Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #1 Skrevet 19. mai 2006 Jeg har en jente på 4,5 år med eksmann, men bor nå med ny mann. Min eks får ikke se min datter (veldig lang og fæl historie), og hun kaller min mann for pappa.(han har vært i livet hennes siden hun var 2,5). Hans foreldre har egentlig vært veldig hyggelige og tatt godt imot oss, og det var veldig stas med min datter. De omtalte henne som "deres" til alle og alt var bra. Så fikk min svigerinne barn(deres datter), noe vi er veldig glade for alle sammen, en skjønn liten gutt! Problemet er at stebestemor helt har skjøvet min lille ut! Hun har ikke vist sjalusi, er kjempesnill med den lille og han elsker henne, hyler høyt av fryd hver gang hun gir ham oppmerksomhet. Men nå er det bare kritkk mot min; "ikke løp så fort i nærheten av ham" ikke ta på ham uten å ha vasket hendene først, ikke, ikke,ikke, ikke, ikke..... Jeg er ganske steng i oppdragelsen, så min datter er absolutt ikke noe villbass, jeg får alltid høre at hun er så veloppdragen(bevares - hun er fire,det er mye fart!!) Jeg synes denne endringen er veldig vond å se på,spesielt siden hun ikke har egne "pappa"besteforeldre, og er veldig begeistret og glad i de to. HUn har vært utsatt for masse vondt i sitt lille liv, hun har en pappa (ste) som elsker henne over alt og som ser på henne som fullstendig hans. Vet jo blod er tykkere enn vann, men det er så sårt å se på, samtidig som det er utrolig vanskelig å ta opp. Med min egne hormoner i full fyr for tiden så blir det jo ikke bedre!
Gjest Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Huff, det var jo leit. Kanskje det er lettere om mannen din nevner det. Og at det ikke blir sagt anklagende. Kan jo være det at de "gamle" blir litt engstelig siden han nye er så fersk, ikke sikkert det er biologien som spiller inn. Men om mannen din nevner det,at dette kan oppleves litt sårt for jenta. Ikke trekke deg inn i det, men si at jenta syntes det er så stas med han lille og at det er litt trist om hun skal begrenses hele tiden.
Lis67 Skrevet 19. mai 2006 #3 Skrevet 19. mai 2006 Hei! Jeg skjønner at du er sår og "hormonell" (som du selv nevner), men jeg syns du bekymrer deg unødvendig. Fordi du omtaler din manns foreldre som hyggelige og snille mot din datter, så er nok deres oppmerksomhet mot sitt nye barnebarn bare helt naturlig. Vi skal huske på at før i tida så var det mye mer oppmerksomhet mot det at man skal vaske hendene før man er i kontakt med småbarn osv. Det ER stas med et nytt barn! Hvis du og din mann får barn sammen, vil det nok bli mye stas også. En annen sak er at en din manns mor opplever at hennes datter er blitt mor. Det tror jeg er noe helt spesielt. Spedbarnstida går veldig fort og nyhetens interesse vil gradvis legge seg. Hvis de er oppriktig glade i jenta di, så kommer de "tilbake" for fullt skal du se. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå