Gå til innhold

Supergirl ♥050706♥


Siza m/prinsesse og juleprins

Anbefalte innlegg

Hehe jasså du hadde litt av et sprik du også ja.

3D'n ville ha meg til å være lenger enn jeg er.. Men den skal man visst ikke følge da.. Men uansett så tar jeg den med pga måla hennes. Sa jo litt om hvor stor jenta vår var ved det tidspunktet liksom...

 

3D: 5 juli

Mens: 12 juli

Ordinær UL: 25 juli..

 

Er hele 3 uker mellom disse, så det er litt kjipt med tanke å overtid da. For den regnes ikke før 8 august liksom.. 2 uker over ord UL... å da har jeg gått 4 uker over menstermin, som jeg følger nå.. Så jeg kommer til å krangle som et purkeskinn hvis de ikke setter meg igang etter å ha gått overtid ut fra mensterminen hvertfall... ;p

 

Har du vært på 3D da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Siw81

Nei, har ikke vært på 3d,selv om jeg hadde lyst til det. Finnes ikke noe tilbud om det her i Trondheim, desverre.

 

Det blir jo spennende å se når babyn kommer da, for oss begge, hva tror du er mest riktig for deg da?

Jeg har en følelse på etter menstermin til meg, men før UL. Skal på ny UL i ca uke 36, det sa hvertfall legen min, jordmor vil ha meg inn i uke38, men jeg håper det blir i uke 36. Er veldig spent på hva de sier da, om babyen er umoden, eller "her kan det skje noe når som helst"... uansett så går ikke jeg ut i permisjon før den 14 juni, dagen før menstermin.... :-) Driver å fleiper med at fødselen begynner på jobb jeg. hehe...

Hva sier legen din om spriket da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mensterminen er mest riktig for min del. Har ikke hatt uregelmessig mens i det hele tatt, så syns det er rart om befruktninga sku ha skjedd 4 uker etter første dagen i mensen... Å så har det no med når jeg hørte forsterlyden å gjøre å. Hospiterte på helsestasjon når jeg var 8+5, å da hørte vi den. Ut fra UL termin ville jeg vært i uke 6, å det er vel litt VEL tildig å høre den vel...

Det sa JM også at det hørtes lite sannsynlig ut, men hu må jo følge UL siden det er det som er bestemt liksom.

 

Er ikke på kontroll hos noen lege fordi jeg bytta fastlege midt oppi detta. Så har bare ikke giddi fordi jeg er så fornøyd med JM mi:)

 

Så JM sa til meg idag at det godt kunne være mulig jeg hadde fått jenta vår før hu gikk i ferie i uke 28. (10 juli...)

Går ut i perm/fri om 3 uker. Da er skolen ferdig med praksis å sånn. Skal bare ha en eksamen 14 juni så er jeg HELT ferdig.

 

Hvor mange terminer har du da? 3?? Hehe... Ikke greit... ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 ja.. Legen: 8 juni

Min menstermin: 15-16juni

Ul: 5 juli....

 

Hos meg, ifølge UL, så har jeg en menssyklus på ca 6-7 uker, noe som ikke stemmer, for jeg hadde regelmessig mens da jeg ble gravid. Jeg har også kjent liv tidlig (uke 15 i følge UL), Livmora mi er på en måte ca 3 uker høyere enn det som står i "boka", hvis du skjønner, osv, det er mye som tyder på at jeg ligger foran skjema. Men så er det som skurrer litt da, ligger så vidt over streken på sf-målene nå,en stund lå jeg under, og jeg har veldig liten mage (ikke at det har sååå mye å si, men...) Så det er vanskelig å si hva som er rett. Men jeg syns det er merkelig at jeg skal gå nesten 2 mnd'er uten mens, uten å være gravid.

Du skal ikke på noe ekstra oppfølging du da? Litt skummelt å gå over tiden også, særlig i vårt tilfelle, der over tiden kan kanskje være opp til 4-5uker..

Håper jeg slipper å gå over UL-termin, for da har jeg i teorien vært gravid i ca 10 1/2mnd, og det er jo sykt lenge...

Heldig som har skoleperm, du mister kanskje ikke noe om du føder før tiden?

Er det førstemann til deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp er min første dette:) Gleder meg enormt:D

Mister ikke noe om jeg føder før nei.. Bare jeg får vært med på eksamen 14 juni, så er alt greit. Skal ikke på no ekstra oppfølging nei. Skal kanskje på to tette kontroller i månedskifte juni/juli for å få tatt dem med JM mi før hun går i ferie. Sikkert mye fordi det kan være usikkert pga terminene å. Jeg sa til JM idag at jeg følger menstermin uansett om papirene sier 25 ut fra UL. Hehe da bare lo hun å sa, "time will show" :) Er vanskelig for henne å si noe også, så jeg skjønner det. Så sitter stae lille meg der å sier at jeg har min egen termin.. Jaja... ;p Men vi er enige om en gang i juli da.

 

Ja du hadde jo litt veldig sprik, nesten 1 måned, så jeg veit ikke jeg. Hadde stolt på magefølelsen, nos som høres ut som menstermin i ditt tilfelle å. Jeg har også fulgt alt i utviklinga i forhold til min termin, ellers har jeg vært tidlig ute med alt i forhold til UL. Kjente de første bobblene 15 uker på vei, så var det stille 3 uker, å da kom de sikre tegna på liv nesten daglig:) Hadde vært i uke 13 med UL termin, noe som er tidlig for førstegangs!!

Har ligget over på sf-målene hver gang. Hadde stemt bedre med min termin, da hadde jeg ligget midt på kurven;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får holde hverandre oppdatert da vettu :)

 

Skal som sagt på UL i begynnelsen av juni, så vi får høre hva de sier. Er forberedt på å gå gravid til juli, men ikke noe mye lengre enn til ul-termin. Må jeg gå til midten av juli, vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...men babyen kommer når den er klar den :)

Vet du kjønnet da? Det gjør ikke vi, så det blir spennende, hadde guttefølelse lenge, men nå har jeg mer jentefølelse.

Ha en fin 17 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, fant det ut når vi var på 3D, og vi får jente vi veit du;)

Hadde skikkelig jentefølelse hele tia, drømte bare om ei datter jeg da... Å det stemmer det. Tvilling søstra mi har to gutter, så dette blir stas for mormor sin del da veit du, som får jente-barnebarn denne gangen.. Mamma skal være med på fødselen å da.

Hehe HU kommer til å bli skjemt bort ja. Hu blir jo første barnebarnet på min sambo sin side, så dette går bare en vei... ;p

 

Vi får holde hverandre litt oppdatert ja:) Litt spennende å se om den kvinnelige intuisjonen stemmer...

Håper du har hatt en fin dag, det har vi. I regnværet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsomt med dette med første barnebarn. H'n i magen her blir første på min side, og nr 2 eller 3 på sambo sin side. Grunnen til at jeg sier 2 eller 3 er at søstra til sambo venter nr 2 rundt 17 juni, blir spennende å se hvem som får først av oss to, hehe. Vi "bytta" termin etter UL, hun hadde først juni-juli, og jeg i midten av juni, og nå er det omvendt.

 

Har lyst på jente jeg også, men blir ikke lei meg om det er en gutt som skjuler seg heller. Vi tenkte vi skulle vite kjønnet da vi var på UL, men så klarte vi ikke å bestemme oss. SÅ ble vi enige om at hvis de spurte oss om vi ville vite kjønnet, så skulle vi si ja, men de spurte aldri, selv om vi har vært på 3 ul. Angra litt ei stund, men nå er det bare en del av spenningen. :)

Hva er det du studerer? Blir du ferdig til sommeren eller fortsetter du neste år, eller etter det igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer sykepleiern jeg.. EGENTLIG ferdig til sommeren, men jeg utsatte fordypningsoppgaven pga ekstrem trøtthet i første tri... ;p Shit happens.. Kan pusle med den hjemme til høsten tenkte jeg, mens jeg allikevel går hjemme. Får ikke begynt i jobb enda så. Neste sommer blir det forhåpentligvis ut i jobb:)

Oldemor til jenta vår skal være dagmamma ei stund da. Ung og sprek da veit du;)

 

Du gjør for no da? Jobber?

 

Så moro at søstra til sambo også venter likt som deg:) Da kan dere trille masse turer sammen da;) Blir spennende å se hvem som får først ja!!

Dere veit ikke kjønnet nei. Men da blir det spennende for dere da. Hehe du hadde mer og mer jentefølelse sa du? Jeg skal holde et øye med deg i juni jeg Supergirl;) Hehe, gleder meg sååå på deres vegne altså:D Er så supergla for dette lille mirakelet inni magen min sjøl, så det er helt utrolig!!! :D

 

Skal på Foreldre&Barn Festivalen i mårra da. Det blir moro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barnehage, har kontrakt frem til nov-06, så jeg blir arbeidsledig etterhvert. men det tar jeg ikke så tungt. greitt å slippe å må tilbake i jobb juni neste år, kan på en måte drøye det til høsten.

 

Så greitt å ha slektninger som kan passe på, våre bor så langt unna, det er kun søstra til sambo som her i byen som blir nærmeste slekt. Men de skal jo ha nr 2 til sommeren, så blir neppe at de stiller så mye opp. Ja, det blir sikkert en del turer ja, det var jo så komisk da vi fortalte at de skulle bli tante og onkel.. Da klarte jo ikke de å holde seg heller. Skulle nesten tro at det var planlagt, men det var det altså ikke :)

 

Vi har både guttenavnliste og jentenavnliste, håper nesten det blir gutt, for da har vi kanskje noen navn klare. Jentenavn er det jo såååååå mange fine å velge mellom, blir nesten fortvilet. Har dere tenkt på navn eller?

 

Kos dere på festival da, skulle nesten ønske at det var noe sånt her også, men Trondheim er vel for langt nord.. hehe. Du bor i Oslo eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe vi sliter med navn vi da, for det er liksom noen å velge blant. Har ingen klare favoritter heller da. Nevnte noen få i går, å så prata vi ikke mer om det. Nei uff, VANSKELIG a gitt...

 

Ja vi skal se om det er mye fint der i mårra da. Mamma blir med å ser hu å. Har gitt oss streng beskjed om å ikke bruke penger på klær, for det kom vi til å få såå mye av da... Hehe hu sku stå for mye sa hun;p

 

Bor 4,5 mil nord for oslo vi da, så er ikke langt unna:)

 

Litt komisk at dere har termin så nære hverandre ja, så kan tro dere hadde litt å prate om når dere fortalte det;)

 

Kjedelig å bare gå på kontrakt da. Uff.. Får håpe det ikke blir vanskelig å få seg jobb igjen da. Hører noen sliter veldig med det så.. Men men.. Har jo ikke no å gå til jeg hell. Får begynne å søke til våren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...