Gå til innhold

Om å ta ut ferie i permisjonstiden


Lilje74

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål ang. dette... (Har termin i begynnelsen av september og har tenkt til å ta perm med 80% lønn i 54 uker. Faren har ikke rett på perm og trygdekontoret har sagt at jeg vil få hans perm når jeg søker om det.)

 

1.)

...finnes det noen regler for hvor mye ferie man kan ta ut i permisjonstiden?

 

2.)

Min plan er å ta ut resten av årets ferie som er 20 dager, rundt desember tider. Dette utgjør alle arbeidsdagene i desember + 1 dag.

 

Der jeg jobber får vi feriepenger utbetalt i juni i stedenfor lønn, og vanlig lønn hvis vi tar ferie utenom juni. Dvs. at jeg får utbetalt lønn når jeg tar ferie.

 

Men hvordan regnes det ut? Vil jeg f.eks. få vanlig lønn i perioden 30/11 - 31/12. eller kuttes helgene ut? Og hvordan blir permisjonen forskjøvet... inkludert helgene? ...eller uten? Har forstått det slik at helgene inngår...

 

3.) Hvordan blir det med neste års ferie? Kan jeg ta ut alt i løpet av våren? Har jeg egentlig rett på 5 uker ferie til neste år? ...eller hvordan regner jeg ut hvor mye ferie jeg da har krav på?

 

På grunn av farens arbeidssituasjon i utlandet planlegger jeg å ta permisjon uten lønn for at vår lille venn og jeg kan følge med den perioden hans engasjement varer....

 

4) Hvis man her perm uten lønn en stund etter at svangerskapspermisjonen er over... får man da feriepenger hvis man f.eks. sparer en ukes ferie til juletider? Eller til siden? Hjelp... hva lønner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...