Gå til innhold

Heisann, noen snille sjeler som vil hjelpe meg litt?:)


Lillypia

Anbefalte innlegg

Er helt grønn på det med fødselspenger men har forstått det slik at man får fødselspenger hvis man har jobbet minst 6 av 10 mnd før fødselen. Jeg er nå lærling og har kontrakt til 02.08.2006. Foreløpig termin 29.desember.Hvis jeg da jobber som ringevikar i bhg da f.eks ut august og i september, vil jeg da få fødselspenger? eller har jeg misforstått helt:)?

 

Håper noen vil hjelpe meg å avklare dette:)

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan ikke hjelpe deg så mye her men du MÅ ringe lånekassen for å høre om du har krav på noe der....det kan godt hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Så lenge du har vært i jobb før du går ut permisjon. Mister du jobben, så be om dagpenger. Disse inngår også i beregningsgrunnlaget (men du må ha tjent nok til å "fortjene" dagpenger da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det ikke er godt nok grunnlag, det som sikkert vil lønne seg for deg er å melede deg arbeidsledig når du er ferdig på skolen for å se hvor mye du får da... Ellers ville jeg ringt til trygdekontoret og fått hørt hvilke rettigheter du har og som vil være best for deg... For disse tingene er gankse inviklet, mye regler og lover å holde styr på... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...