Gå til innhold

fødsel og bryllupp


25.nov.08 og 14.07.06

Anbefalte innlegg

Bedt i bryllupp 1 mnd etter termin, men regner kanskje med at jeg går over tiden. Hvis jeg har født 2 uker føre brylluppet, hvilke muligheter kan man da ha til å bli med? Tenkte kanskje å se på vielsen og bli med på kake og kaffe på kvelden, men middagen blir vel i lengste laget 3-4 timer?

Ikke sikkert jeg kan sitte mye heller etter sying og slikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har termin 3.juli og er bedt i bryllup 5.august, så har akkurat samme dilemma som deg!! Aner jo ikke når jeg kommer til å føde, og hvordan formen er etterpå... Tror jeg bare må se det ann jeg.. Har utrolig lyst til å dra, og satser på at vi får til det!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bedt bryllup 3-4 uker etter terninen. Jeg har sakt Ja. Håper på at alt skal gå bra. Liker å være litt optimist :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det vel bare å håpe på at alt går bra med oss alle tre og at vi får det til. Ser positivt på det jeg og da, men vi får vel bare ta det som det kommer. Mamman min sa at hun var i bryllupp 6 uker etter fødsel og at det gikk vedig greit, men det er stor forskjell på 2 og 6 uker tror jeg...tvitvi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo en viss forskjell det da... Man er jo gjerne på sykehuset noen dager også! :o)

 

Men en annen ting i forbindelse med bryllupet... Hva skal dere ha på dere?? Må jo ha noe som man føler seg litt fin i, og som det går greit å amme i... Man føler seg kanskje ikke helt fin nok til å gå i bryllup i stram, fin kjole en mnd etter fødsel!? :o(

 

Ikke veit jeg hvor fort magen strekker seg sammen igjen etter fødsel men... Er førstegangs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i dåp da førstemann var knappe 3 uker. En gudstjeneste varer nesten 1 t lenger enn en vielse, og det gikk helt fint. Jeg revnet MYE og hadde ikke noe problem med å sitte under middagen.

 

Alle er innstilt på at du kanskje ønsker å gå ut av rommet for å amme, så det blir ikke noe problem. Spør evt brudeparet om å få sitte lengst unna dem så dere ikke tar fokus når dere går til og fra.

 

Så små barn sover også mye, så jeg ville nok reist ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal være forlover i min søsters bryllup på Sunnmøre 26 dager etter termin og vi bor i Oslo.. De kunne ikke flytte vielsen så vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste, men jeg har insistert på at hun skal ha en forlover til for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok være forlover uansett: Forlover er den som skriver under på forlovererklæringen. (At hun ikke driver med bigami, om hun har barn fra før osv.) Den trenger ikke stille i selve sermonien, men da må de ha et annet vitne. Så lenge man ikke strever alt for mye med amminga, kommer det nok til å gå helt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i bryllup til broren min 3 uker etter termin, ha utdrikkningslag for besteveninnen min uka etter det og i bryllup til henne hvor jeg skal være forlover to uker etter det igjen....... Så jeg håper at alt går bra, for vil ikke gå glipp av noen av hendelsene. Man får heller bare alliere seg med barnevakter som kan komme med barnet så du får ammet innimellom. Det er ihvertfall min plan. Kjæresten min tar seg selvfølgelig av barnet når det er utdrikkningslag, men har allerede booken hjelp til de andre dagene...så her tenker jeg positivt og opptimistisk!! Men flere sier at jeg bør være forberedt på at det kanskje ikke går helt som panlagt, men da tar jeg heller det når det kommer. Mange er positive og. En veninne av meg kjørte i 6 timer hjem til der hun kom fra for å være med i et bryllup en uke etter fødsel....og det gikk veldig fint! Så det skal vel gå for oss og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bedt i bryllup 3 uker FØR termin...tja hva skal man si...sa ja jeg;) Men, vi får vel se det an på formen..hehe..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg slår deg! skal i bryllup til venninna mi 2 uker FØR termin!

Hva i alle dager skal jeg ha på meg! Så skal jeg til og med være frisøren hennes...hehe dette bør gå bra! Hun er heldigvis forberedt på at ting kan skje da, men jeg tror ikke jeg før så lenge før uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skal i bryllup på termindatoen min :) He he. Får nå se åssen det går. Sa ja "med forbehold"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ikke ut som om jeg er alene nei. Så da er det jo bare å satse på at det går greit. Problemet er å finne barnevakter 2 timer unna heimen. Må neste ha de med og betale for deres overnatting på hotellet også - kan jo bli dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal forresten i bryllupet til søstera mi 5 dager før termin. De skal gifte seg 5-7 minutters kjøring fra sykehuset, så jeg har sagt at om jeg ikke kommer til dem så får de komme til meg.... Gikk 14 dager over med førstemann, så jeg regner vel med å gjøre det nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg giftet meg kom min venninne som hadde født nesten 2 uker før bryllupet! er ikke så vanskelig, for ungen ammer (evt får flaske for de som ikke får til amming, eller har melk nok) og sover...! folk forstår når en slik person røyser seg titt og ofte og går litt og kanskje tar pause fra bordsettingen, en har jo trossalt vært gjennom noe voldsomt i forkant!! Jeg selv greide ikke sitte de første 14 dagene, men hadde nok reist i bryllup, og sett an den dagen om jeg hadde orket delta på alt, eller reist hjem når tiden var inne for det!!! Gjør det dere føler er rett der og da...for det er sikkert ok for brudeparet å få beskjed 1 dag i forveien om du kommer eller ikke, for mat til en ekstra eller en mindre har ikke så mye å si på en slik dag, alle andre gjester svarer jo lenge på forhånd!

 

så reis på middag, men gå fra bordet om du må, be om å bli plassert helt på en ende, slik at du kan ha barnevognen inntil bordet, og slik at det er lett for deg å gå anonymt fra stolen, om middagen blir langvarig og du trenger pause, skal jo sikkert amme i det tidsrommet, og da er det lettere å finne et sted for seg selv....!

Ikke alle blir sydd, noe er oppegående og springer 2 timer etter de har født, andre har det vondt i lang tid etterpå...får håpe dere som skal i selskap er av de heldige, som blir spreke og raske samme dag som dere har født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...