FruMamma med nr 2 Skrevet 19. mai 2006 #2 Skrevet 19. mai 2006 Ja si det. Alt du syns er godt:) Syltetøy(jeg syns jordbær er best), friske bær, banan biter, hakka sjokolade, vanilje krem, vanlig krem... Jeg bruker å pynte den med krem og friske bær. Er det barneselskap, så kanskje med litt geletopper, seigmenn, sjokoladekuler. Du får kjøpt så mye pynt nå for tiden. Jeg laga kake på 17.mai og da hadde jeg et lag med vaniljekrem, vanlig krem oppå der, bananbiter og hakkasjokolade, samt et lag til med vanlig krem før jeg la på toppen. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #3 Skrevet 1. mai 2007 Er ikke så veldig glad i krem så jeg bruker vaniljekrem inni også strør jeg på frosne bringebær oppå. Utenpå kaka har jeg bare på et tynt lag krem, pynter enten med hakka nøtter & sjokolade eller skjærer opp masse forskjellige frukter i fine farger og strør oppå.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2007 #4 Skrevet 1. mai 2007 Jeg jobber på et sykehjem å dette har vi i søndagsbløtkakene: svisker----uff!! bringebærsyltetøy Friske jordbær blandet i kremen banan og sjokoladebiter Hermetiske pærer (veldig godt om man har sjokoladekakebunn) Fruktcoktail -fint å fynte oppå med Liker å hakke valnøtter å ha i kremen om jeg bruker syltetøy
Gjest Ut på tur Skrevet 5. mai 2007 #5 Skrevet 5. mai 2007 Mannen min laget bløtkake hvor han hadde vanilje krem i det ene laget og sjokolade mouse i det andre laget. Han hadde marsipanlokk men det er jo ikke nødvendig. Det var kjempe godt. Jeg pleier å bruke vaniljekrem inni kaka, og så pynter jeg med bær og lager gele lokk (husk at geleen skal være nesten stiv før du heller den over kaka)
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 17. juni 2007 #6 Skrevet 17. juni 2007 Alt er mulig!!! Tradisjon i min familie er tredelt bunn. Fyll nr 1 er aprikoskrem (krem + aprikossyltetøy). Lag nr 2 er romkrem (romfyll blanda med krem). Mmmmm- tro meg: det er nydellig kombinasjon. Jeg elsker marsipan, så jeg blir ikke lei meg hvis det er marsipanlokk på...
Milletrille Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 vaniljekrem, banan og hjemmelaget bringebærsyltetøy
Tinne Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Det beste jeg lager er slik: del bunnen i 3 slik at du kan ha 2 fyll: Fyll 1: smør ett lag med bringebærsyltetøy på bunnen og legg oppå: vaniljekrem blandet med krem Fyll 2: krem blandet med bringebærsyltetøy. Legg bananskiver oppå. Dekk hele kaken med krem og legg marsipanlokk oppå. Pyntes med det som passer til anledningen. Lykke til
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Vi pleier å ha aprikossyltetøy og rom krem- spes om det skal være marsipan på toppen=) til fynt bruker vi litt forskjellig-spørs hva anledning det er. Vi bruker oxo jordbær og vaniljekrem inni avogtil=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå