Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså..til baby er hvor gammel? Når kan man slutte å sterilisere ved koking, og bare vaske nøye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vår helsesøster sa 3 mnd, så da sluttet jeg og det har gått helt fint.

Skrevet

Jeg sluttet da han var 5 mnd.. Fikk da beskjed på helsestasjonen at det var mer enn lenge nok...

Skrevet

Hei, her i huset sluttet vi da datteren vår var 3 måneder. Hun er nå 4 måneder, og frisk som en fisk :)

Skrevet

Var mange ulike svar her. Hva er riktig tro?

Skrevet

Jeg fikk vite at jeg kunne slutte å koke vann (som drikkevann etc) når snuppa begynner å bevege seg mer rundt på gulvet og putte ting i munnen. Det har jo med bakteriene hun får i seg. Når hun begynner å få bakterier fra gulvet i seg, så skader det heller ikke med de som finnes i vanlig drikkevann.

Jeg koker nå flaskene fortsatt (bruker de jo sjelden da) mest fordi jeg syns det først er da de blir skikkelig reine, og fordi de skal stå en stund før de brukes... Smokker, leker etc. er jeg ikke så nøye med..

Skrevet

Jeg sa til helsesøster at jeg hører så mye forskjellig ang hvor lenge. Hun sa at det som står i forskriftene og det eneste som er riktig er 6 mnd. Dette gjelder både koking av flasker og vann.. Jeg gjorde det iallefall til 6 mnd, da er jeg sikker. Jeg koker de av og til ennå, men det er bare fordi det er så lettvint..

Skrevet

Hvorfor skal man egentlig drive å koke flasker og smokker hele tiden? Er de egentlig så "skjøre"? Brystet er hvertfall ikke sterilt,men man kan jo ikke koke det fordi! hehe

Skrevet

Målet er ikke å sterilisere flaskene - men å kvitte seg med melkebakteriene.

Se ellers flaskeposten.org for tips om flaskemating!

Skrevet

Oi! Dette var mye forskjellig! På flaskeposten.org stod det at man skulle koke så lenge barna er små, men dert er da et noe relativt begrep? Også sto det at flasker og smokker bør kokes, i alle fall de første ukene!?! Hm...jaja. Får kanskje høre med helsestasjonen da..

Skrevet

Har du oppvaskmaskin? Dersom du har oppvask maskin saa steriliseres jo flasker, tuter og annet naar du toerker dem med varme.

Jeg kokte alltid vannet jeg brukte til mme, synes ikke det var noe problem. Men jeg gikk til innkjoep av saann elektrisk kjele som plinger naar vannet er ferdig, og saa mikset jeg flasker for hele dagen og stilte dem opp i kjoeleskapet=)

Skrevet

Går vel fint an å bruke vannkoker til akkurat det formålet vel!?!

Det med å koke vann til å drikke, er det ikke akkurat nødvendig å fortsette å koke det nåe barnet er blitt så stort at det krabber rundt å putter alt i munnen -vi steriliserer jo ikke akkurat gulv + diverse?

Skrevet

Nei, det med vannet skjønner jeg da! Lurte bare på hvor lenge man må koke FLASKENE jeg :o)

Skrevet

Jeg sluttet ved 3 mnd og det har gått helt fint. I dag får nurket kaldt vann til å drikke også rett fra springen, men koker fremdeles opp til grøt/mme osv. Nurket er 6 mnd.

Skrevet

Vi fikk beskjed på nyfødtintensiven da hun var innlagt der at vi ikke trengte koke de så lenge vi vasket i oppvaskmaskinen. Skylte alt i kaldt vann rett etter bruk, og vasket det i oppvaskmaskinen.

Smokkene vasket vi opp for hånd såklart, og kokte de et par ganger i uka for sikkerhetsskyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...