Gå til innhold

trening...


tessa80

Anbefalte innlegg

er det noen som trener her?? eller noen som veit hvor mye/hardt/hva men kan trene når man er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, ikke sant! jeg trener egentlig en del.. men vill jo nødig gjøre noe som ikke er bra for knøttet i magen. og merker jo allerede at en ikke orker like mye!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jobber som treningsinstruktør på Spenst (tidl.SATS) og det er kjempe lurt å trene så lenge man kan under graviditeten. Vi kan trene akkurat som tidligere, men vi trenger jo ikke akkurat trene på høyeste puls nivå ;)

Det eneste man skal være forsiktig med er rette sit-ups etter 3-4 mnd. dette pga blodgjennomstrømning til livmoren.

Trening av rygg er et must gjennom alle de 9mnd. be en treningsinstruktør sette opp et enkelt program for deg hvis du trener på et senter. Eller bruk nettet, mange gode sider for gravide ;)

Vær trygg på at kroppen sier fra hvis den blir sliten, litt sammentrekninger i livmoren under og etter trening er vanlig, og ikke farlig ;)

Lykke til alle sammen! Skal bli gøy å følges add frem til januar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! trener på trenings-studio ja, godt å høre at jeg ikke må slutte med det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Trening er viktig ja, men dere bør være forsiktig med trening som "rister". Det advares mot jogging, ridning og ellers alt som inkluderer støt mot gulvet (hopp osv) eller fallrisiko.

Dette gjelder spesielt de tre første mnd som er en veldig kritisk fase for fosteret.

 

Generelt er det viktig å holde seg i god form, så trening er absolutt bra. Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hørt om jogging.

Men ridning, trampoline og ballsporter hvor det er fare for at ballen i full fart suser mot magen og treffer hardt.

Ellers har jeg også hørt at en skal være varsom med de hardeste hoppene i ex aerobic.

 

Hva med rockering og hoppetau?

 

Trening har mange positive sider direkte rettet mot graviditeten ;)

Blodgjennomstrømningen blir jo bedre av det -for fosteret. Vi blir i bedre form, noe som gjør det lettere å komme gjennom fødselen til den tid. & lettere å komme seg etterpå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...