, tannbørste, tannkrem, badeolje, a-creme, solkrem, solbriller, våtservietter, "tørrservietter", bleier nok for 1 uke (dvs gikk tom på slutten og måtte kjøpe, litt teit siden snuppa er slank og vanskelig å finne bleier til....), 2 flasker, ferdigblandet NAN, svisksaft, trille m parasol, baby bjørn, to helsetepper, skinnet hennes, leker, smokker, pass, 1 håndkle, badekåpe, badebukse og alt for mye klær.....

Vi bodde i leilighet med det meste av kjøkkenutstyr. Kjøpte like så godt grøt der, og den likte hun mye bedre enn risgrøten hun var vant til...

Skrevet

Kommer vel litt an på alderen.

Vi har nettopp vært i sydenlandet... og

vi reiste med to barn, 1 og 3 år gamle.

Prøvde å ha så få kolli som mulig, og klarte oss faktisk med: Vogn til minstemann, en stor bag til barna (www.reisebagen.no) og en stor koffert til oss to voksne. I tillegg hadde vi en liten sekk som håndbagasje. Burde hatt en veske el. sekk ekstra til håndbagasjen, for det er litt vanskelig å finne det som er nederst i sekken når den er stappa.

Vi hadde ikke bytteklær i håndbagasjen, og det trengte vi ikke heller. Men vi hadde to små fleecetepper, til kos/soving på flyet, men vi hadde klart oss med ett. Andre hadde med puter/dyner men det hadde ikke vi hatt bruk for iallefall.

Noen andre hadde med reiseseng, men vi fikk satt inn ekstra sprinkelseng. Hadde bare med tisselaken og laken for å være på den sikre siden, og teppe.

Og så hadde vi for mye klær med, så det er smart å pakke gode klær som skitten ikke viser så godt på, istedenfor tusen plagg.

Ellers er det praktisk å bruke sarong istedenfor badehåndklær, for de tar mye mindre plass. Men vi tok med noen slitte som vi lot være igjen da vi skulle hjem. Dermed fikk vi plass til å ta med badelekene og litt suvenirer på retur.

Det er også greitt å pakke med bleier, for en bleiepakke koster bortimot 90 kr, iallefall i det sydenlandet der vi var.

Skrevet

Vi var forresten borte i en uke=)

Skrevet

Hvorfor har dere med bleier? Det må man vel få kjøpt i dette sydenlandet også? Tar da mye plass også....

Skrevet

Bleier er av en eller annen grunn fryktelig dyrt i syden... I Kypros der jeg var kostet en pakke Pampers over 100 kr!!!! Et tips er å pakke bleiene oppi vonen! Den blir nemlig ikke veid ved innsjekk! (hadde masse annet rart i vognen også jeg! ;O) )

Skrevet

Det er som otest dårlig kvalitet på bleiene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...