Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Dette hadde jeg med da jeg og småtten var i syden forrige uke. Han er 6 mnd. 1 Pass 2 Bleier, 1 pakke 3 Våtservietter 4 A-derma creme + Badeolje og såpe 5 Nesedråper + nesespray 6 Nesesuger + neglsaks 7 Hostesaft 8 Termometer 9 Tannmiddel 10 Paracet 11 Brystpumpe 12 Flasker x2 13 Tutflaske 14 Solkrem 16 Solbriller 17 Solhatter x 3 18 Badeklær 19 Smokker, min 5 stk 20 Grøt, 1 pakke + gaffel + 2 x mme 21 Grøtbolle 22 Skjeer, 4 stk 23 Maltekstrakt 24 Kluter 25 Gulpekluter + smekker 26 Biotex 27 Thermos 28 Vannkoker 29 Plastbokser 30 Sysaker + sikkerhetsnål 31 Plaster etc 32 BabyBjörn 33 Håndklær, 3 stk 34 Fleeceteppe + ullteppe + helseteppe 35 Body lang arm x 5 36 Body kort arm/ T-skjorte x 7 37 Shorts 38 Bukse x 2 39 Genser x 2 40 Sokker x 4 41 Pysj x1 42 Sovepose x2 43 Leker Håndbagasje Bleier Våtservietter 2 stk Ekstra skift Nesespray Noen leker Vannflaske Mat
Kakeåndsen Skrevet 20. mai 2006 #4 Skrevet 20. mai 2006 Oi, det var mye! Var på tur rett før vesla ble 6 mnd. Hadde med: Paracet, tannbørste, tannkrem, badeolje, a-creme, solkrem, solbriller, våtservietter, "tørrservietter", bleier nok for 1 uke (dvs gikk tom på slutten og måtte kjøpe, litt teit siden snuppa er slank og vanskelig å finne bleier til....), 2 flasker, ferdigblandet NAN, svisksaft, trille m parasol, baby bjørn, to helsetepper, skinnet hennes, leker, smokker, pass, 1 håndkle, badekåpe, badebukse og alt for mye klær..... Vi bodde i leilighet med det meste av kjøkkenutstyr. Kjøpte like så godt grøt der, og den likte hun mye bedre enn risgrøten hun var vant til...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #5 Skrevet 20. mai 2006 Kommer vel litt an på alderen. Vi har nettopp vært i sydenlandet... og vi reiste med to barn, 1 og 3 år gamle. Prøvde å ha så få kolli som mulig, og klarte oss faktisk med: Vogn til minstemann, en stor bag til barna (www.reisebagen.no) og en stor koffert til oss to voksne. I tillegg hadde vi en liten sekk som håndbagasje. Burde hatt en veske el. sekk ekstra til håndbagasjen, for det er litt vanskelig å finne det som er nederst i sekken når den er stappa. Vi hadde ikke bytteklær i håndbagasjen, og det trengte vi ikke heller. Men vi hadde to små fleecetepper, til kos/soving på flyet, men vi hadde klart oss med ett. Andre hadde med puter/dyner men det hadde ikke vi hatt bruk for iallefall. Noen andre hadde med reiseseng, men vi fikk satt inn ekstra sprinkelseng. Hadde bare med tisselaken og laken for å være på den sikre siden, og teppe. Og så hadde vi for mye klær med, så det er smart å pakke gode klær som skitten ikke viser så godt på, istedenfor tusen plagg. Ellers er det praktisk å bruke sarong istedenfor badehåndklær, for de tar mye mindre plass. Men vi tok med noen slitte som vi lot være igjen da vi skulle hjem. Dermed fikk vi plass til å ta med badelekene og litt suvenirer på retur. Det er også greitt å pakke med bleier, for en bleiepakke koster bortimot 90 kr, iallefall i det sydenlandet der vi var.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #7 Skrevet 20. mai 2006 Hvorfor har dere med bleier? Det må man vel få kjøpt i dette sydenlandet også? Tar da mye plass også....
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #8 Skrevet 20. mai 2006 Bleier er av en eller annen grunn fryktelig dyrt i syden... I Kypros der jeg var kostet en pakke Pampers over 100 kr!!!! Et tips er å pakke bleiene oppi vonen! Den blir nemlig ikke veid ved innsjekk! (hadde masse annet rart i vognen også jeg! ;O) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå