Gå til innhold

"Hastebryllyp"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet en spesiell situasjon har vi bestemt oss for å gifte oss ganske raskt. Vi hadde nok ikke giftet oss såpass raskt hvis det ikke hadde vært for denne situasjonen, men vi har vært sammen i flere år og elsker hverandre og har barn sammen, så det er ikke noe vi plutselig har funnet på da.

Men nå er vi veldig usikre på hvordan vi vil gjøre det, hvem som skal være med og hvor mye pynt vi skal ha osv. Det eneste vi vet er at det nesten sikkert blir vielse på Tinghuset i Oslo, og at det ikke er aktuelt å dra til utlandet.

Så nå trenger jeg noen råd fra dere erfarne bryllupsplanleggere: Hvordan legge opp et bryllup som skal være enkelt og "raskt", samtidig som det skal være en dag vi skal huske lenge og ha en høytydelig og romantisk ramme? Vi vil helst ikke legge for mye penger i det heller. Noen som har noen gode forslag? Eller som kan fortelle meg hvordan dere gjorde det hvis dere har vært i en lignende situasjon eller vet om noen som har vært det?

Dette gjelder alt fra kjolekjøp, evnt brudebukett, restaurant, program for dagen, hva man bør gjøre og hva som kanskje ikke er så nødvendig - kort sagt ønsker jeg innspill på alt!

Håper på mange gode svar, og lover å oppdatere tråden her med hvordan det går med oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei...

jeg og min forlovede skal gifte oss 16.juni..satt den datoen dagen vi forlova oss...altså 10.april! dette året altså...hehe....

vi skal gifte oss på tinghuset i haugesund da...

her er min plan..

jeg og sambo skal begge til frisøren(forskjellige da..)

men jeg har bare bestillt vanlig oppsett det er myyyye billigere..så skal jeg til hudpleier og sminke meg..har bestillt vanlig kvelds make-up, også der er det mye å spare!

(koster 350,- for make-up, og ca 500-600 for frisøren min og 250 for hans)

så har mamma og forloveden hennes(de skal være forlovere/vitner) fåt låne en amerikansk bil fra 1956(haugalandets flotteste amerikaner vist nok) så vi slipper å leige bil....

foreldra til sambo skal også være me på vielsen og resten av dagen..så vi blir 6 personer...inkludert oss:)

etter vielsen skal jeg og min mann til fotografen, der har vi bestillt den billigeste brudefotograferings serien..12bilder med album...3900,-!

etter det skal vi hjem til mamma å spise litt smørbrød og slikt vi 6...

så skal svigerinda mi ta masse bilder av oss på en badestrand(derfor bare 12 bilder hos fotograf)...

så skal vi til haugesund igjen på resturang å spise en flott middag!!

har bestillt oss et vanlig rom med dobbelseng på ett hotell i haugesund så vi slipper å sove i leiligheten den natta:)

kjolen min fikk jeg kjøpe billig på brudesalong ga 6500 for kjolen og slør!

vi kjøpte dress og sjorte til sambo for 1800,- på 4YOU....men vurderte de dressene til 999,- på dressmann(men de hadde ikke rett str.)

kjøpte slips til han på sparkjøp til 49,-!

brudebuketten og hans brystblomst lager jeg selv...har MASSE orkideer som står i full blomst i stua, så jeg benytter meg av de...

så det behøver ikke bli dyrt!!!!

er det noe du lyrer på så bare spør:)

Skrevet

jeg er og fra haugesund!!Ble litt nysgjerrig nå:)

Skrevet

er det du som er hovedinnlegger her??

Skrevet

Hvorfor sånn hast? Ble litt nysjerrig:)

Skrevet

hvorfor sette en dato som er om ett år, når alt som må gjøres å planlegges kan bli gjort på en mnd??

det er mitt argument!

Skrevet

Nja, jeg ville vel kanskje hatt mer enn 1 mnd på å få gjort i stand et bryllup. Det er tross alt en del som skal ordnes osv likevell.

Men men...vi er forskjellige, og godt er det:)

Skrevet

Vi har hastverk fordi han ikke er norsk. Tusen takk for gode tips. Siden hans familie ikke kan komme ser det ut som om vi bare ber mine foreldre, søsken og kanskje besteforeldre, og endel venner. Så blir det vår fest og ikke bare min. Hvis vi skal ha fest da, det har vi ikke bestemt enda.

Men tar gjerne i mot flere tips!

Skrevet

Ei veninne av meg gjorde det på denne måten:

Kjøpte en vanlig lys selskapskjole, var til frisøkren og fikk ordnet håret etc, men ikke bruedoppsats.

Giftet seg på tinghuset med familie og masse venner tilstede.

Hadde middag på ettermiddagen for nærmeste familie og forlovere.

Hadde fest på kvelden med masse venner. Her ble det servert enkel fingermat, kaffe og kaker. festen var på et leid lokale, og de hadde catering som kom og leverte maten på fat. De serverte øl og vin (fra kartong, men helt over på karafler. bailys og congac til kaffen. Hvis gjestene ellers ville ha brennevin, måtte de ha med dette selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...