Gå til innhold

Fy fa.., det er så ekkelt, håper noen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre dere om dette, selv om jeg synes det er ekkelt. Jeg klør i under livet, så veldig veldig mye. Har gjort det under hele svangerskapet, fra og til, og det har liksom trukket seg tilbake etter noen dager. Jeg har brukt canesten, fordi jeg har trodd det har vært soppinfeksjon. Nå i kveld har det blusset opp igjen og denne gangen verre enn tidligere. Jeg sjekket med et speil og det ser jo helt for jæ.... ut. Hovent, rødt, blodig etter at jeg har klødd, men det er også store "vabler". Det ser ut som vannblemmer nærmest, men er bare hoven hud... HVA er dette? Jeg blir jo sprø, føler meg ekkel!!! Jeg er plaget med herpes sår rundt munnen, kan det ha noen sammenheng..

Blir så glad hvis noen kan hjelpe!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen peiling hva det kan være, men jeg hadde gått til legen hadde jeg vært deg. Høres ikke mye godt ut.

Skrevet

hmmm, ikke lett å vite... Kanskje du bruker feil *såpe* der nedè? Jeg pleier å klø sinnsykt hvis jeg ikke har skylt meg ordentlig f.eks. Er selv plaget m d du sier, men ikke såå voldsomt som du tydeligvis er. Og jeg vurderer å prøve en annen mildere såpe, enn asan.

Skrevet

jeg fikk det samme prob under mitt sv og har det enda 5mnd etter og har spurt legen om hjelp men er bare canesten som hjelper sier han.

klør til jeg blør er rød og hoven for det meste hele tiden.

men hvis du finner noe som hjelper så skriv det her inne..

Skrevet

Hei Jenter:)

Jeg har alltid vært plaget med soppinfeksjoner, noe som et par ganger har ført til en slags eksem i underlivet. Dette gjør ufattelig vondt, så jeg føler med dere!

Har brukt Canesten så mye at jeg burde vært sponset, men av og til kan man faktisk bli immun mot denne. Det som hjalp meg var en salve som jeg mener het Daktakort mot eksemen, men du må få den på resept.

Fikk en også kapsel som skal svelges mot selve soppen, denne heter Diflukan (tror det skrives sånn) og fås også på resept. Jeg vet ikke om desse medisinene kan brukes under graviditet, men det er vert et forsøk.. Dette kan selvfølgelig legen din finne ut, så jeg ville tatt en tur til han/henne og spurt. Det er ikke alle leger som tenker over at det finnes andre behandlingsmuligheter, så det er jo bare og spørre:) Dette har i allefall vært redningen for meg!

Håper dere får hjelp, for dette er ikke godt:)

Skrevet

Jeg bruker en krem som heter Bruledin. Den er reseptfri. Kan også brukes på munnsår.

Skrevet

Er nok soppinfeksjon, for selv om Herpes av munnsårtypen i sjeldne tilfeller kan smitte nedentil- så ville ikke det klødd. En venninne av meg som brukte Canesten ofte og bare fikk soppen tilbake etter kort tid, fikk anbefalt Pevaryl av legen(reseptfri den også på apoteket). Han sa nemlig at enkelte kan få sopp som over tid nærmest er immun mot virkestoffene i Canesten. Min venninne ble ihvertfall mye bedre :). Å skylle sjeden med yoghurt naturell forebygger, du kan få engangssprøyte for å gjøre dette på apoteket.

Skrevet

Hi hi, leste den siste setningen min der og mente ikke at du skulle gjøre det inne på apoteket altså...ha ha :).

Skrevet

Hei!

Det er ikke sikkert at det er soppinfeksjon, det kan også være hormonelt pga svangerskapet!

Gå til legen og be de ta en dyrkningsprøve av deg, slik at du kan få en behandling rettet direkte mot plagene. Jeg har også brukt Canesten mye uten at jeg føler at det virker nevneverdig (kommer ofte tilbake etter noen dager), og har fått beskjed fra lege at det kan være både bakterielt eller hormonelt, og da hjelper ikke Canesten! Yoghurt er et godt gammelt kjerringråd for å få balansert surhetsgraden i kjeden (problemet er jo ofte at det er et for "søtt" miljø der nede..), hvis ikke har de også en krem på helsekost som heter Cervagyn som inneholder melkesyrebakterier. Du får også melkesyrebakterier i kapselform for innføring i kjeden på apoteket, men noen ganger har man jo behov for å smøre litt rundt åpningen også og da kan Canesten krem rett og slett bli for sterkt og irritere så lenge det ikke er sopp.

Skrevet

heisann....höres ikke ut som om du har d så bra.eg föler me dg..for eg syns d höres ut som noe som eg har/hadde.kondolymer eller noe sånt...kjönnsvorter.d er en ganske hyppig og normal "kjönnssykdom".kan ha ligget i kroppen din i laaang tid för d bryter ut.jordmoren sa de kunne se ut som blomkål.d va et kjennetegn.eg fölte mg helt deformert nedentil.svullen og röd.våknet om natten av at eg klorte mg...ikke noe särli...men d klödde sånn.eg va hos jordmor og sökte hjelp...da "penslet" hun et middel på.vet ikke ka d va,men d svei littegrann og så va d over...og forhåpentlivis så vil d forsvinne...skal på etter kontroll om ikke så lenge...men eg råder dg t og ta kontakt me jordmor eller lege...bedre og få d vekk hvis d e d du har...PS!!!d e IKKE skadeli for barnet..d spurte eg om..så lykke t:)håper du blir kvitt plagene...

Skrevet

jo herpes av denne typen ville klødd nedentil og svidd osv, tro meg jeg vet. så gå til legen og ta bakterie og virusprøve fra underlivet, kanskje du får hjelp:)

Skrevet

Jeg var i årevis plaget med kløe nedentil, spesielt når det ble fuktig (etter samleie) og varmt. Jeg prøvde canesten, men det hjalp ikke. Så var jeg tilfeldigvis hos en annen lege enn den vanlige og hun sa: "du har sikkert ikke sopp, du har nok ekstremt tørr hud."

Jeg fikk da resept på Locoid fet krem 0,1%. Denne brukte jeg i 10 dager og ble bra.

Siden jeg er sløv og ikke bruker krem til vanlig så kommer kløen tilbake med ujevne mellomrom, men da smører jeg med denne kremen en til to ganger og så gir det seg igjen. Jeg har et forbruk på en halv tube (liten) i året.

Ikke sikkert at det er dette som er ditt problem, men det høres ganske likt ut som jeg hadde. Når man klør så mye så blir det seende jævlig ut :-)

Skrevet

Dere er ordentlige snille jenter; Takker for alle svar. Det føles ganske fortvilende når man sitter der med hendene i buksa (!!) og bare klør...., men jeg må jo bare ellers blir jeg jo sprø. Heldigvis gikk kløen over i løpet av natta, så jeg ikke måtte klø på 17 mai, men det har kommet tilbake i dag. Jeg skal følge alle gode råd; såpe, skyllemiddel, kremer osv. Skal til lege i morgen, men da har det sikkert trukket seg tilbake, så hun ikke får se hvordan det er. Uansett skal jeg nevne det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...