Gå til innhold

har jeg rett på dagpenger??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ble gravid litttidligere enn jeg hadde tenkt, og nå sliter jeg litt med å få endene til å møtes slik at jeg klarer å få til 6 mnd med jobb før en evnt permisjon dersom alt går bra.....

 

Jeg er ferdig å studere 12. juni i år. Jeg har en jobb som venter på meg fra og med 15. august (ca 9 uker). Jeg kunne sikkert fått meg en jobb i sommer, men skal flytte hele familien 200 mil og dessuten har jeg ikke hatt tid til å søke/lete etter sommerjobb nå mens jeg leser til eksamen (da kommer jeg bare til å stryke og da er jeg jo like langt.. hehe).

Jeg tjente ca 250.000 i fjor så jeg fyller kravet om å ha tjent en viss sum året før.

 

Har jeg rett på dagpenger de 9 ukene dersom jeg har kontrakt/avtale om en jobb, eller er det kun de uten utsikter til jobb i overskuelig fremtid som har krav på dagpenger?

 

det ordner seg nok, men det blir utrolig kjedelig å ikke få svangerskapspenger denne gangen heller......

 

Håper noen kan gi meg et skikkelig svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt med tanke på dagpengeretten din, men de tar skjønnsmessig utregning på det du tjente i fjor, i forhold til fødselspermisjonspenger til deg. Ta kontakt med trygdekontoret i dag du, da får du det sikreste svaret. For det der var et litt avansert spm:) For når jeg regnet ut for meg og mannen på trygdekontorets sider ang hans permisjonspenger, fikk jeg beskjed om at pga avviket fra det året til det året var så stort, var det ikke sikkert det stemte det svaret jeg fikk. Men når jeg snakket med tk sa de at de gikk ut fra det han tjener på den tiden han skal ut i permisjon, for han tjener jo bedre nå, enn han gjorde på de andre to årene i utregningen. Vårt ekspempel går jo motsatt vei av ditt, men siden det står sånn, er de nok behjelpelige i forhold til dine rettigheter:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...