Gå til innhold

Fødsel...


junio

Anbefalte innlegg

Heisann...

Lurte på om dere hadde tenkt noe ang fødsel?

Mange som skal velge naturlig?

Jeg har vært på sv.kurs og er kjempe usikker på hva jeg skal siden det er to ulike avd....

Vet at jeg ikke vil ha petidin og epedural, har lyst til og kunne bevege meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg tror ikke jeg tenker på annet enn fødsel for tida. jeg fødte naturlig forrige gang,det gikk greit. vil så langt det gjør seg gjøre nå også føde naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petidin kan man bli sløv av men man kan bevege seg for det. Epedural kan man bevege seg med også nå for tia, det var før at man ofte ble lammet i beina av den. Jeg jobber med epidural hver dag og har opplevd at noen få får prikkinger i beina men de fleste har ingen ubehag av den og er oppe og går med den. Jeg skal føde på et sykehus der de kombinerer medikamentell og ikke medikamentell smertestillende. Trur de fleste sykehus har det på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde epidural forrige gang, og var fornøyd med det.

Kommer nok til å be om det denne gangen også hvis jeg føler behovet for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig usikkker på dette. Vi skal på svangerskapskurs den 1. juli, og håper på litt mer informasjon som gjør det lettere å velge. Jeg kunne tenkt meg basseng som smertelindring fram til fødselen starter, og da er nok ikke epidural tingen. Kunne tenkt meg å prøve akupunktur, men det er forskjell på hvordan akupunktur virker på folk. Litt kjipt å finne ut i den settingen at man er den gruppen det ikke funker så bra på.

Andre som har funnet ut hvordan de skal gjøre det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg velger såkalt naturlig fødsel, eller hjemmefødsel på sykehus som det kalles. Dermed blir det bad og akupunktur på meg.. og jeg tror det blir en fin opplevelse.

 

Jeg har prøvd akupunktur før, helt i starten på svangerskapet pga voldsom kvalme. Enten så virket ikke det spesielt godt på meg, ellers å ville jeg vært like dårlig uansett behandling. Jeg skal få modningsakupunktur når det nærmer seg.. så kanskje finner jeg ut mer om hvordan det virker da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...