Gå til innhold

Hvordan finne en god sovestilling?


Kjerringhelvetet <3

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli ganske plaget av bekkenet nå. Å ligge på ryggen er selvsagt uaktuelt pga den store magen, derfor har jeg pleid å ligge rett på sidene eller på siden med en fot litt foran meg slik at jeg tipper litt over mot magen. Nå er ikke dette mulig lenger (jr liker ikke at magen klemmes og begynner å kave villt der inne) og jeg føler meg helt mørbanket i hoftene etter 15 minutter liggende rett på siden. Har prøvd litt av hvert i natt: stor pute mellom lårene og hele veien ned til ankelen - hjalp lite. Bygge opp ryggen veldig og prøve å sitte/ligge og sove - får masse kynnere. Det endte med at jeg lå på siden med en ganske stor pute oppe ved livet for å avlaste vekten mot hoften litt. Det gikk litt bedre men jeg sov fortsatt ganske dårlig.

 

Er det noen som har noen tips til meg? Er førstegangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser du har prøvd med pute mellom bena. Jeg kjøpte en ekstra dyne som jeg ruller sammen og ligger og "koser" på. Den har jeg mellom bena, men jeg ligger litt over på magen (så langt det går)...jeg er ganske stor, men dette fungerer fint for meg foreløpig. Ved å ligge litt over på magen oppå dyna tar du vekk litt av belastningen på hoftene og da du ligger på dyna kan du legge deg litt over på magen. Rotete dette, men er litt vanskelig å forklare...

Håper du finner en passende stilling. Viktig å sove godt, vettu :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er veldig godt å ligge litt over mot magen, men som jeg skrev, begynner junior i magen å kave som besatt og sparke vilt (vondt) når jeg ligger slik. Og da får man jo ikke sove uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å ha ei pute mellom beina for å ta den verste støyten av hofta, men det jeg har merket meg er at hvis det er glatt under rumpa klarer jeg å snu meg mer om natta og da blir ikke bekkenet så belastet på en side. Kjempe deilig å få sove uten at jeg våkner og har vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...