Gå til innhold

hvem har ikke sendt inn krav om fødselspenger???


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg har ikke gjort det enda.

 

dette er faktisk første gangen i mitt liv jeg ikke har ordnet ting i godtid.

satt meg ned nå for å finne ut hva vi trenger til lillegutt kommer og hva som må gjøres..

har en gammel vogn og en gammelseng som våre barn har brukt. det for holde noen år til..

men alt det andre vi trenger da...

er 2 mnd il termin, og jeg blir litt stresset, den siste mnd har gått fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke sendt inn papirene enda, men gjorde de ferdig nå nettopp, så de ligger i konvolutten klar til sending, men dedt er ikke noe hast enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke sent inn papirene enda. Har så vidt begynt å se på de.... har også termin om to mnd, men det ordner seg vel!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal dere ha "sommerferie" før eller etter jul, slik at permisjonene blir lengre, eller skal dere ha ferie etter permisjonslutt. eller kasnkje ikke ferie i det hele tatt??

dette er jeg så usikker på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skrev at jeg skulle ha ferie sommeren 2007, det holdt å skrive det. skal ikke ha ferie i perm. tiden, for da blir det heller ikke utbetelt penger...har jo fri uansett, så man kan jo dra på ferie lell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke sendt inn, men har papirene sånn ca klare. Vi planlegger pappaperm på slutten, og så felles ferie etter det igjen. Tenker det kan være greit å komme tilbake på jobb i fem uker og så få en pause igjen... så det ikke blir så pangstart. Eller hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sendt inn fordi det skulle være en bekreftelse på terminen. Får jeg dette hos legen?og må de ha selvangivelse eller holder det med en lønnslipp??? Må man skrive at man skal ha ferie?? Jeg er arbeidsledig når permisjonen tar slutt fordi min kontrakt går ut i august, men jeg får permisjonspenger for det.. Så da er det kanskje lurt å skrive opp ferien i sommeren 2007? Har aldri gjort dette før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har levert inn papirene til trygdekontoret.

bekreftelse på termin får du av legen din eller jordmor.

de trenger ikke selvangivelse, det holder med lønnslipp. I tillegg sender jo arbeidsgiveren din over en inntektsoppgave til trygdekontoret (iallefall gjør min arb.giver det).

Du trenger ikke skrive når man skal ha ferie, det gjorde ikke jeg, og jeg fikk hun dama på trygdekontoret til å gå igjennom søknaden sammen med meg, slik at jeg er sikker på at det ikke er noen feil på den....

 

 

Forrige gang hadde jeg satt etkryss feil på søknaden, og fikk ingen beskjed om det engang. Merka det når jeg ikke fikk lønna mi. ringte ned og spurte om hvorfor de ikke hadde sendt søknaden i retur til meg da, og fikk til svar at det var ikke slik rutinene var......

 

Men denne gangen vet jeg iallefall at jeg har gjort det riktig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et eget ark som arbeidsgiver skal ha, der det skal fylles ut en del av oss og resten av dem, der skal alt om lønn og skatteopplysninger inn. Vi trenger ikke sende inn lønnslipp faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk papirene automatisk i posten for et par dager siden. Fyller de ut nå, trodde man måtte vite når baby blei født for å få penger jeg, men fint at det holder med termindato så jeg ikke må vente på penger...Men det er noe utydlige ting her...hva mener de med om jeg har oppholdt meg sammenhengende i Norge de siste og neste 12mnd? Jeg har jo ikke det, har vært utenlands på ferie og skal det sikkert også innen 12mnd, men må de vite dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hm...enda mere uklart...de spør jo om når du fødte og hvor mange det blei-dette veit vi jo ikke enda. Noen som vet hva man skriver her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de mener at du ikke har bodd i utlandet Gitte! Jeg lurte litt på det selv! Jeg skrev at jeg har oppholdt meg i Norge selv om jeg har vært på ferie (for videre under det feltet så kom liksom asylsøker spørsmålet og sånn så da regner jeg med det er i den retningen de tenker, ikke ferie)

 

Mine papirer er klare til og sendes inn i dag ... så får vi håpe at jeg ikke får dem i retur :) at jeg har gjort det riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal ikke skrive noe der de spør om informasjon om fødsel og slikt, sykehuset sender papirene inn til trygdekontoret automatisk etter fødsel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, der minnet du meg på noe..kanskje eg burde gjere det, trur eg skal skrive dei ut no fra internett, har fått bekreftelsen av termin fra jordmor, så noi er det berre å sette inn krava!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de punktene der skal du bare fylle ut om du ikke har sendt dem inn før etter at barnet er født!

så du fører bare inn termindaton og legger ved en bekreftselse fra lege eller jordmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...