Gå til innhold

Vidkun og Adolf, synd de ikke kan brukes


anaina

Anbefalte innlegg

Nå som det er blitt populært med norrøne navn, syns jeg det er synd at Vidkun er uaktuelt å bruke

Adolf syns jeg også isolert sett er en koselig navn (Vidkun er fint, men heller staut enn koselig. litt som Viljar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei nå er det mye tull her, Adolf er koselig og Vidkun fint??????

Det er også en som vil kalle sønnen sin for Jessie James, nei nå blir det litt useriøst her!

Alternative navn er fint, men husk at det er barnet som må lide for foreldrenes dumheter når det gjelder navn!

Jeg gikk på skole med en som het Rinnan til etternavn, og han fikk stadig spørsmål om navnet sitt. Det ble litt ubehaglig for han innimellom.

Hadde det enda vært pene navn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig i at Vidkun er et flott navn. Men det ville vært helt uaktuelt for meg å bruke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier da ikke at jeg vurderer å bruke dem! Det er jo nettopp det at de er HELT uaktuelle som jeg syns er litt dumt, fordi navnene har sine kvaliteter, men assosiasjonene blir HELT feil, og er liksom ikke individuelle heller, men 100% alle i samfunnet har samme negative vibber. Synd.

 

Et annet navn som er uaktuelt er jo dama til rinnan, hun het Kitty Fitte. men det er ikke så synd, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er jeg helt enig i! Vidkun er kjempeflott, men det går jo ikke an å bruke. Synd... Adolf het min oldefar, skulle gjerne kalt opp et barn etter han, men tror nok ikke det passer å kalle barnet sitt Adolf.. Stakkars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...