Gå til innhold

Legen vil sette meg på fødselspenger allerede, hva vil det si for meg?


UnePune äntligen hemma!

Anbefalte innlegg

Jeg er bare i uke 21/22 og ringte legen ang. sykemelding pga bekkenet. Han spurte om jeg ville ha aktiv sykemelding som jeg hadde i april, men jeg sa det fungerte dårlig. Han sa da han ville sette meg på fødselspenger og at jeg måtte kommer innom mandag så vi kunne årdne papirene. Hva vil dette si for meg, har det noen konsekvenser når jeg skal ha permisjon, har permisjonen min nå allerede begynt, eller hva?!

 

Han skulle også gi meg henvisning til fyseoterapeut, selv har han aldri "undersøkt" meg ang bekkenet, bare jeg som har fortalt hvordan jeg har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Det er sikkert svangerskapspenger han mener.

Jeg er også sykemeldt pga bekkenløsning(har vært det siden uke 16).

Det er sendt inn søknad for meg også om svangerskapspenger.

 

Poenget med svangerskapspenger er at du skal slippe å bruke så mange måneder med sykemelding.Dersom det skjer noe under fødsel,eller du skullle bli sykemeldt under permisjonstiden så har du allerede brukt mange måneder med sykemelding.Man kan bare gå sykemeldt i ett år.Dersom du er sykemeldt lenger enn ett år,så havner du på attføring.Og da får du bare 65% av lønna utbetalt.

 

Svangerskapspenger er noe du får mens du er gravid.Du får utbetalt like mye penger som ved sykemelding.Og det går ikke ut over fødselspermisjons-pengene!

 

Hvis du lurer på noe mere kan du bare ringe trygdekontoret å spørre.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ruth-Lina, takk for utfyllende svar! Nå blei jeg litt betrygget =) Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle nevne hva JM sa til meg ang svanerskapspenger, hun sa at man ikke fikk feriepengerav det. Det er det eneste negative ved Sv.skapspenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING:

 

Da har jeg vært hos legen, fått sykemelding inntil videre mens søknaden om svangerskapspenger behandles. Jeg fekk også henvisning til fysioterapeut =) Ang. feriepenger av svangerskapspenger har jeg lest at det er nye regler og man får feriepenger av svangerskapspenger nå, men ikke før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...