Gå til innhold

svangerskaps-diabetes


NEI-TIL-LAKEN

Anbefalte innlegg

da har jeg fått det.....*snufs*..hvordan skal det gå med is-spising og sjokolade spising fremover nå...! Hadde faktisk ALDRI trodd jeg kom til å få det, selv om jeg har spist ekstremt mye snop i dette svangerskapet! Men desverre....jeg var uheldig!!!

 

noe flere som har fått det nå?

 

hadde det ikke i svangerskap nr 1...så trodde jeg slapp unna nå også! ååå så jeg savner sukker! Skal inn å lese litt om svangerskaps-dia nå, for jeg har ennå ikke vært på samtale på sykehuset, der en får fortalt litt rundt kosthold osv! eneste positive med dette er at jeg får flere UL fremover, og det gleder jeg meg til! Faren er vist i det de kutter navnlestrengen til ungen...så jeg BØR være forsiktig så jeg ikke skader nurket mitt! Håper og at ungen ikke blir en 5 kg unge..i så fall krever jeg keisersnitt, sist var gutten min 3810, og da hadde jeg ikke dia, nå som jeg har dia...får jeg kanskje en kjempebaby???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan arter svangerskapsdiabetes seg egentlig? Hvordan merker du at du kan ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da stakkars deg. Jeg har hele tden for mye sukker i urinen også, men føler ikke at jeg spiser så veldig usunt. Men er ikke flink å spise frukt. Hva mener du med et usunt koshold for deg?

Hvis du holder deg til legens råd med kosthold så trenger du ikke få så stor baby.

Var det tilfeldig at du merket det? Kun urinprøve...så sukkerbelastning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!! jeg har et enormt søtbehov, spiser snop i tider og utider..droppet gjerne vanlig mat, bare jeg finn sjokolade, drops eller noe annet søtt! har IKKE hatt sukker i urinen..bare spor av protein! men siden det er mye type 2 diabetes (aldersdiabetes) i familien, fant jordmor ut at vi kunne nå ta en sukkerbelastningstest, sånn bare for sikkerhetsskyld, verken jeg eller hun hadde trodd at jeg hadde det egentlig, så vi blei overraska over resultatet! blodsukkeret var normalt ved vanig faste, måtte drikke sukkervannet på sykehuset på 5 minutter og vente i 2 timer for å ta nye blodprøver, skulle da ikke bevege meg, bare for å unngå å forbrenne energi, og da de leste av prøvene etter 2 timer var de 8.7, noe som er for høyt, normale verdier er under 7, vet at de også følger opp de som ligger rett under 7 for de er i faresonen på å utvikle diabetes...!

 

Så rett og slett flaks gjorde til at vi oppdaget det på meg, for det er bare de med type 1 diabetes i familien, som blir sjekket uten å ha noen symptomer mener jeg....!!

 

Skal på kostholds samtale 22 mai, fikk ikke time før, så spiser vanlig mat, men dropper sukkeret..altså snop, saft og brus, til da....må si jeg har syndet og spist kvikklunch en dag...og sjokoladepudding i et selskap...glemte meg helt bort!!! saft med sukker har jeg drukket et par-tre ganger etter at de oppdaget at jeg har det, men nå må jeg blir strengere med meg selv...17 mai i mårra....ingen is ¨på meg...håper de selger dia-kake et sted så jeg får tilfredstilt litt av søthungeren min....!! jeg kan verken drikke ,røyke eller spise søtt....går det an til å få det værre da???forutenom at jeg reiv av støtfangeren på bilen her en dag.....koster meg over 6000,- og det er bare "pynt" på bilen...ååååååååå så alt virkelig IKKE går min vei nå for tiden..hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

symptomer:

sukker i urinen

økt tisse-behov (noe som er normalt når man er gravid)

nær slekt med diabetes type 1

...ja dette var de som blei nevnt for meg

ja og så økt søthunger...

men sikkert flere symptomer..har bare ikke lset noe om det ennå...las litt om diabetes her på BIM i går...men stod bare for oss som har fått det egentlig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har ogsaa svangerskaps diabetes, ble kjempe deppa naar jeg fant det ut. Bor i usa og her er det en rutine skjekk paa alle, saa det var saann de fant det ut.

 

Jeg skal til samtale paa sykehuset igjen i dag med en dietitican...husker ikke hva det heter paa norsk.

Var til samtale med diabetes sykepleier paa fredag og hun satte meg paa en diett hvor jeg spiser mindre og oftere, og begrenser antall karbohydrater i hvert maaltid. Jeg maa ogsaa sjekke blodsukkeret 4 ganger om dagen. Blodsukkeret har vaert helt fint siden jeg holder meg til dietten.

Det er ikke saa ille som det jeg trodde det skulle vaere.

 

Jeg har termin 28 juli, saa det er ikke saa lenge igjen til det.

 

Lykke til, naar du foerst kommer inn i rutinen er det ikke det vaerste som kunne skje.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...