Gå til innhold

"Haster": Nå har jenten min sovet 5 timer i strekk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har aldri sovet så lenge før.. Hun pleier å ha seg en hvil på dagen på 3 timer, toppen 4. Nå er jeg usikker på om jeg bør vekke henne for amming. Samboeren min prøvde forsiktig å vekke henne i stad, men det var tydelig at hun ville sove videre.. Hva gjør man? Er det greit å la henne sove videre? Jeg tenker i forhold til dette med amming.. Menm på en annen side skulle jeg tro at hun sover fordi hun behøver det.. Men nå skal hun jo også legges for natten snart...

Råd, tips.? Svar raskt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare latt henne sove, hun våkner nok når hun blir sulten.

Skrevet

Du legger henne såpass sent for natten til vanlig da eller? Tror jeg ville latt henne sove til hun våkner nå, ammet, og bare skifte pysj der hun ligger (og bleie), også putte henne over i sengen hvis hun ligger en annen plass nå.

Skrevet

Ja, det har jo litt med når du vanligvis legger henne. De anbefaler (hos oss hvertfall) på HS at barna ikke sover mer enn 3 timer på dagtid slik at de ikke skal tro det er natta om dagen om du skjønner.

Skrevet

Ok, takk takk.. Ble litt usikker pga at jeg har hørt at det ikke skal gå for lenge mellom hver gang man ammer.. Men nå har hun jo hele tiden hatt en stabil vektøkning, så er ikke bekymret for det.

Hun pleier å sovne for natten i alt fra 21- til 23-tiden. Men nå har hun jo sovet siden kl. 16.30.

Ja, ja.. lar henne sove videre jeg. Hun ser ut til å sove så deilig;)

Skrevet

Heisann!

Jeg har ei lita jente som er kun 3,5 uker. Og hun kan allerede nå sove opptil 7 timer i strekk på natta. Pratet med helsesøster om dette idag og hun sa jeg bare skulle la henne sove. Så lenge hun legger på seg fint og spiser godt ellers er det ingen grunn til å vekke for å gi mat.

Bare stå klar med puppen eller flaska når hun våkner for da kommer hun sikkert til å være kjempesulten.

Skrevet

Ups.. kanskje det er det som har skjedd nå, for hun sovnet på soverommet og ikke i vognen som hun pleier.

HJELP! VÅKENATT!! Har ikke opplevd det før.. Og vi får svigerforeldrene på besøk i morgen.. he he

Skrevet

Her sover hun også¨lenge om natten.. Men ikke om dagen.. har hele tiden visst forskjell på natt og dag..Er litt redd at hun tror det er natt nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...