trultemamma Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Vi skal til Spania med 2 barn på 2år og 1/2 år. Bør jeg ha pass til barna? Spania er jo innenfor Schengen og passet blir ikke kontrollert ved ankomst, men jeg vet at politiet sier at alle bør ha pass fordi det er den eneste gyldige legitimasjon. Tenker allikevel at det er jo så dyrt og så får vi kanskje ikke bruk for det engang. Mamma og pappa tar selvfølgelig med sine pass, hvis vi skal leie bil etc. Noen som har synspunkter eller erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Jeg ville hatt med pass til barna siden det er eneste beviset for at det er dine barn. Mulig jeg er litt paranoid og har lest litt for mange bøker om menneskehandel :-)
mammammama Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Nettopp vært i Spania med min 2 åring, måtte vise hennes pass ved innsjekking og sikkerthetskontroll der nede som id. Vet jo ikke om det ville blitt problemer hvis vi ikke hadde, da.
gogo Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Du må vise pass ved innsjekking. pass er eneste gyldige identitetspapir så du bør ha med til alle. God ferie
Gjest Skrevet 26. mai 2006 #5 Skrevet 26. mai 2006 Jeg bor i Spania, er norsk statsborger og har to små barn. Når du sjekker inn på flyplassen i Norge må du ha pass til barna dine. Dette pga. at det er den eneste gyldige identifikasjonsbeviset Norge godkjenner. Du blir ikke sjekket når du kommer til Spania, men du kommer deg nok ikke ut av Norge uten pass til barna. Og selv om begge land er med i Schengen så må du ha gyldig identifkasjonspapirer på alle som reiser. Jeg har spansk id - bevis, og dette må jeg vise fram de gangene jeg drar til Norge, og oxo barnas norske pass. Så med andre ord, du må oxo ha gyldig id-bevis for å komme deg ut igjen av Spania.
trultemamma Skrevet 26. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2006 Takk for alle svar..! Skal skaffe pass til dem ja... Får begynne med å prøve å ta perfekte passbilder av dem. Ikke så lett, for de begynner å smile med en gang fotoapparatet kommer frem:-) Iallfall idag....
Gjest Skrevet 27. mai 2006 #7 Skrevet 27. mai 2006 Du kan dra til en fotobutikk - de hjelper deg med å ta passbildet. Det gjorde jeg, og bildet ble fint det (min var 2 mnd. da jeg gjorde det).
tone.m Skrevet 27. mai 2006 #8 Skrevet 27. mai 2006 Vi var hos flere fotobutikker, men de nektet å ta bilder av stjerna - pga de utrolig strenge reglene for bilder. Vi endte med å ta bilder hjemme som vi bestilte som passbilder hos Foto Knudsen.
trultemamma Skrevet 30. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 30. mai 2006 Nå har jeg vært i fotobutikk og tatt bilder av dem, det gikk kjempefint! Det kostet 95 kr for hver av dem, men så var det jo veldig enkelt og greit! Glad jeg ikke prøvde i en fotoboks, tror ikke det hadde gått så bra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå