Anonym bruker Skrevet 17. mai 2006 #1 Skrevet 17. mai 2006 Vi skal dit neste måned for å sette opp en samværsavtale. Men jeg vil ikke ennå allikevel!!Føler ikke meg klar for det pga mange årsaker jeg ikke går inn på her!!(men har gode grunner) Hva gjør jeg da?Ringer jeg bare ned og sier jeg vil utsette d eller hvordan virker det? Trenger raskt svar. På forhand takk:)
Odina Skrevet 17. mai 2006 #2 Skrevet 17. mai 2006 Hei! Du kan ringe familievernkontoret og spørre om å få utsatt møtet, men jeg er redd for at hvis dette er et "vanlig meglingsmøte", så skal det særlige grunner for at det skal bli utsatt (f.eks ved legeerklæring- og du kan jo diskutere saken med legen din- få råd av ham....) På møtet skal du ikke godta noen ting som du er i tvil om når du er på møtet. Hverken megler eller den annen part (far/mor) kan presse deg til å skrive under på/godta noe du ikke er enig i. Hvor gammelt er barnet ditt? -er medvirkende faktor for hva som er til det beste for barnets samværshyppighet, varighet etc. Ønsker deg lykke til!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2006 #3 Skrevet 17. mai 2006 Du er ikke klar for det, så derfor vil du utsette det?? Tenk på barnet da!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2006 #4 Skrevet 18. mai 2006 Jeg er i samme situasjon, men har tatt meg sammen og laget en tilvenningsavtale med kunn mine ønsker etter barnets beste da, for jeg kjenner jo barnet best! Så på meklingen vil jeg vise denne til barnefaren og høre hva han synes og da er diskusjonen i gang hehe... Vil helst unngå det, men om jeg bare utsetter det så kommer vi ingen vei, nå må jeg fullføre det, i fjor var vi på 3 meklinger, så da kunne jeg fått meklingsattest og vi hadde blitt ferdig med dette tullet for lenge siden, barnefaren ville ikke skrive under på en samværsavtale, så da ga jeg opp og lot han få velge selv når han skulle få ha sønnen sin, men nå har jeg fått nok etter at jeg har sett hvor hysterisk gutten er når jeg leverer han hos faren. Barnet er 2år. Nei, nå må jeg fullføre det og få en meklingsattest og evt gå videre med saken. Enten skal far stille opp 100% anhver helg eller så får han la være og det er advokaten min enig med meg i.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #5 Skrevet 27. mai 2006 Mulig jeg er litt utspekulert og slem, men hvis det er du som har kalt inn til mekling, kan du avslutte/avbryte uten såkalt "god grunn" og dere vil få sperrefrist før ny mekling kan ta til..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå