Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #1 Skrevet 15. mai 2006 ? Skal jeg stille opp å passe barna når han kke kan?
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Tror ikke det går for meg å gi deg et konkret svar på det,¨dette må du og far finne ut av... Far synes sikkert det er flott om du gjør det, men ikke føl deg presset til å gjøre det. Da blir det bare feil liksom.. Han kan ikke forlange det synes jeg, men er dere i et seriøst forhold som dere ser for dere vil vare lenge vil jeg tro du blir nødt til å "passe" disse barna noen ganger ja... Har de vanlig samvær med far? Har de egne rom hos far? De "bor" jo liksom hos dere også selv om far ikke er der. Prat med far om det, og dere kan jo også ta det opp med mor og hør hva hun mener om dette. Er barna store nok til det kan jo de også spørres.. Lykke til! 4 barn ja, hvis du lar dem kan de berike livet ditt masse!!!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 he he, skjønner at du er ny her!! Du skriver lite om situasjonen. Generelt: er du ung og smart og har livet foran deg, men har forelsket deg i en eldre fyr med 4 unger.....her er mange gode grunner til å tenke seg om noen ganger! Du har sikkert lyst på egne barn og et rolig og fredelig kjernefamilieliv - det blir det aldri her. Det kan være ille nok med 1 eller 2 stebarn (og alt som følger med, ikke minst barnas mor), men 4 stk! Mannen din kjenner seg kanskje ferdig med å få barn. Du er kanskje bare i startgropa. Men hvis dette er den store kjærligheten, og han lengter like sterkt etter familieliv med store mager og sprellende småbarn som du...(?) Da er svaret på spørmsålet ditt: den dagen du selv foreslår/ønsker å være alene hjemme med barna hans - da er det ok. Hvis han forlanger det før du er "moden," da er det dødfødt, du vil komme til å føle at han presser ungene sine på deg.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #4 Skrevet 16. mai 2006 HI her..... Jeg er ikke ny i situasjonen. Vi er gift 4år. Og vi har et felles barn. Altså han har 5stk. Men alle må jo skjønne at det ikke er bestandig det passer å ha 4 barn i tillegg til mitt ene.
Maud Skrevet 16. mai 2006 #5 Skrevet 16. mai 2006 Hvis dere er gift, synes jeg det er rart at dette ikke er noe som er avklart for lenge siden. Ingen andre kan bestemme hvordan dere skal løse dette, men dere må finne ut av det! Som biomor, vil jeg si at det ikke er noe riktigere at samvær skal avlyses slik at mor må droppe sine planer når far skal noe annet. For min egen del er det en selvfølge at samboeren stiller opp og er sammen med sønnen min og vårt felles barn hvis jeg skal noe. Hvis han ikke kunne det, ville jeg rett og slett ikke vært sammen med ham! For meg er et samboerskap eller ekteskap et sted der man deler oppgaver og goder. Jeg forventer at jeg skal kunne bruke "hans" bil og at han betaler flere regninger fordi han tjener mer enn meg. Han forventer at jeg lar ham være med å bestemme over "min" sønn. Dere må altså sette dere ned og snakke grundig igjennom hvilke forventninger dere har til hverandre og hvordan oppgvaer skal fordeles. Det er klart at når han har fire barn fra før, må du regne med å ta din del i forhold til dem, hvor stor denne delen skal være er det bare dere som kan bestemme!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 Jeg hadde ikke passet fire barn alene i tillegg til min egen,bare om det dreier seg om enkelt tilfeller på max et par timer. Kommer jo veldig ann på hvordan barna er også synest jeg. Men fem barn alene,og en som er din,...nei det hadde ikke blitt ofte! Det er jo far de er der for å treffe og være sammen med eller??
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #7 Skrevet 16. mai 2006 også er de der for å treffe søsken da.... :-)) Jeg ville passa de om jeg hadde villet det selv, men det blir feil å gå inn i et forhold der det er så mange unger fra før - og si at det vil jeg ALDRI gjøre:-)) Så ta det om du har overskudd, men jeg ville vel ha blitt enig med pappan om et par retningslinjer før vi fikk barn sammen...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2006 #8 Skrevet 16. mai 2006 jeg har 3 stebarn. jeg har stillt opp et par ganger å passet barna når han ikke kunne selv. men det har jeg sluttet med, de oppfører seg rett og slett ikke, og ikke får det noen konsekvenser for dem at de ikke har oppført seg, og da gidder jeg ikke mer. har bedre ting å bedrive tida mi med, enn å ta i mot dritt fra unger.
Gjest Skrevet 16. mai 2006 #9 Skrevet 16. mai 2006 Mine to stebarn bor her halvparten av tida, så da er det jo ofte vi er alene sammen når min kjære er ute. Det går fint, de trasser lite og kommer seg i seng når jeg sier fra. Vi pleier å kose oss litt ekstra når vi er alene. Heldigvis er min mann tydelig i oppdragelsen, slik at hvis de ikke oppfører seg, får de klare tilbakemeldinger på det. Synes de er veldig flinke og greie barn, når jeg sammenligner med andre barn i samme alder. Det hadde nok vært vanskelig om de "ikke oppførte" seg, spesielt fordi jeg fortsatt føler meg ubekvem med å skulle "sette de på plass" eller kjefte på dem. Føler at jeg som stemor har lov til å ta kosen, og at mor og far som foreldre får stå for oppdragelsen. Vet at det er mange her inne som ser annerledes på det, men alle får finne sin egen måte å gjøre tingene på.
Clue Skrevet 17. mai 2006 #10 Skrevet 17. mai 2006 I utgangspunktet ville jeg nok aldri involvert meg i en mann som hadde 4 unger fra før. Når man har satt barn til verden, og i dette tilfellet ikke mindre enn 4, så mener jeg at ansvaret for å følge opp disse ligger hos barnas foreldre. Å passe dem noen timer av og til, er vel greit for de fleste. Men jeg hadde ikke sagt ja til å passe dem over flere dager, fordi det er da det er samvær, men far hadde annet å gjøre. Har han barn, og har en avtale om å ha dem til visse tider, må han ta det ansvaret selv, og ikke forvente at andre tar det for ham. For meg er det en selvfølge at barnas mor, som er den andre ansvarlige, passer dem selv når far ikke kan ha samvær i henhold til avtalen fordi han har andre planer. Om mor må avlyse planer hun evt måtte ha, er dette en sak mellom mor og far, og følger det ansvaret det er å ha barn. Synes ikke det er riktig å belaste fars nye partner, når far ikke er tilstede når han har samvær og mor evt har planlagt noe annet. Da får mor heller avlyse.
vanillaface Skrevet 21. mai 2006 #11 Skrevet 21. mai 2006 Jeg mener at dere skulle ha snakket om dette før dere giftet dere. Du sier at det ikke alltid passer med fire barn til, men du visste vel om barna hans......
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #12 Skrevet 21. mai 2006 skjønner godt jeg at det ikke alltid passer med fire barn til, det er jo tross alt et ansvar, i hvertfall med små barn, man må jo være årvåken og oppmerksom konstant! Barna har jo både en mor og en far. Selv om man som stemor er inneforstått med situasjonen før man gifter seg, betyr jo ikke det at man ikke har egne behov og oppgaver her i livet:) Men som mor og far så kan man jo ikke si at det ikke passer! Da får man sette sine egne planer til side, og ikke komme og kreve at det er stemoren som skal sette sitt til side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå