saga77 Skrevet 16. mai 2006 #1 Skrevet 16. mai 2006 Mine, dine og våre barn.... Min kjæreste har en datter på 12år fra tidligre ekteskap. Jeg har en datter på 6år, og en sønn på 5år fra tidligre ekteskap. Nå venter vi barn sammen. I fra dag 1, har hans datter vært utrolig sjalu på meg. Vi kan kose oss skikkelig da vi er alene sammen, uten faren, men så fort faren kommer, så snur hun om. Hun blir rett og slett jævlig. Hun er sjalu på ungene, og gjør ting mot dem som får hårene til å reise seg i nakken min. Vi har tatt opp dette med henne flere ganger, men hun vil ikke høre. Da hun var alene med faren sin, altså før min tid. Så fikk hun faktisk gjøre som hun ville hele tiden. La seg ikke før langt på natt, spiste hva hun ville, bestemte alt hva de skulle finne på osv. Jeg ser jo tydelig at far har skjemt henne bort. Men mine barn har grenser, faste rutiner på det meste i hverdagen. Jeg vil ikke endre på det. Barna mine blir sett på som høflige og veloppdragne, jeg ser ingen grunn til å endre på dette. Mn hva gjør jeg ? Finnes det noe fasit svar på hva jeg kan gjøre for at ting skal bli bedre ? Syns det er utrolig kjedelig at det skal være slik, da alt vi/jeg vil er at alle skal ha det bra. Men hans datter har det tydelig ikke bra. I vinter stengte hun min sønn inne i en snøhule. Han kom seg ikke ut. Han ble så redd at han tisset på seg, og han slet lenge med det etterpå. Slike ting skremmer meg. Nå har faren i tillegg kommet godt ut av en rettsak han hadde mot hennes mor. Moren hennes har hele tiden nektet å dele på huset de kjøpte sammen. Men... Retten bestemte at hun må være ute innen 1 juni.... Hans datter har mye hat mot sin far og meg, og det blir ikke noe bedre av at vi nå skal flytte inn i hans datters barndomshjem... I huset er det også 4 soverom. Hvordan fordeler jeg det ? Hans datter er kanskje hos oss en helg i mnd, fordi hun rett og slett ikke får gjøre som hun vil, og at hun ikke får sin far for seg selv. Hun vil tom sove på hans arm. Hva gjør jeg ? Hennes mor er ikke flink til å *backe up* sin datter heller, og hun gir vel også litt faen. Vi vil gjerne at hans datter skal være endel av felleskapet med oss, vi er jo glad i henne også, selv om ting er litt vanskelig. Venter på svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå