Gå til innhold

Pappaen har blitt samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med ei som bruker narkotika.

Jeg vet godt hvem denne jenta er, vi har bodd i samme by i mange år å gått på skole sammen. Jeg ble helt sjokka når jeg fikk vite at de var blitt kjærester. Jeg sa klart i fra til han at denne jenta ikke skulle ha noen ting med min datter å gjøre så lenge hun var en fast bruker.

Å det var greit for han. Å han innrømmet at hun fortsatt driver med det.

Han sa til meg at dette ikke var noe seriøse greier å at jeg ikke skulle bekymre meg for det. Så gikk det en stund å jeg får høre av noen venninner som kjenner henne at hun stadig er der når han har jenta vår på overnatting. Jeg tar det opp med han å han sier at forholdet er avsluttet å at jeg ikke trenger å tenke noe mer på det fordi denne jenta ikke har noe med vårt barn å gjøre lenger.

Etter en liten stund får jeg plutselig vite at de har flyttet sammen. Jeg spør han å han bekrefter det. Jeg sier til han at jeg ikke vil sende jenta vår til han noe med så lenge samboeren hans driver med narkotika.

Da får han heller komme hjem til meg å ha samvær her, eller ha samvær hjemme hos seg når hun ikke er der.

Da klikka han på meg å mente at jeg sa dette bare fordi jeg var sjalu.

Noe som ikke stemmer! Han kan bo sammen med hvem han vil, så lenge den personen ikke driver med ting som kan være dårlig innvirkning på vår lille datter. Han sier at hun ikke tar narkotika mer men jeg er bombesikker på at hun fortsatt gjør det. Jeg har møtt henne flere ganger i byen å hun ser helt ødelagt ut.(hun røyker hasj ganske ofte å vet at hun drev med mye annent før, men ikke sikker på om hun fremdeles driver med noe annent enn hasj)

Jeg har fått bekreftet av flere venninner som vet godt hvem hun er å de sier hun fremdeles driver med det.

Jeg blir så utrolig lei meg for at min vakre lille jente må vokse opp med en narkoman til stemor. Jeg er livredd for at det miljøet hun er i innebærer at hun kan rote seg borti feil folk. Pappaen var i dette miljøet før å det var ikke få ganger folk stod å slo ned døra hans pga ett eller annet. Jeg er så redd for at de kan få uventet besøk mens de har samvær med jenta mi. Det er så mange gale folk i slike miljøer å jeg vil at jenta mi skal vokse opp trygt og godt å slippe å ha slikt rundt seg.

Jeg og pappaen har aldri vært sammen å jeg er ikke bitter. Jeg er heller ikke sjalu. Jeg får vondt i magen hver gang jeg leverer henne. Å jeg gråter etterpå. Føler meg så uansvarlig. Men siden jeg ikke har noen håndfaste beviser på at hun forstsatt doper seg så har jeg ingenting jeg skulle ha sagt. Pappaen sier at hun ikke doper seg mer å jeg får værsågod bare stole på han.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget. Jeg føler meg bare så hjelpesløs her jeg sitter. Om noe skjer med min datter mens hun er hos dem så er det MIN feil at jeg sendte henne bort dit med tanke på at jeg har sterke mistanker at det foregår slike ting der.

I tillegg røyker dem inne når hun er der(vanlige sigaretter). Hun stinker røyk når hun kommer hjem. Huden,håret og klærne hennes oser. Samme gjør bagen hennes. Å alle tinga i den. Har sagt til han at han må nødt å gå ut å røyke når han har besøk av datteren sin fordi de små får veldig fort astma om de blir utsatt for passiv røyking. Men han nekter på at han røyker inne. Så igjen står jeg uten å kunne gjøre noe.

Jeg vet at pappaen elsker sin datter men jeg tror ikke han helt har skjønt at det faktisk betyr at man må velge litt annerledes for å ta hensyn til barnet. Som f.eks livspartner. Jeg kunne ALDRI har funnet på å flytte inn sammen med en som tar dop. Å jeg kunne aldri ha funnet på å røyke inne når jeg har fått barn.

Har jeg noe jeg skulle ha sagt her eller må jeg bare holde kjeft å passe mine egne saker? Hva om samboeren hans ikke doper seg mer? eller hva om hun bare doper seg på fest? Jeg får jo aldri 100% svar på dette.

Jeg vil jo at de skal ha samvær. Syns det er så synd om jeg må nekte jenta mi å treffe pappaen. Men ikke til enhver pris.

Noen som vil si noen meninger her?

Jenta vår er forresten 15mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg hadde nektet! Gå til tre meglinger, få meglerbevis og kontakt advokat med en gang.

Om du leverer datteren din og du sier i en rettsak at du ikke føler deg trygg kan det slå tilbake på deg at du i det hele tatt har overlevert datteren din til noen du ikke stoler på. Nej nej nej!

Jeg har faktisk vært i samme situasjon, bare at det gjalt omsorgssvikt og noe andre greier og jeg nektet de å ha samvær.. Heldigvis tok pappa'n til fornuft etter en stund ellers hadde det blitt rettsak og innsyn i alt ang den omsorgssviktsaken.

(S)tinkerbelle <3

for øyeblikket

Skrevet

Kontakt en advokat og gå videre med saken. Jenten har ingenting hos pappa å gjøre under sånne omstendigheter.

Skrevet

med tanke på at pappaen tidligere har innrømt at hun bruker narkotika. Og så hadde jeg tatt kontakt med helsestasjonen, for å høre hvem jeg kunne henvende meg til for å diskutere saken med en fagperson. Jeg var litt i kontakt med barnevernet, da gutten min var helt liten. Pga at faren hans også har tatt noen dumme valg. Kjenner meg veldig godt igjen i dette med løgner om at en viss person ikke bor der, det er ikke noe godt tegn.

Skrevet

Dette er nok litt vanskeligere enn å gå til sak. Det som er trist er at DU kan sitte igjen som den store taperen til slutt.

For om du ikke har beviser, så kan du tape en eventuell sak, og det blir dyrt å betale den rettsaken :-( Tro du meg. Vitner koster...

Det med røyking kan du dessverre ikke gjøre noe med.... Du kan mase på ham, og du kan mase på ham :-) Når barnet blir eldre kan du jo få hun til å si i fra til faren sin. Pleier å være virkningsfullt når barna selv sier at de før vondt i øynene og pusten :-)

Det med narkotikaen er verre. Det blir vanskelig å bevise dette. Det du kunne gjort er å melde i fra til BV. Kanskje DE kan ta tak og gjøre noen undersøkelser. Vet ikke om det krever at de er offisielt samboere (i Folkeregistret ol) Men det er jo egentlig FAR som har ansvaret, og så lenge det er KUN HUN som bruker det så kan slike ting være vanskelig.

Kan du vise til endret oppførsel på dattera di har grunnet dette narkotikamiljøet i farens hjem, kan du nok si i fra til Barnevernet.

Om du skal gå til sak, så ville jeg ikke nekta far samvær. For da virker du som en bitter dame. Innfri ønsket hans om samvær, men krev tilsyn under samværet. DA viser du samarbeidsevne OG at du tenker barnets beste :-) Dette er vanskelige ting. Og for å vinne i en rett så må du samle bevis, dessverre :-(

Lykke til i allefall.

Skrevet

Eg trur ikkje du kjem så langt med ei rettssak. Og det ser ikkje ut til at du har planar om det heller.

Men du bør få han med deg til familievernkontoret for samtalar. Der kan han og ta med seg sambuaren sin (kanskje ikkje kvar gong, men iallfall ein gong). Ho er jo, trass i alt, ein del av familien hans. Og du kan be han vera med på helsestasjonen neste gong du skal dit, og få helsesøster til å "kjefta" litt på han.

Skrevet

Uff jeg skjønner nå at jeg ikke har en sjans.

Poenget mitt er ikke at jeg vil nekte far samvær men at samboeren hans skal slutte å dope seg. Om han ikke fikk lov å ha samvær før hun kunne levert rene urinprøver hadde nok vært en løsning jeg skulle ønske hadde funket. Han kunne selfølgelig kommet hjem til oss å hatt samvær her. Eller tatt henne med til byen eller trillet tur eller reist hjem til familien sin med henne så ofte han måtte ønske.

Men jeg er sterkt imot at han skal ha samvær hjemme hos seg når det bor en rusmisbruker der. Hun er 18år å jeg tror ikke helt hun skjønner hvor feil det er av henne å holde på sånn når hun velger å flytte sammen med en som har et barn.

Hun sa selv til en venninne av meg når hun ble spurt om hun fortsatt dopet seg: "ja jeg driver å røyker hasj i helgene da, typen min liker det ikke, men det gir jeg fullt faen i".

Han skulle hatt henne noen timer idag men jeg lot vær å ringe for jeg har ikke lyst til å levere henne dit mer enn nødvendig(har har henne annenhver helg) men vi prøver på en ettermiddag i uka på(ingen fastsatt dag siden han jobber så forskjellig fra uke til uke)

Men han ringte ikke selv heller så regner med at han heller ikke hadde tid.

Men neste helg skal hun være der å jeg gruer meg. Jeg sitter hjemme hele helgen. Orker ikke dra ut å more meg når jeg vet jeg sender jenta mi en plass hun ikke burde være.

Er ganske sikker på at hun ikke doper seg når jenta mi er der. Tror neppe pappaen ville tillatt det. Å finner jeg ut at det har skjedd så tør jeg ikke tenke på hva som skjer.

Egentlig sitter jeg å håper på at det blir slutt med de igjen. Å at jeg slipper å lage et stort helvete som ikke fører til noe.

De ble sammen for 6mnd siden å har bodd sammen i 2mnd. Å de har gjort det slutt hvertfall 5 ganger på de 6mnd.

Jeg hadde heller satt pris på at han ble sammen med bestevenninna mi enn hun som bor der nå. Hvem som helst jente, bare ei som ikke ruser seg!! Er det for mye å forlange???

H.I

Skrevet

Om det er litt hasjrøyking i helgene det er snakk om, er det vel drygt å framstilla henne som narkoman? Det er jo langt frå uvanleg at 18-åringar (eller 30-åringar) rusar seg i helgene, sjølv om dei fleste held seg til alkohol. Og no seier du jo sjølv at ho ikkje rusar seg når ungen er der, noko som heller ikkje er uvanleg at folk gjer.

Mitt råd til deg er framleis at du tek faren med deg til ein meklar. Så kan han fortelja deg om kva dei gjer saman når han har samvær. Då vert du meir trygg på han og den nye dama, og kan sova godt om natta.

Skrevet

Ja det er det hun har innrømt.At hun røyker hasj. Men jeg har visst hvem denne jenta har vært i mange år å hun har alltid drevet både med det ene og andre.

Jeg har selv vært vitne til at hun har tatt mye hardere stoffer.

Dette var på fester noen måneder før jeg ble gravid. Å slik tilstand hun er i nå ser det ut til at hun fortsatt holder på med det.

Litt hasjrøyking? Hun har vært bruker i over 4år å holder fortsatt på med det. Så i mine øyne er hun narkoman.

Jeg sier at hun ikke ruser seg når barnet mitt er der, men det er noe jeg TROR og HÅPER. Jeg vet ikke 100%.

Han kommer aldri til å møte opp til megler. Han gidder ikke engang å snakke om den saken engang.

Jeg kommer aldri til å være trygg på denne dama hans. I om med jeg har sett henne "vokse" opp. Pappaen har bodd i en annen by i alle år men flyttet hit da jeg ble gravid.

Hun har et veldig dårlig rykte her i byen pga livsstilen sin. Å folk kommer bort til meg å sier at barnet mitt var veldig "heldig" med stemor valget. Å at barnet mitt har fått "pulverhora" til stemor.

Å jeg vet at det dem sier stemmer.

Jeg har sagt det før å jeg sier det igjen, jeg er IKKE ute etter å nekte samvær med far. Han kan få så mye samvær han vil. Så lenge jeg vet at barnet mitt er 100% i forhold til slike ting.

Jeg hadde aldri flyttet inn med en narkoman som bare var narkoman i helgene(eller hver dag,hvem vet hva samboeren hans ruser seg)

Så hvorfor gjør han det, det skjønner ikke jeg.

Grunnen til at jeg valgte å aldri bli sammen med han å flytte sammen med han var fordi han nekta å slutte å ruse seg. Nå er han endelig rusfri å har fått seg jobb å er på vei oppover å så velger han en kjæreste som ruser seg. Veldig lurt! Jeg kjenner han såpass at han kommer garantert til å falle i samme sti igjen. Å jeg har hørt små rykter om at han faktisk har sprukket noen ganger, men dette nekter han på.

Han ser hvertfall frisk ut så jeg håper ikke har har begynt igjen.

Dama hans derimot ser ut som hun har flydd på colaskyer de siste 5åra kontonuelig.

H.I

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...