Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 Huff dette er ei lang historie,men vi har fått time for å mekle, det er jeg som har tatt initiativet, jeg har laget en tilvenningsavtale, ungen er 2,5år og hylgråter når han møter faren sin, så nå har jeg nektet han samvær og de har ikke sett hverandre på ca 4mnd og ungen sier at han ikke vil til pappa, når jeg spør om han vil det. Jeg tenkte å vise frem denne tilvenningsavtalen på det møtet, og spørre hva barnefaren synes, han mener at han bare kan ha ungen ei helg uten onkli tilvenning, men nei, nå er det nok, jeg skal ha en fast samværsavtale og onkli tilvenning, så ungen slipper å hylgråte ved levering (dette gjør han ikke med de han kjenner, som mormor og sin stefar). Men det fører da til masse snakking sammen med barnefaren, masse krangling, og beskymringer hos meg, jeg føler at om jeg trekker meg unna og lar han ta dette opp selv, så får han nå bare gjøre det, da møter jeg opp, men tanken på det onde som har vært mellom oss, skremmer meg og jeg vil ikke møte han og ikke vil ungen treffe han heller!
Odina Skrevet 17. mai 2006 #2 Skrevet 17. mai 2006 Heia!!! Jeg synes at det er lurt av deg å bestille time hos familievernkontoret. Skulle du kanskje få problemer senere med at du har nektet far å se barnet (på fire mnd) - så har du hvertfall tatt initiativ til å få til en avtale gjennom fam.v.kontoret....... Og hold fast på at du ønsker en gradvis tilvenning med samvær, som skal være til deres barns beste. Husk at det er ditt barns rett til å ha samvær både med deg og hans/hennes far. Vær obs på at ingen på fam.vernkontoret kan pålegge deg å signere på noe som helst, som du ikke er enig i. (Jeg har selv opplevd sterkt press fra megler.........men var på forhånd klar over at jeg ikke trengte å gå med på noe som jeg ikke var enig i- takk og pris!!!!!!) Du kan også i visse tilfeller få avtalt seperat megling - men du må avtale dette med megleren på forhånd. Ønsker deg lykke til - uansett hva du bestemmer deg for!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå