Gå til innhold

Grusomme drømmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har i lengere tid ikke tatt noe særlig initiativ til sex, sier han har annet å tneke på, irritasjoner m. arbeidssituasjon og kolleger.

Har følt meg mer og mer avvist i snart 3 år. Det er slik at av og til tror jeg han har gjort det litt for min skyld, litt for å oppretholde sexlivet, og ikke ende opp fullstendig usunn. Det kan da umulig være sunt ikke å ha utløsning på uker eller måneder. Han er nok en del over gjennomsnittsalder her f.eks., og jeg tror ikke han ordner seg selv.

Har tenkt at nå er det fordi jeg er gravid, og har kommet nær termin, men likevel føler jeg meg helt uønsket. Føler meg som et drass (og en dass), selv om jeg nok ikke er til så mye bryderi, egentlig.

Men forrige natten drømte jeg at han faktisk hadde sex med meg, og det gjorde meg veldig oppskjørtet og ulykkelig da jeg våknet og fant ut at det var en drøm. Blir litt lei av å ordne meg selv hele tiden, nå i over en mnd., ellers også stadig fordi 2-3 ganger i mnd. ikke er tilfredsstillende uansett hvordan jeg snur og vender på det. Men i natt drømte jeg noe helt ekkelt, jeg drømte at han hadde plutselig måttet amputere begge bena ved knærne, fordi han hadde fått en bettennelsestilstand (ikke koldbrann, men bortimot noe sånt) og han lå der i sengen med to røde stumper og viste meg hva legen(e) hadde gjort. Disse stumpene minnet litt om digre peniser også. Men de var veldig triste stumper.

Selv var han ikke så fortvilet som meg over amputasjonene, men han forholdt seg ganske rasjonelt til selve fenomenet. På en eller annen merkelig måte minner dette meg om en gang før jeg var gravid i det hele tatt, hvor jeg sa at kan vi ikke gå tilbake i sengen, og han ble med på det, men like før vi kom i gang sa han at han egentlig ikke hadde lyst/ er egenglig ikke "in the mood". Hæ. holder jeg på å tørne, jeg føler meg så deprimert uten fysisk kjærlighet og intimitet. Blir bare belastning og er ikke noe glad ved tanken på babyen som skal komme heller. hvorfor skriver jeg til menn her f.eks. ønsker menns oppmerksomhet. Har mistet grepet på hva som går galt nå.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår veldig godt denne frustrasjonen. Jeg selv er mann og hvis jeg hadde vært sammen med ei jente som stort sett aldri hadde hatt lyst på meg så hadde det vært utrolig kjip. Det er nok flere grunner til at folk ikke har lyst.

Noen har nok rett og slett et mye mindre sex behov enn andre. Mens andre blir lei partneren sin. Det finnes selvfølgelig mange andre grunner også, men uansett grunn så er det veldig frustrerende.

Det er nok lurt å prøve å snakke om dette selv om det sikkert er veldig vanskelig. Noe annet som kan være lurt er å tenke tilbake til i begynnelsen av forholdet. Hva gjorde at han "tente" på deg da?

Kanskje du kan prøve å gjøre noe som han likte veldig godt da eller hvis han har fortalt deg om noen fantasier som han har hatt som du da var negativ til. Kanskje du kan prøve å bli med på noen av disse?

Hvis ikke noe av dette funker så tror jeg det ikke er så mye annet å gjøre enn å enten leve med det eller å gjøre det slutt. Alle menn er ikke sånn. Men dette er selvfølgelig noe som er drastisk å gjøre når dere venter et barn sammen.

En annen grunn kan være at jeg vet at en del menn "tenner" mindre på overvektige damer. Har du gått opp mye i vekt fra dere ble sammen og til i dag så kan dette ha en betydning. Jeg mener selvfølgelig ikke eventuelle kilo du har gått nå under svangerskapet selvfølgelig.

Du kan også prøve å finne ut hva han sier som grunn til at han ikke har lyst og kanskje prøve å gjøre noe med disse. Men det er som sagt en stor utfordring å få et forhold som har sex knapt en gang i måneden til at man skal ha sex flere ganger i uken.

Du kan jo høre med han også om han aksepterer at hun har en elsker på si siden du tydeligvis har et annet sex behov enn han. Men dette blir jo antagelig veldig dårlig mottatt.

Men jeg ønsker deg uansett lykke til hva du velger å gjøre:)

Skrevet

Til deg som varte meg her.

Hva tror du? Er det unaturlig for en mann som nå er 54 år gammel ikke å ha sex mer enn hlyden 4 ganger i mnd. Jeg har lest at i 50-års alderen dabber det av, om ikke før. Jeg kan saktens leve med en gang i uken for fremtiden, det er jo andre ting som teller.

Dette er vel del av spørsmålet mitt, at min mann jeg snakker om muligvis er så gammel som fedrene til de som skriver her, og at jeg bare vil brenne ut dersom jeg har urealistiske forventninger til en som har nådd middagshøyden.

Litt teit dette spørsmålet mitt, kanskje, og det rare er at jeg ikke har noen så snakke om dette med. Men jeg må jo snakke med ham om det, men hvprdan kan jeg starte å ta dette opp nå som jeg er i uke 38. bør vel vente til forhåpentligvis vel overstått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...