Anonym bruker Skrevet 17. mai 2006 #1 Skrevet 17. mai 2006 Noen som har Graco bilstol med base til babyen sin? Jeg har og synes han sitter så bratt i dette. Har satt det slik at han ikke sitter rettere enn han må. Når han sovner synes jeg han henger så veldig med hodet. Neste uke skal vi kjøre til Oslo. Gruer meg VELDIG! Gutten vår er 4,5 mnd. Noen som har samme problem? Eller er dere fornøyd med setet?
vennen min Skrevet 17. mai 2006 #2 Skrevet 17. mai 2006 gutten min er 4 mnd og synes også at det ser ut som han sitter vondt i bilstolen..... bruker fortsatt nettet til bagen i bilen jeg.....
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2006 #3 Skrevet 17. mai 2006 Er nok ikke så dumt det heller, men de sier jo det ikke er så trygt....
Sjalabais Skrevet 17. mai 2006 #4 Skrevet 17. mai 2006 Hva med å støtte opp hodet hans litt? Rulle sammen noen gulpkluter e.l. og legge rundt hodet hans så det ikke henger så mye til siden?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #5 Skrevet 18. mai 2006 hvorfor ikke leie en bilstol som "ligger" litt mer for anledningen ?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #6 Skrevet 18. mai 2006 Nå vet ikke jeg hvor langt du har å kjøte til Oslo da men... Jeg var på tur med minstejenta når hun var ca. 2 måneder - kjørte ca. 35 mil. Hun satt i stolen hele tiden, og sov hele tiden Ja, de sitter litt oppreist, og hodet ser ut som det "henger" litt. Men synes egentlig turen gikk fint jeg. Selvsagt hadde vi en del stopp. Kjørte ca. 1-1,5 time av gangen, stoppet og la henne ned i vogna i ca. 20 min. før vi kjørte videre. (de blir "hengende" på samme måte ved å holde de, så få de lagt ned på ryggen). Det er ingen påviste skader av å sitte i bilstol, men man tar forhåndsregler nettopp pga ryggen. Men hvis det ikke er snakk om lange turer hver helg, så tror jeg ikke vi skal bekymre oss så mye. Hvis de får det ubehagelig så varsler babyene stort sett i fra. God tur
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #7 Skrevet 18. mai 2006 Hvor langt er det til Oslo, hvor lang tid tar det i effektiv kjøretid? Jeg er superfornøyd med graco autobaby setet vårt. Hvor bratt setet er varierer med hellingen på baksetet i bilen. Vi har brukt setet vårt i to ulike biler, i den ene står setet perfekt mens i den andre bilen blir setet for bratt. Kan du forsøke å bruke setet uten base akkurat denne turen? Da kan dere regulere hellingen lettere (men uten å avvike fra indikatoren på siden). Når det gjelder reisetid, så kan babyen sitte i setet så lenge han er rolig og gjerne sover. De gangene vi har lagt ut på langtur med barn under 4 mnd, har vi reist når det er lengre soveperioder. Da har vi fått effektive kjøreperioder på ca to timer.
minnimommo Skrevet 18. mai 2006 #8 Skrevet 18. mai 2006 Vi har akkurat samme problemet, skal kjøre 60 mil når gutten er 4 mnd, og vi har graco med base. Synes vi fikk problem med at han sitter oppreist nå når han er ute av vinterdressen.Hang liksom fremmover med jode når han sovna! De dagene det var så vamt satt han jo bare i bodyen, og hadde dermed ingen klær til å støtte han opp. Men fikk et tips på en utstyrsbutikk. når du skal kjøre langt er du jo ikke avhengig av basen for da skal ikke en ut og inn av bilen så ofte. Viss du fester sete uten base har du mere flexibilitet til å justere setet!!! Jeg har fakisk tatt ut basen allerede og fester setet bare med beltet. tar bare 1 min lengere enn med basen! Definitivt verdt det!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. mai 2006 #9 Skrevet 18. mai 2006 La et pledd under basen slik at setet ikke skulle bli så bratt en gang vi kjørte langt, og lillemor var bare ei uke da. Bruker stortsett nettet når vi skal kjøre lengre turer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå