Gå til innhold

Sovedukken til mamman sin:-)


Attpåklatten :-)™

Anbefalte innlegg

Lille Hannah sover som en stein på nettene nå hun:-) Følger opplegget med å starte kveldsstellet i åttetiden på kvelden. Enten med et bad eller et litt kosestell hvor vi prater sammen:-) Så følges det opp med pupp og sang i sengen. Om hun vil ha mer mat får hun litt flaske og så er det natten. Da legges hun i egen kurv og sutrer litt, men jeg går kun inn og beroliger henne med stryking på kinnet og rolig stemme om at det er natt og at vi passer på henne. Hun roer seg da som regel ned. Om ikke så får hun litt mer kos ved puppen og legges tilbake i kurven og da sovner hun hver gang:-) Det viktige med dette soveopplegget er visst at de ikke skal sovne ved puppen men i egen seng. Og det funker selv på en 6 ukers gammel frøken! Det hadde jeg ikke trodd....Vi hadde en kveld borte forrige fredag og da var trolldommen brutt den natten. Så vi har bestemt oss for å være hjemme rundt leggetiden nå fremover til vi reiser til Hellas for å jobbe inn denne rutinen. Tror frøkna synes det er helt topp med dette opplegget jeg! Hun sover ihvertfall mellom 7 og 9 timer hver natt - uten opphold!

Virkelig verdt å prøve! Jeg har ikke fått lest hele boken, men det lille jeg har lest har ihvertfall fungert helt supert og anbefales på det varmeste. Ikke sikkert det funker for alle, men det viktigste er å gjøre den samme rutinen hver kveld. Vi holdt vel på i noen dager før vi så noe resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint:-))

Min lille frøken (som jo er født på samme dag:-). Sover også godt på natten, men dessverre ved siden av meg. Passer selfølgeli på at hun ikke blir for varm, egen dyne etc, etc

 

Fordelen er at jeg nesten ikke registrerer at hun skal ha pupp. Jeg har hatt en ide om at samsoving gir trygge barn. Men Hannah hadde sikkert ikke sovet så godt hvis hun ikke var trygg:-))

Nakkdelen er nærheten til kjæresten min.

 

Kanskje jeg skal ta å montere opp sengen hennes i dag??

 

 

Ha en fin dag:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Skjønner at det aldri er for tidlig å innføre gode rutiner og tror virkelig jeg skal forsøke det samme. Kjenner at med tre unger i huset under 6 år begynner det å få noen timer for seg selv på kvelden ganske så viktig, ja ;-)

 

Hva heter boken med trylleformularet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, men jeg har litt angst for å legge ut mailadr på nettet, så jeg gir deg den heller på et BiM/DiB-treff i stedet jeg hvis det er ok. Så de har avtalt nytt treff den 30. mai. Skal prøve å stille der - eller så kommer det sikkert nye muligheter senere. (Sikkert litt sånn overforsiktig når det gjelder dette, men en vet jo aldri hva slags folk som titter innom disse sidene også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden! Om jeg ikke er der så har de andre jentene min mailadr:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Attpåklatten :-)

 

Er du så søt, snill og grei at du sender du trylleformularet til [email protected]?

 

Jeg klarte å slutte å røyke ved hjelp av en bok, så da har jeg jammen meg tro på at jeg (ehh... vi) skal klare klare å gjennomføre gode søvnrutiner etter oppskrift fra en bok også :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...