Gå til innhold

Gubben min "tror" ikke på meg...


UnePune äntligen hemma!

Anbefalte innlegg

Gubben min er også arbeidsgiveren min...jeg får alltid vondt når jeg er på jobb, etter bare få timer, og når jeg kommer hjem igjen klarer jeg nesten ikke å gå etter å ha sittet på sofaen en liten stund. Kjenner det bare blir verre og verre jo mer jeg jobber. Var aktiv sykemeldt i april, men i mai har jeg "prøvd" meg på jobb igjen - og smertene kom tilbake med engang, verre enn tidligere. Jeg er livredd det skal bli enda verre, sånn at jeg ikke klarer å ta meg av sønnen min på dagene(jeg jobber stort sett bare kvelder). Og de sier jo at det bare blir verre hvis en ikke tar det med ro... Jeg har prøvd å ta det rolig på jobb, men det hjelper ikke, men gubben min mener jeg må prøve litt til og litt til... Jeg har mest lyst til å ringe legen min å sykemelde meg igjen, er ikke noe gøy å ha vondt hele tiden =(

 

Kan dere si noe som kan overtale mannen min til å synes litt mer synd på meg?!?! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke tar hensyn til dette nå, vil det antagelig henge i lenge etter fødsel og...

Da er det like greit å sykemelde seg og ta det med ro de mnd som er igjen og kunne nyte barselstiden. Og gå rett ut i jobb etter permisjon.

 

Jeg synes nå gubben din burde se at du har vondt og ta hensyn til det! Hvem er det som faker smerter på den måten da? Bare for å slippe å jobbe?

Så lenge han ser hvordan du er hjemme og,skulle det ikke være noe problem...

Han virker direkte ufølsom!!! Mamma er min arb giver og hun ville ikke se meg på jobb resten av svangerskapet. Skaffe vikar og alt det tullet der fikk hun bare ta! Sånn er det bare. Virker som han er mer arb giver enn mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trøbla veldig med bekkenløsning noen mnd før forrige fødsel og i 3 år etter. Ta hensyn til deg selv, det er smertefult og det kan sitte i leeeeenge om man ikke tar kroppenssignaler. Fysioterapi, vanntrening og brexidol hjalp meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som arbeidsgiver, ville jeg heller hatt deg hjemme enn på jobb. når man er sykemeldt pga svangerskap, får arbeidsgiver refundert lønnen av trygdekontoret fra dag en, dvs slipper arbeidsgiverperiode. Da kan han lønne en som jobber uten å måtte ta det med ro, samtidig som han vil få en litt bliere dame hjemme?

 

du må uansett tenke på deg selv. ser han på seg som arbeidsgiver og ikke kommende pappa. må han se på deg som arbeidstaker og ikke kone, dvs han må være mer proff..

 

jeg ville sykemeldt meg (med god samvittighet) og bedt han ta husarbeidet i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får også si at han risikerer å måtte være hjemme etter fødselen fordi du kan bli så dårlig at du ikke kan ta deg av den lille nyfødte. Jeg kunne ikke bære mitt lille gull før han var en mnd. Så min mann måtte overta min permisjon i den tiden og jeg ble sykemeldt...

TA DET ROLIG !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta hensyn til deg selv! Ingen kommer noen sinne til å takke deg for at du har ødelagt helsen din. Ingen kommer til å ta vare på helsen din for deg heller, det må du gjøre selv.

 

Jeg merket at jeg var gravid igjen fordi jeg fikk verre bekkenløsning med en gang (ble aldri helt bra etter forrige svangerskap- ammet til jeg var 5 mnd på vei med nr 2). Siden jeg er lærer ønsket jeg å jobbe ut skoleåret. Jeg ville iallefall jobbe 50%. Jeg jobbet og jobbet og ble verre og verre. Nå er jeg så ille at jeg ikke klarer å ta meg av sønnen vår på 2 år. Han sender jeg i barnehage hver dag, og jeg ligger hjemme i sengen. Noen dager klarer jeg ikke å sitte i godstolen på stuen engang. Jeg ble 50% sykemeldt da jeg var 5 mnd på vei, og fullt sykemeldt da jeg var drøyt 6 mnd på vei.

 

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta dette alvorlig! Du har bare en kropp. Jo verre du blir nå, jo vanskeligere blir det for deg å ta deg av det nyfødte barnet også. Jeg kjenner damer som ikke klarte å stelle barna sine den første måneden! Det er trist det.

 

SYKMELD DEG NÅ!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...