Gå til innhold

Har jeg lov til å bli oppgitt her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

SKal gifte oss i august og har nettopp sendt ut innbydelser. Nå har tantene til min samboer mast om denne innbydelsen siden november, og ventet og ventet og gått og sagt til min svigermor at "nei vi blir vel ikke invitert vi" og mast og mast.

Innbydelsene er sendt ut og de har nå tatt kontakt med min svigermor igjen (søsteren) for å høre om de kan ta med ungene på festen.

For det første, hva med å ringe brudgommen å spørre

og for det andre, hva med å lese det som står på innbydelsen?

Jeg blir helt oppgitt. Vi skal ikke ha barn i bryllupet pga at det kommer til å bli sent, det kommer til å være alkohol der, og jeg vet av erfaring at små unger begynner å kjede seg etter noen timer og blir sutrete.

Sønnen vår er 1 år i august og han skal ikke være med. Nevøen min er 4 år og skal ikke være med. Kusinene mine på 7 og 11 skal ikke være med. Og nå vil tantene at deres døtre på 7 og 14 skal være med på festen.

Siden de kommer langveis fra kjenner de jo ingen som kan være barnevakt her og vi har ikke overnattingsplass til dem hos oss, huset er da allerede fullt av gjester (vi blir tilsammen 8 stk som skal sove her).

Hadde tenkt å innlosjere dem hjemme hos oss for kvelden med noen dvdfilmer og slikt, og så får de være med bussen tilbake til byen om kvelden. Er det ok??

Jeg vil rett og slett ikke at de skal være med på festen og kommer nok til å si nei nei nei.

Hvor slem og dum er jeg egentlig? (nå skal det sies at jeg er noe forutinntatt, for da vi var i 80 årsdag nylig sammen med kusinen på 7, så sutret og gråt hun hele HELE tiden. ALT var galt. Hun snakket ikke med noen utenom moren og hun bare klaget hele veien. Da vi skulle ta bilder bare hylskrek hun. Da sa jeg med skarp stemme.."Hanne. Om det ikke kommer tårer er det ikke skikkelig gråt så da kan du bare la være...")

Noen synspunkter eller forslag til hvordan løse dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold fast på at dere ikke vil ha barn der, det er jo dere som bestemmer dette. Og kommer det barn fra en familie, kan du jo banne på at resten tar med seg sine også.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt henne selv og sagt fra.

Håper det ordner seg

Lykke til!

Skrevet

Synes det virker som om du har kommet frem til en bra løsning. Synes forøvrig det er utrolig frekt å ringe svigermoren din for å spørre. Det er da jammen meg du og din (kommende) mann som bestemmer dette. Er enig med deg ang. barn og bryllup også, kommer ikke til ¨være noen barn i våres heller.

Skrevet

skriver under på foregående innlegg. Så utrolig teit da!! Uff, kjenner jeg blir ordentlig irritert!

Nei, si nei, og sånn er det. Og hvis de ikke vil komme, ja, da er det ikke ditt problem faktisk!

Vi skal heller ikke ha barn i bryllupet- for det første så vil jeg at de voksne skal kose seg uten barnemas og slikt, og for det andre så vil jeg at oppmerkosmheten skal stå rundt oss, som er brudeparet :)

Men de kan ta med barn i kirken.

Skrevet

Jeg syns du/dere skal bestemme i deres bryllup - du har gode argumenter for at festen skal være barnefri. Hvis de ikke ringer deg og spør - så behøver du jo ikke si noe - nå er det svigermor som er "i klemma", og hun kan jo videreformidle deres synspunkter. Prøv å glemme at du i det hele tatt har hørt noe. Det kommer en haug med unger i vårt bryllup (i alle aldre - og i alle varianter fra sutrete til fredelige) - men jeg syns det er helt ok å tenke som deg og. Ta deg et glass rødvin, legg beina på bordet og la andre folk surre rundt med sine egne sutrete unger!

Skrevet

Ungene til tanten til din samboer kan vel være igjen der de kommer fra, få noen til å være barnevakt fpr de der!!!

Skrevet

Er i prinsippet enig, bortsett fra at brudgommen burde ringe.

Det er hans tante og hans mor.

Hvis han ikke tør eller vil, så ber han sin mor gi beskjed siden det ser ut til å være tantes valgte kanal...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...