Gå til innhold

3 års forskjell


nick_334370

Anbefalte innlegg

Har en datter på litt over 2 år og har begynt å tenke på neste barn. da vil det bli ca 3 år mellom dem. Noen som har erfaring med den aldersforskjellen? Har veldig lyst på to barn, da både jeg og mannen min er enebarn og har alltid savnet søsken. Samtidig synes jeg det er veldig deilig at datteren vår har kommet i en alder hvor vi kan kommunisere mer og finner på mer, og skremmes litt av tanken på å begynne "på´n" igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at det kan være deilig men....skal dere ta hensyn til dere selv eller barnet? Dere sier jo selv at dere har savnet søsken...da burde ikke valget være så vansklig uansett syns jeg. Husk at det bare er for en kort periode og at tiden går ganske fort.

Har ingen erfaring med tre år i mellom. 1 1/2 mellom mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 år og 3 mnd mellom våre to Syns det er perfekt avstand Eldstejenta er så flink til å hjelpe og forstår alt som skjer Tror det har gått såpass fint ang sjalusi nettop fordi vi ventet til hun var "klar" til å få en lillebror. Men nå når vi tenker på en tredje vet jeg ikke om jeg vil vente så lenge Vil jo ikke være småbarnsmot for alltid heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg har bare egen erfaring som storesøster med tre år yngre bror.

Det er en stor omveltning å gå fra verdens selvsagte midtpunkt til å bli noe som katten har dradd inn.

Jeg er veldig glad i broren min, og i motsetning til mange andre har jeg hverken ønsket å selge ham eller drukne ham.

Jeg tror ikke det er noe problem sånn egentlig med den aldersforskjellen. Det viktigste mener jeg er at man tar seg godt av den eldste, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nesten tre år mellom 1 og 2, og det var så passelig at det ble litt over tre år i mellom 2 og 3 også. Helt perfekt synes nå vi iallefall. Men nå er det stopp da:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

har tre år mellom de to eldse, synes det var en pefekt aldersforskjell. da lillebror kom var storesøster ferdig med bleier, dagsoving, kunne spise selv og ikke minst vi kunne snakke med henne. det gjorde det også lettere å "se" kun henne. det er to år mellom mellombror og lillebror, har mange ganger tenkt at det med fordel kunne vært et år til mellom de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er 3 år og 7 mnd mellom de to første, og nå kommer nr tre 2 uker før nr to rekker å fylle tre år. Det synes jeg er helt super aldersforskjell. Merka ikke noe til sjalusi første gangen, og da ble jeg 100% alene med begge to, så det skulle jo vært god grobunn for akkurat det. Jentene mine nå har stor glede av hverandre, noe som trolig kommer godt med nå når nr 3 melder sin ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...