Gå til innhold

Har fått plass


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

TRODDE SERIØST ALT HÅP VAR UTE, ETTERSOM TULLA VÅR IKKE VAR 1 ÅR INNEN 1.AUGUST (ER FØDT 17. SEPT). Oj stor bokstaver...

Sendte en e-post til bydelen, der jeg spurte om det ikke var noen ledige plasser, og i dag ringte de og tilbød oss en plass i en bhg vi ikke hadde søkt på (for de tok barn fra 1 år, mens jenta vår er 11 mnd), og vi får bekreftelse i posten snart. JIPPI.

 

Send mail til kommunen og mas, det er det eneste som hjelper, de sier ikke i fra om ledige plasser. Jeg har mast så det nesten har vært pinlig, men shit au, nå gliser jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres jo helt merkelig ut. Skal ikke ledige plasser fordeles, og evnt. legges ut for loddtrekning etter hovedopptaket ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei her sa de ikke i fra. Jeg fikk jo plass på en bhg jeg ikke hadde søkt på engang. Det var kun 2 bhg, jeg kunne søke på, pga at hun var under 1 år, det var en privat og en kommunal. På den private fikk jeg ikke plass, og på den kommunale var jeg nr.96?! Så jeg mener bestemt at en bare må mase, og mase og mase. Det var etter en mail til bydelen jeg fikk en hyggelig telefon og tilbud om plass.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bhg sier i fra til kommunen om at de har ledige plasser (etter trekning). Da er det jo oftest de som roper høyest som får (noe HI tydeligvis har gjort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt denne...Bhg sier i fra til kommunen (etter trekning). Er det trekning eller er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres rart ut. Skal ikke ledige plasser trekkes blant de over hundre som er på vent i bydelen? Noen som har flere erfaringer om dette? Passer ikke med det bydelene sier er offisell praksis, og som står i lover og regler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI svarer ikke på hvilken bydel det dreier seg om.

 

Det kunne f.eks. være Alna. Der er det slik at enkelte barnehager lengst fra byen (på Karihaugen og deromkring) ikke får fyllt opp alle plassene. Det kan altså tenkes at det dreier seg om Alna, og at de har bestemt seg for å gå ned en måned i kravet til alder ved start for å fylle opp de minst populære barnehagene. Da har ikke HI fått noen særfordel eller gått foran noen i køen.

 

Men det er sikkert ikke Alna. Så hvilken bydel dreier det seg om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg og! Gutten vår er 2 år, og vi får ikke plass i år heller. Jeg er helt fortvilet, til høsten skal jeg da være hjemme med lillesøster / lillebror + to-åringen hvis det ikke løser seg med dagmamma el.l. Hadde håpet han fikk komme i barnehage nå, deltid om ikke annet. Har ringt og mast, men alt er fullt :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor i Oslo og har også fått plass ved å ringe en privat barnehage og spørre litt...Vi fikk brev i posten og plass en uke etter. Og vi sto langt bak i køen... Tror nok ikke det alltid er rettferdig dette. Man må være litt frempå. Er jo selvfølgelig urettferdig, men vi gjør alt for å få plass og det fikk vi. Mange som gjør som oss og som hadde tatt en ekstra telefon hvis de visste at da kunne de få plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, private barnehager har jo egne opptakskriterier. Der kan det nok lønne seg å være på hugget. Er dog ikke enig i fremgangsmåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd det samme som HI.

Jeg fikk heller ikke plass, men hadde jevnlig kontakt med bydelen og har nå fått gutten inn i en privat bhg (bydel Stovner). Jeg ringte ikke til de private, jeg hadde kun kontakt med bydelen.

 

Jeg er så uttrolig takknemlig 10 kg bekymringer falt fra skuldrene våres, men selvfølgelig forstår jeg at det kan virke urettferdig.

 

Gratulerer med dagen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må bare bety at man ikke kan stole på systemet, for systemet fungerer tydeligvis IKKE !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...