Gå til innhold

Urimelig av meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

å kreve/synes/helst se at pappaen er sammen med henne de dagene hun er sammen med han og hans familie, og ikke drar på kurs etc og overlater ansvaret til samboer som har født for 2 mnd siden og har ei på 1 1/2 og en på 4 fra før? Det er ikke det at jeg har noe i mot at hun er sammen med hans samboer og barna, men jeg syns det er litt ekkelt å vite at det er hun som har ansvaret med så mange og delvis tette barn. En ting er at jeg aldri har møtt henne, så jeg vet ikke hvordan hun er, men jeg stoler på at hun er ei snill dame, virker i alle fall slik på datra mi at hun har det bra når hun er der. Jeg mener, det er jo tross alt han som har samværet! Og jeg vil ikke få det mot meg senere at jeg er en sånn "biomor" som ikke bryr meg eller tar hensyn. Kanskje litt paranoid akkurat der, men dere skjønner kanskje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge barnet har samvær, så er det opptil pappa å avgjøre hvem som skal passe barnet om han ikke kan være der. Og det er hans og samboerens avgjørelse om hun syntes det blir for mye. Og om hun syntes det går bra, så skal ikke du ha dårlig samvittighet.

Men tror nok de fleste mødre føler at far burde være hjemme når barnet som ser han så sjeldent har samvær. Barnet savner gjerne far, og gleder seg til å komme til ham. Selvom det også trives med resten av familien hans.

Skrevet

Hmm, jo, du sier jo noe der, hun trives sammen med familien hans, har jeg inntrykk av, men er nok litt sjalu, hun er jo vant med å være bare henne når hun er med meg og samboeren min. Jeg vil liksom ikke ha det på meg at jeg er kjip og ikke samarbeidsvillig osv, jeg vet bare at hun savner pappaen sin, og litt redd for at det skal gå ut over hennes forhold til familien hans om hun ikke får være med ham når hun først er der. Huff, det er så masse å ta hensyn til! Også vet jeg at han får dårlig samvittighet av å ikke være sammen med henne. Det er jo mest for jenta sin del jeg tenker på, vil at det skal fungere så godt som mulig alle veier.

Skrevet

Skjønner følelsen din, men tror nok at hun ville føle det enda mer urimelig om hun ikke skulle til pappa. Du kan forsiktig foreslå at dere kan bytte helg om han skal bort. Men at det er hans avgjørelse.

Jeg var selv enebarn, og syntes det var storartet å komme til pappa, som hadde fått fler barn. Og da var det like koselig å være med småsøsken, som med pappa. Men også veldig godt å komme hjem til mamma.

Stol på det du ser når barnet kommer hjem. Er hun fornøyd med helgen, så kan du ta det helt med ro.

Skrevet

Jeg pleier aldri å si at hun ikke får dra til pappa eller slike ting, det syns jeg blir feil.

Jeg sendte en melding og sa det at om det var 100 % ærlig helt greit for samboeren, så var det greit for meg også. Syntes egentlig at det var ganske fornuftig. Bare redd for at hun ikke tør å si at det blir mye, som sagt, jeg kjenner henne jo ikke. og vil ikke at hun skal føle at hun må. Vet at hun er en del alene med ungene nå fordi han har kurs og snart eksamen. Også har vi eksamener her i huset også, men mammaen min er her og hjelper oss.

Hmm, det ordner seg nok. Tusen takk for gode råd i alle fall! :)

Skrevet

Jeg ville nok heller avtalt bytting av helg når pappaen er borte, hvis dere bor ikke alt for langt fra hverandre går det vel an å være fleksibel. Jeg ville tenkt som deg, at stemor sikkert er sliten med 2 fra før + en nyfødt, at hun kanskje er redd for å sette grenser og bare vil være åpen, snill og grei. Dessuten må det jo være gøy for datteren din også, at pappaen hennes er hjemme når hun skal til han:)

Skrevet

Tingen er at vi bor nærme, kanskje bare 1 km eller 2, men så skal jeg og samboer ta med vesla til Lofoten, hvor jeg kommer fra, skal være borte 2 mnd. Var redd for at han skulle nekte oss det, men heldigvis så gikk han med på det, det var snilt. Den 3. juni reiser vi sørover i konfirmasjon og blir borte ei uke, reiser opp hit igjen og så til Lofoten den 15. juni sikkert, så er det her med sommerukene. Vi har blitt enige om å dele dem på hver side av Lofotenturen. Men får se nå da, han og samboer skulle se på kurs- og eksamensplanen hans framover, så vi blir vel enige om noe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...